dc.contributor.advisor | Jirotková, Darina | |
dc.creator | Myšková, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2022-06-10T09:21:19Z | |
dc.date.available | 2022-06-10T09:21:19Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/172644 | |
dc.description.abstract | 5 Abstract This diploma thesis is called The Games in Primary School Geometry and it describes the benefits of the games in teaching geometry as a teaching method for acquiring and strengthening geometric knowledge. The goal of the thesis is to submit the set of didactic games which are suitable for teaching geometry and point out interesting cognitive and interactive phenomena identified in the communication among pupils and a teacher in the role of an experimenter. The work consists of a theoretical and practical part. The first one explains the key terms related to the game in geometry, for example: the learning process, teaching methods, didactic game, motivation, communication, spatial and geometric imagination. Literature concerning the fields of pedagogy, psychology and mathematics was used to elaborate the topics of the thesis. The practical part contains a set of game suggestions for teaching geometry. I chose a few of the games and used them when teaching the pupils of the 4th class of the basic school. The course of each game is commented on and described in details. The conclusion contains the self-reflection and I set the topics for my future work as a teacher. Keywords: didactic game, teaching methods, learning process, terminology, game strategy. | en_US |
dc.description.abstract | 4 Abstrakt Diplomová práce nese název Hry v geometrii 1. stupeň ZŠ a odkrývá jejich přínos ve výuce geometrie jako výukové metody při osvojování a upevňování geometrických poznatků. Cílem diplomové práce je předložit soubor didaktických her vhodných do výuky geometrie a poukázat na zajímavé kognitivní a interaktivní jevy identifikované v komunikaci žáků i učitele v roli experimentátora. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vysvětleny klíčové pojmy, které souvisí s hrou v geometrii, například: poznávací proces, výukové metody, didaktická hra, motivace, komunikace, prostorová a geometrická představivost. Témata jsou zpracovaná na základě prostudované literatury z oblasti pedagogiky, psychologie a odborné literatury týkající se matematiky. Praktická část obsahuje soubor námětů her do výuky geometrie, ze kterého jsem vybrala některé hry a realizovala je se žáky 4. ročníku základní školy. Každou realizovanou hru popisuji a reflektuji její průběh. Diplomovou práci uzavírám sebereflexí, stanovuji si náměty pro svou budoucí práci učitele. Klíčová slova: didaktická hra, výukové metody, poznávací proces, terminologie, strategie hry. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | didaktická hra | cs_CZ |
dc.subject | výukové metody | cs_CZ |
dc.subject | poznávací proces | cs_CZ |
dc.subject | terminologie | cs_CZ |
dc.subject | strategie hry | cs_CZ |
dc.subject | didactic game | en_US |
dc.subject | teaching methods | en_US |
dc.subject | learning process | en_US |
dc.subject | terminology | en_US |
dc.subject | strategy game | en_US |
dc.title | Hry v geometrii 1. st. ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-05-18 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 234927 | |
dc.title.translated | Games in primary school geometry | en_US |
dc.contributor.referee | Slezáková, Jana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | 4 Abstrakt Diplomová práce nese název Hry v geometrii 1. stupeň ZŠ a odkrývá jejich přínos ve výuce geometrie jako výukové metody při osvojování a upevňování geometrických poznatků. Cílem diplomové práce je předložit soubor didaktických her vhodných do výuky geometrie a poukázat na zajímavé kognitivní a interaktivní jevy identifikované v komunikaci žáků i učitele v roli experimentátora. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vysvětleny klíčové pojmy, které souvisí s hrou v geometrii, například: poznávací proces, výukové metody, didaktická hra, motivace, komunikace, prostorová a geometrická představivost. Témata jsou zpracovaná na základě prostudované literatury z oblasti pedagogiky, psychologie a odborné literatury týkající se matematiky. Praktická část obsahuje soubor námětů her do výuky geometrie, ze kterého jsem vybrala některé hry a realizovala je se žáky 4. ročníku základní školy. Každou realizovanou hru popisuji a reflektuji její průběh. Diplomovou práci uzavírám sebereflexí, stanovuji si náměty pro svou budoucí práci učitele. Klíčová slova: didaktická hra, výukové metody, poznávací proces, terminologie, strategie hry. | cs_CZ |
uk.abstract.en | 5 Abstract This diploma thesis is called The Games in Primary School Geometry and it describes the benefits of the games in teaching geometry as a teaching method for acquiring and strengthening geometric knowledge. The goal of the thesis is to submit the set of didactic games which are suitable for teaching geometry and point out interesting cognitive and interactive phenomena identified in the communication among pupils and a teacher in the role of an experimenter. The work consists of a theoretical and practical part. The first one explains the key terms related to the game in geometry, for example: the learning process, teaching methods, didactic game, motivation, communication, spatial and geometric imagination. Literature concerning the fields of pedagogy, psychology and mathematics was used to elaborate the topics of the thesis. The practical part contains a set of game suggestions for teaching geometry. I chose a few of the games and used them when teaching the pupils of the 4th class of the basic school. The course of each game is commented on and described in details. The conclusion contains the self-reflection and I set the topics for my future work as a teacher. Keywords: didactic game, teaching methods, learning process, terminology, game strategy. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |