Show simple item record

Action Art, Land Art and Photography as an (un)reliable witness
dc.contributor.advisorKlimešová, Marie
dc.creatorŠimková, Lenka
dc.date.accessioned2022-04-20T10:26:42Z
dc.date.available2022-04-20T10:26:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172291
dc.description.abstractAction art, as well as land art, and photography are an inseparable match. Photography is naturally conceived as one of the essential means of documentation of these artistic forms and often the only source of information about their visual appearance. Therefore, we need to ask what this means for our perception and evaluation of the individual art works, how the artists treated such documentation, who and why produced it and what were the subsequent strategies of its representation. But above all, we need to realise and assess our general expectations, presumptions and believes associated with the medium of photography and its anthropological, philosophical and sociological aspects.en_US
dc.description.abstractAkční umění, případně land-art, a fotografie patří neodmyslitelně k sobě. Fotografie je zcela samozřejmě vnímána jako jeden z nejdůležitějších způsobů dokumentace těchto uměleckých forem a často jediný zdroj informací o jejich vizuální podobě. Je proto třeba se ptát, co pro naše vnímání a hodnocení těchto děl tato skutečnost znamená, jak jednotliví umělci s takovou dokumentací nakládali, kdo a s jakým záměrem ji vytvářel a jaké byly následné strategie prezentace děl prostřednictvím takové dokumentace. Především je však třeba uvědomit si a zhodnotit naše obecná očekávání, domněnky a přesvědčení spojená s médiem fotografie a jeho antropologickými, filozofickými a sociologickými aspekty.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAkční umění|land-art|body art|performance|happeningy|events|instalace|konceptuální umění|fotografie|fotografická dokumentace|slovní partitury|návody|relikty|pozůstatky akcí|re-enactment|re-inscenace akcí|znovu-provedení akcí|pravdivost fotografie|čas a prostor ve fotografii|role fotografacs_CZ
dc.subjectAction art|land art|body art|performance|happenings|events|installations|conceptual art|photography|photographic documentation|event scores|performance scores|word pieces|relicts|re-enactment|veracity of photography|time and space in photography|manipulated photography|straight photographyen_US
dc.titleAkční umění, land-art a fotografie jako (ne)spolehlivý svědekcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-03-10
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId182185
dc.title.translatedAction Art, Land Art and Photography as an (un)reliable witnessen_US
dc.contributor.refereeMlčoch, Jan
dc.contributor.refereeBuddeus, Hana
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny výtvarného uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory and Visual Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny výtvarného uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory and Visual Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csAkční umění, případně land-art, a fotografie patří neodmyslitelně k sobě. Fotografie je zcela samozřejmě vnímána jako jeden z nejdůležitějších způsobů dokumentace těchto uměleckých forem a často jediný zdroj informací o jejich vizuální podobě. Je proto třeba se ptát, co pro naše vnímání a hodnocení těchto děl tato skutečnost znamená, jak jednotliví umělci s takovou dokumentací nakládali, kdo a s jakým záměrem ji vytvářel a jaké byly následné strategie prezentace děl prostřednictvím takové dokumentace. Především je však třeba uvědomit si a zhodnotit naše obecná očekávání, domněnky a přesvědčení spojená s médiem fotografie a jeho antropologickými, filozofickými a sociologickými aspekty.cs_CZ
uk.abstract.enAction art, as well as land art, and photography are an inseparable match. Photography is naturally conceived as one of the essential means of documentation of these artistic forms and often the only source of information about their visual appearance. Therefore, we need to ask what this means for our perception and evaluation of the individual art works, how the artists treated such documentation, who and why produced it and what were the subsequent strategies of its representation. But above all, we need to realise and assess our general expectations, presumptions and believes associated with the medium of photography and its anthropological, philosophical and sociological aspects.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV