Show simple item record

Further professional education and development of managers in construction
dc.contributor.advisorVeteška, Jaroslav
dc.creatorVildner, Roman
dc.date.accessioned2022-06-10T09:56:15Z
dc.date.available2022-06-10T09:56:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172529
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the issue of further professional education and development of managers in the field of construction. Based on the analysis of the specifics of managerial work in this sector, an educational (development) program reflecting foreign trends will be designed. The key professional competencies of managers with an emphasis on controlling in construction (costs, planning, reporting, financial management, strategy, risk management and change management) and resource management will be modeled. The task of managers is to identify such resources, incl. talented workers. Art is then able to use these precious resources, which are difficult to imitate and substitute, effectively. The resource-based approach emphasizes, like human capital theory, that investing in people increases an individual's value to the organization. This is related to the assumption that a company achieves lasting prosperity and competitive advantage when it has top specialists who cannot be easily acquired or replaced by competitors. High school graduates can also be counted among the potential sources. Working with them is currently necessary, as it is one of the options for recruiting new workers, which is in short supply on the labor market. The whole research design was built to reflect the two levels...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a rozvoje manažerů v oblasti stavebnictví. Na základě analýzy specifik manažerské práce v tomto odvětví bude navržen vzdělávací (rozvojový) program odrážející zahraniční trendy. Budou modelovány klíčové profesní kompetence manažerů s důrazem na controlling ve stavebnictví (náklady, plánování, reporting, finanční řízení firmy, strategie, management rizika a management změny) a řízení zdrojů. Úkolem manažerů je takové zdroje identifikovat, vč. talentovaných pracovníků. Umění je potom tyto vzácné zdroje, jen těžko napodobitelné a nahraditelné, efektivně využít. Přístup založený na zdrojích zdůrazňuje, podobně jako teorie lidského kapitálu, že investice do lidí zvyšují hodnotu jedince pro organizaci. To souvisí s předpokladem, že určitá firma dosahuje trvalé prosperity a konkurenční výhody, když disponuje špičkovými specialisty, které konkurence nemůže tak snadno získat nebo nahradit. Mezi potenciální zdroje lze počítat také absolventy středních škol. Práce s nimi je v současné době nezbytná, neboť představuje jednu z možností náboru nových pracovníků, kterých je na trhu práce zásadní nedostatek. Celý design výzkumu byl postaven s cílem reflektovat dvě roviny výzkumného problému. První nezávisle proměnná je vymezena jako přístup...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdalší profesní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectřízení lidských zdrojůcs_CZ
dc.subjectpodnikové vzdělávání a tréninkcs_CZ
dc.subjectlidský kapitálcs_CZ
dc.subjectvzdělávání a rozvoj manažerůcs_CZ
dc.subjectstavebnictvícs_CZ
dc.subjectfurther professional educationen_US
dc.subjecthuman resource managementen_US
dc.subjectemployee developmenten_US
dc.subjecthuman capitalen_US
dc.subjecttraining and development of managersen_US
dc.subjectconstructionen_US
dc.titleDalší profesní vzdělávání a rozvoj manažerů ve stavebnictvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-16
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId241555
dc.title.translatedFurther professional education and development of managers in constructionen_US
dc.contributor.refereeKříž, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a rozvoje manažerů v oblasti stavebnictví. Na základě analýzy specifik manažerské práce v tomto odvětví bude navržen vzdělávací (rozvojový) program odrážející zahraniční trendy. Budou modelovány klíčové profesní kompetence manažerů s důrazem na controlling ve stavebnictví (náklady, plánování, reporting, finanční řízení firmy, strategie, management rizika a management změny) a řízení zdrojů. Úkolem manažerů je takové zdroje identifikovat, vč. talentovaných pracovníků. Umění je potom tyto vzácné zdroje, jen těžko napodobitelné a nahraditelné, efektivně využít. Přístup založený na zdrojích zdůrazňuje, podobně jako teorie lidského kapitálu, že investice do lidí zvyšují hodnotu jedince pro organizaci. To souvisí s předpokladem, že určitá firma dosahuje trvalé prosperity a konkurenční výhody, když disponuje špičkovými specialisty, které konkurence nemůže tak snadno získat nebo nahradit. Mezi potenciální zdroje lze počítat také absolventy středních škol. Práce s nimi je v současné době nezbytná, neboť představuje jednu z možností náboru nových pracovníků, kterých je na trhu práce zásadní nedostatek. Celý design výzkumu byl postaven s cílem reflektovat dvě roviny výzkumného problému. První nezávisle proměnná je vymezena jako přístup...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the issue of further professional education and development of managers in the field of construction. Based on the analysis of the specifics of managerial work in this sector, an educational (development) program reflecting foreign trends will be designed. The key professional competencies of managers with an emphasis on controlling in construction (costs, planning, reporting, financial management, strategy, risk management and change management) and resource management will be modeled. The task of managers is to identify such resources, incl. talented workers. Art is then able to use these precious resources, which are difficult to imitate and substitute, effectively. The resource-based approach emphasizes, like human capital theory, that investing in people increases an individual's value to the organization. This is related to the assumption that a company achieves lasting prosperity and competitive advantage when it has top specialists who cannot be easily acquired or replaced by competitors. High school graduates can also be counted among the potential sources. Working with them is currently necessary, as it is one of the options for recruiting new workers, which is in short supply on the labor market. The whole research design was built to reflect the two levels...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV