Zobrazit minimální záznam

Role of teaching assistant in education of a pupils with hearing impairment
dc.contributor.advisorHradilová, Tereza
dc.creatorTejmlová, Dominika
dc.date.accessioned2022-06-10T09:28:25Z
dc.date.available2022-06-10T09:28:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172655
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the job description of a teaching assistant in the education of pupils with hearing impairment at a regular primary school. The work also focuses on how the assistants are familiar with the surdopedic care issues. Furthermore, it was necessary to find out if there were any problematic aspects of the teaching assistant's work with a hearing impaired pupil. The research investigation of the bachelor thesis was carried out in a qualitative form. A semi-structured interview was used as a method of data collection. These interviews were conducted with four informants, i.e. four teaching assistants who provide support to pupils with hearing impairments at a regular primary school. The interviews were recorded and transcribed into a verbatim transcript, which was openly coded for research purposes. The research investigation of the work was to point out the practical aspects of the work of a teaching assistant for these pupils and the possible issues of this activity. The survey results showed that the problematic area could include online learning and the subsequent wearing of protective equipment during renewed full-time teaching. The Covid-19 pandemic was the cause of both problems. Furthermore, the results showed that the subjective knowledge of the issue of surdopedia...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá pracovní náplní asistenta pedagoga při vzdělávání žáků se sluchovým postižením na běžné základní škole. Práce se dále zaměřuje na to, jak se asistenti orientují v surdopedické problematice a v problematice podpůrných opatření. Dále bylo velmi podstatné zjistit, zda se při práci asistenta pedagoga se žákem se sluchovým postižením objevují nějaké problematické aspekty. Výzkumné šetření bakalářské práce bylo provedeno kvalitativní formou. Jako metoda sběru dat byl použit polostrukturovaný rozhovor. Tyto rozhovory byly vedeny se čtyřmi informanty, tedy se čtyřmi asistenty pedagoga, kteří poskytují podporu žákům se sluchovým postižením na běžné základní škole. Rozhovory byly nahrávány a přepsány na doslovný transkript, který byl pro účely výzkumného šetření otevřeně kódován. Výzkumné šetření práce mělo poukázat na praktické aspekty práce asistenta pedagoga u těchto žáků a na možné problematické oblasti tohoto působení. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že mezi problematické oblasti můžeme zařadit distanční výuku a následné nošení ochranných pomůcek během obnovené prezenční výuky. Oba tyto problémy byly způsobeny pandemií nemoci Covid-19. Dále výsledky poukázaly na to, že subjektivní znalost problematiky surdopedie je u informantů velmi různorodá. V otázce poskytování a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectžák se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.subjectpupil with hearing impairmenten_US
dc.subjectteaching assistanten_US
dc.subjecthearing impairmenten_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectsupportive measuresen_US
dc.titleRole asistenta pedagoga ve vzdělávání žáků se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-18
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId234904
dc.title.translatedRole of teaching assistant in education of a pupils with hearing impairmenten_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - Special Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - Special Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá pracovní náplní asistenta pedagoga při vzdělávání žáků se sluchovým postižením na běžné základní škole. Práce se dále zaměřuje na to, jak se asistenti orientují v surdopedické problematice a v problematice podpůrných opatření. Dále bylo velmi podstatné zjistit, zda se při práci asistenta pedagoga se žákem se sluchovým postižením objevují nějaké problematické aspekty. Výzkumné šetření bakalářské práce bylo provedeno kvalitativní formou. Jako metoda sběru dat byl použit polostrukturovaný rozhovor. Tyto rozhovory byly vedeny se čtyřmi informanty, tedy se čtyřmi asistenty pedagoga, kteří poskytují podporu žákům se sluchovým postižením na běžné základní škole. Rozhovory byly nahrávány a přepsány na doslovný transkript, který byl pro účely výzkumného šetření otevřeně kódován. Výzkumné šetření práce mělo poukázat na praktické aspekty práce asistenta pedagoga u těchto žáků a na možné problematické oblasti tohoto působení. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že mezi problematické oblasti můžeme zařadit distanční výuku a následné nošení ochranných pomůcek během obnovené prezenční výuky. Oba tyto problémy byly způsobeny pandemií nemoci Covid-19. Dále výsledky poukázaly na to, že subjektivní znalost problematiky surdopedie je u informantů velmi různorodá. V otázce poskytování a...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with the job description of a teaching assistant in the education of pupils with hearing impairment at a regular primary school. The work also focuses on how the assistants are familiar with the surdopedic care issues. Furthermore, it was necessary to find out if there were any problematic aspects of the teaching assistant's work with a hearing impaired pupil. The research investigation of the bachelor thesis was carried out in a qualitative form. A semi-structured interview was used as a method of data collection. These interviews were conducted with four informants, i.e. four teaching assistants who provide support to pupils with hearing impairments at a regular primary school. The interviews were recorded and transcribed into a verbatim transcript, which was openly coded for research purposes. The research investigation of the work was to point out the practical aspects of the work of a teaching assistant for these pupils and the possible issues of this activity. The survey results showed that the problematic area could include online learning and the subsequent wearing of protective equipment during renewed full-time teaching. The Covid-19 pandemic was the cause of both problems. Furthermore, the results showed that the subjective knowledge of the issue of surdopedia...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV