Zobrazit minimální záznam

The influence of compulsory pre-school education on the work of pedagogical workers in selected kindergartens
dc.contributor.advisorUrbanová, Eva
dc.creatorChocholová, Barbora
dc.date.accessioned2022-06-10T09:33:46Z
dc.date.available2022-06-10T09:33:46Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172564
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with problematics of the introduction of compulsory preschool education, its benefits and changes in areas of administration and educational process. The aim of this work is to find out how the legislative change, effective from the calendar year 2017, relating to the introduction of compulsory of preschool education, affected events in individual areas of pedagogical staff, more specifically administrative and managerial work of principals and educational and administrative work of teachers in two selected kindergartens in the largest Central Bohemian city of Kladno. For the purpose of fulfilling this goal, a research case study is chosen, in which data were obtained through interviews with school principals, qualitative questionnaires addressed to teachers and analysis of internal and curricular documents affected by the legislative change. The first main chapter of the theoretical part is devoted to the upbringing and education of preschool children and child development from the perspective of developmental psychology, which is linked to preschool education of children in the institution - this chapter deals with educational plans, distance education in kindergarten, is included in the legislative framework and information about curricular and internal documents of the...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou týkající se zavedení povinného předškolního vzdělávání, jejími přínosy a změnami v mateřských školách v oblasti administrativy a výchovně-vzdělávacím procesu. Cílem této práce je zjistit, jak legislativní změna, novela účinná od kalendářního roku 2017, týkající se zavedení povinnosti předškolního vzdělávání, ovlivnila dění v jednotlivých oblastech práce pedagogických pracovníků, konkrétněji administrativní a manažerskou práci ředitelů a výchovně-vzdělávací a administrativní práci učitelů ve dvou vybraných mateřských školách v největším středočeském městě Kladně. Pro účely naplnění tohoto cíle je zvolen výzkumný design případová studie, v rámci které byla získávána data prostřednictvím realizace rozhovorů s ředitelkami škol, kvalitativních dotazníků adresovaných učitelkám a analýzy vnitřních a kurikulárních dokumentů, kterých se dotkla legislativní změna. První hlavní kapitola teoretické části je věnována výchově a vzdělávání dětí předškolního věku a vývoji dítěte z pohledu vývojové psychologie, čímž je navázáno na předškolní vzdělávání dětí v instituci - tato kapitola pojednává o vzdělávacích plánech, distančním vzděláváním v MŠ, je zařazen legislativní rámec a informace o kurikulárních a vnitřních dokumentech školy. Nedílnou součástí je pojednání o povinném...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpovinnostcs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectzměnacs_CZ
dc.subjectpedagogický pracovníkcs_CZ
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.subjectcompulsoryen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectchangeen_US
dc.subjectpedagogical workeren_US
dc.titleVliv zavedené povinnosti předškolního vzdělávání na práci pedagogických pracovníků ve vybraných mateřských školáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-17
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId238578
dc.title.translatedThe influence of compulsory pre-school education on the work of pedagogical workers in selected kindergartensen_US
dc.contributor.refereeHubert, Vlastimil
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.programŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSchool Managementen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-program.enSchool Managementen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou týkající se zavedení povinného předškolního vzdělávání, jejími přínosy a změnami v mateřských školách v oblasti administrativy a výchovně-vzdělávacím procesu. Cílem této práce je zjistit, jak legislativní změna, novela účinná od kalendářního roku 2017, týkající se zavedení povinnosti předškolního vzdělávání, ovlivnila dění v jednotlivých oblastech práce pedagogických pracovníků, konkrétněji administrativní a manažerskou práci ředitelů a výchovně-vzdělávací a administrativní práci učitelů ve dvou vybraných mateřských školách v největším středočeském městě Kladně. Pro účely naplnění tohoto cíle je zvolen výzkumný design případová studie, v rámci které byla získávána data prostřednictvím realizace rozhovorů s ředitelkami škol, kvalitativních dotazníků adresovaných učitelkám a analýzy vnitřních a kurikulárních dokumentů, kterých se dotkla legislativní změna. První hlavní kapitola teoretické části je věnována výchově a vzdělávání dětí předškolního věku a vývoji dítěte z pohledu vývojové psychologie, čímž je navázáno na předškolní vzdělávání dětí v instituci - tato kapitola pojednává o vzdělávacích plánech, distančním vzděláváním v MŠ, je zařazen legislativní rámec a informace o kurikulárních a vnitřních dokumentech školy. Nedílnou součástí je pojednání o povinném...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with problematics of the introduction of compulsory preschool education, its benefits and changes in areas of administration and educational process. The aim of this work is to find out how the legislative change, effective from the calendar year 2017, relating to the introduction of compulsory of preschool education, affected events in individual areas of pedagogical staff, more specifically administrative and managerial work of principals and educational and administrative work of teachers in two selected kindergartens in the largest Central Bohemian city of Kladno. For the purpose of fulfilling this goal, a research case study is chosen, in which data were obtained through interviews with school principals, qualitative questionnaires addressed to teachers and analysis of internal and curricular documents affected by the legislative change. The first main chapter of the theoretical part is devoted to the upbringing and education of preschool children and child development from the perspective of developmental psychology, which is linked to preschool education of children in the institution - this chapter deals with educational plans, distance education in kindergarten, is included in the legislative framework and information about curricular and internal documents of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV