Zobrazit minimální záznam

Support to primary school gifted students
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorKlímová, Michaela
dc.date.accessioned2022-06-10T10:01:02Z
dc.date.available2022-06-10T10:01:02Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172709
dc.description.abstractThis thesis deals with various methods to support gifted pupils in primary schools. The theoretical part focuses on the current educational legislation that relates to gifted students. Further, the work describes the support available to gifted pupils from teachers (pre- diagnostics, diagnostics, lesson setup). It describes the method of involvement of employees of school counseling centers in activities with gifted pupils and the role of employees of pedagogical-psychological centers. This is a connected system in which individual parts can (and should) cooperate to the benefit of each gifted pupils. The aim of the work is to describe how the system support and the cooperation of the individual segments is implemented. Last but not least, it emphasises that an important part of the whole system are the parents of gifted pupils. The practical part of the thesis focuses on a description of the work with the gifted pupils according to the curricula (School Educational Programmes) of several elementary schools operating in Prague 12. All the schools have a common founder, and all operate in a relatively small area on the outskirts of Prague. There are schools with various programmes besides Step- by-step, Montessori and classes with a sport focus. The results obtained were then compared with the...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá různými způsoby podpory nadaných žáků na 1. stupni základních škol. V teoretické části se věnuje platné školské legislativě, která se týká nadaných žáků. Práce dále pojednává o podpoře nadaných žáků z hlediska učitelů (prediagnostika, diagnostika, vedení samotné výuky). Popisuje způsob zapojení pracovníků školních poradenských pracovišť do činností s nadanými žáky a roli pracovníků pedagogicko-psychologických poraden. Jedná se o provázaný systém, kdy jeho jednotlivé části spolupracují nebo by měly spolupracovat ku prospěchu nadaného žáka. Cílem je popsat, jak probíhá systémová podpora a spolupráce mezi jednotlivými částmi systému. Nedílnou součástí celého systému jsou i rodiče nadaných žáků. Praktická část je zaměřena na analýzu školních vzdělávacích programů několika základních škol fungujících v Praze 12. Jedná se o školy s jedním zřizovatelem, které působí na relativně malém území na okraji Prahy. Školy jsou různě zaměřené. Objevuje se zde mimo jiné program Začít spolu, Montessori program, sportovně zaměřené třídy. Zjištěné skutečnosti jsou pak porovnány se stanovisky učitelů, vedení škol a školních psychologů. Pohled je ještě doplněn o názor pracovnice pedagogicko-psychologické poradny pro Prahu 12. K získání dat bylo použito dotazníkové šetření určené učitelům 1....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnadaný žákcs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectškolní psychologcs_CZ
dc.subjectpedagogicko-psychologická poradnacs_CZ
dc.subjectmetodické vedenícs_CZ
dc.subjectsystémová podporacs_CZ
dc.subjectdotazníkcs_CZ
dc.subjectrozhovorcs_CZ
dc.subjectgifted studenten_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectschool psychologisten_US
dc.subjectpedagogical-psychological centreen_US
dc.subjectmethodical guidanceen_US
dc.subjectsystem supporten_US
dc.subjectsurveyen_US
dc.subjectinterviewen_US
dc.titlePodpora nadaných žáků na 1. stupni základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-18
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId246323
dc.title.translatedSupport to primary school gifted studentsen_US
dc.contributor.refereeVodrážková, Alžběta
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá různými způsoby podpory nadaných žáků na 1. stupni základních škol. V teoretické části se věnuje platné školské legislativě, která se týká nadaných žáků. Práce dále pojednává o podpoře nadaných žáků z hlediska učitelů (prediagnostika, diagnostika, vedení samotné výuky). Popisuje způsob zapojení pracovníků školních poradenských pracovišť do činností s nadanými žáky a roli pracovníků pedagogicko-psychologických poraden. Jedná se o provázaný systém, kdy jeho jednotlivé části spolupracují nebo by měly spolupracovat ku prospěchu nadaného žáka. Cílem je popsat, jak probíhá systémová podpora a spolupráce mezi jednotlivými částmi systému. Nedílnou součástí celého systému jsou i rodiče nadaných žáků. Praktická část je zaměřena na analýzu školních vzdělávacích programů několika základních škol fungujících v Praze 12. Jedná se o školy s jedním zřizovatelem, které působí na relativně malém území na okraji Prahy. Školy jsou různě zaměřené. Objevuje se zde mimo jiné program Začít spolu, Montessori program, sportovně zaměřené třídy. Zjištěné skutečnosti jsou pak porovnány se stanovisky učitelů, vedení škol a školních psychologů. Pohled je ještě doplněn o názor pracovnice pedagogicko-psychologické poradny pro Prahu 12. K získání dat bylo použito dotazníkové šetření určené učitelům 1....cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with various methods to support gifted pupils in primary schools. The theoretical part focuses on the current educational legislation that relates to gifted students. Further, the work describes the support available to gifted pupils from teachers (pre- diagnostics, diagnostics, lesson setup). It describes the method of involvement of employees of school counseling centers in activities with gifted pupils and the role of employees of pedagogical-psychological centers. This is a connected system in which individual parts can (and should) cooperate to the benefit of each gifted pupils. The aim of the work is to describe how the system support and the cooperation of the individual segments is implemented. Last but not least, it emphasises that an important part of the whole system are the parents of gifted pupils. The practical part of the thesis focuses on a description of the work with the gifted pupils according to the curricula (School Educational Programmes) of several elementary schools operating in Prague 12. All the schools have a common founder, and all operate in a relatively small area on the outskirts of Prague. There are schools with various programmes besides Step- by-step, Montessori and classes with a sport focus. The results obtained were then compared with the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV