dc.contributor.advisor | Veteška, Jaroslav | |
dc.creator | Větrovec, Vladislav | |
dc.date.accessioned | 2022-06-10T09:44:40Z | |
dc.date.available | 2022-06-10T09:44:40Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/172521 | |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the issue of evaluation and remuneration of employees based on new methods and approaches. Appraisal is usually only related to "job evaluation", i.e. the evaluation and management of job performance itself. However, we rarely find a systematic evaluation of its process, conditions and results in the context of strategic management of the company and the model of remuneration and evaluation. Reward in the company should be supported by a reward philosophy based on a strategic reward model. This leads to ensuring fair, transparent and effective remuneration of employees, particularly in accordance with labour legislation and in relation to the economic performance of the organisation. The remuneration philosophy expresses the organisation's beliefs about how people should be rewarded in order to ensure that remuneration is implemented for the benefit of both the organisation and its members. In corporate practice, this leads to the need for a clearly established and defined system of rewarding employees in relation to the principles of objective evaluation. The output of the thesis will be a critical evaluation of selected models of evaluation and rewarding employees in the organization based on the principles of strategic management in relation to the analysis of work... | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení a odměňování pracovníků na základě novým metod a přístupů. Hodnocení je obvykle vztahováno pouze na "hodnocení práce", tj. hodnocení a řízený samotného pracovního výkonu. Málokdy však najdeme systémově pojaté hodnocení jejího průběhu, podmínek a výsledků v kontextu strategického řízení firmy a modelu odměňování a hodnocení. Odměňování v podniku by mělo být podporováno filozofií odměňování, založené na strategickém modelu odměňování. Ten vede k zajištění spravedlivého, transparentního a efektivního odměňování pracovníků, a to zejména v souladu s pracovněprávní legislativou a ve vazbě na hospodářské výsledky organizace. Filozofie odměňování vyjadřuje přesvědčení organizace o tom, jak by měli být lidé odměňováni s cílem zajistit, aby se odměňování realizovalo ve prospěch organizace, ale i jejích členů. To ve firemní praxi vede k nutnosti vytvoření jasně stanoveného a definovaného systému odměňování pracovníků v návaznosti na principy objektivního hodnocení. Výstupem práce bude kritické zhodnocení vybraných modelů hodnocení a odměňování pracovníků v organizaci na základě principů strategického řízení ve vazbě na analýzu pracovního výkonu, produktivitu a konkurenceschopnost organizace. S uvedenou problematikou souvisí motivování pracovníků k efektivnímu... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | hodnocení pracovníků | cs_CZ |
dc.subject | odměňování | cs_CZ |
dc.subject | strategické řízení | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací potřeby | cs_CZ |
dc.subject | teorie organizace | cs_CZ |
dc.subject | vedení lidí | cs_CZ |
dc.subject | řízení lidských zdrojů | cs_CZ |
dc.subject | employee assessment | en_US |
dc.subject | reward system | en_US |
dc.subject | strategic management | en_US |
dc.subject | needs of education | en_US |
dc.subject | theory of organization | en_US |
dc.subject | leadership | en_US |
dc.subject | human resource management | en_US |
dc.title | Systémové přístupy k hodnocení a odměňování zaměstnanců | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-05-16 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 241553 | |
dc.title.translated | Systemic approaches to employee evaluation and rewarding | en_US |
dc.contributor.referee | Kříž, Jaroslav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.program | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adult education and educational management | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult education and educational management | en_US |
uk.degree-program.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adult education and educational management | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení a odměňování pracovníků na základě novým metod a přístupů. Hodnocení je obvykle vztahováno pouze na "hodnocení práce", tj. hodnocení a řízený samotného pracovního výkonu. Málokdy však najdeme systémově pojaté hodnocení jejího průběhu, podmínek a výsledků v kontextu strategického řízení firmy a modelu odměňování a hodnocení. Odměňování v podniku by mělo být podporováno filozofií odměňování, založené na strategickém modelu odměňování. Ten vede k zajištění spravedlivého, transparentního a efektivního odměňování pracovníků, a to zejména v souladu s pracovněprávní legislativou a ve vazbě na hospodářské výsledky organizace. Filozofie odměňování vyjadřuje přesvědčení organizace o tom, jak by měli být lidé odměňováni s cílem zajistit, aby se odměňování realizovalo ve prospěch organizace, ale i jejích členů. To ve firemní praxi vede k nutnosti vytvoření jasně stanoveného a definovaného systému odměňování pracovníků v návaznosti na principy objektivního hodnocení. Výstupem práce bude kritické zhodnocení vybraných modelů hodnocení a odměňování pracovníků v organizaci na základě principů strategického řízení ve vazbě na analýzu pracovního výkonu, produktivitu a konkurenceschopnost organizace. S uvedenou problematikou souvisí motivování pracovníků k efektivnímu... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with the issue of evaluation and remuneration of employees based on new methods and approaches. Appraisal is usually only related to "job evaluation", i.e. the evaluation and management of job performance itself. However, we rarely find a systematic evaluation of its process, conditions and results in the context of strategic management of the company and the model of remuneration and evaluation. Reward in the company should be supported by a reward philosophy based on a strategic reward model. This leads to ensuring fair, transparent and effective remuneration of employees, particularly in accordance with labour legislation and in relation to the economic performance of the organisation. The remuneration philosophy expresses the organisation's beliefs about how people should be rewarded in order to ensure that remuneration is implemented for the benefit of both the organisation and its members. In corporate practice, this leads to the need for a clearly established and defined system of rewarding employees in relation to the principles of objective evaluation. The output of the thesis will be a critical evaluation of selected models of evaluation and rewarding employees in the organization based on the principles of strategic management in relation to the analysis of work... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |