Zobrazit minimální záznam

Regulation (EC) 261/2004 of the European Parliament and of the Council from the carrier perspective
dc.contributor.advisorPfeiffer, Magdalena
dc.creatorHýblová, Vendulka
dc.date.accessioned2022-04-13T10:22:42Z
dc.date.available2022-04-13T10:22:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172255
dc.description.abstractTématem diplomové práce je Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 z pohledu dopravce. Cílem práce je kriticky analyzovat Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 ze dne 11. února 2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů a kterým se zrušuje nařízení (EHS) č. 295/91 z pohledu leteckého dopravce a pohlédnout na různá úskalí této normy, která komplikují dopravci jeho fungování a zjistit, zdali reflektuje aktuální stav letecké dopravy a zajišťuje princip proporcionality. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je přehled jednotlivých úmluv, které byly v oblasti mezinárodní letecké civilní přepravy přijaty a daly pevný základ aktuální úpravě. Jedná se především o Varšavskou úmluvu, Haagský protokol a Montrealskou úmluvu. Druhá kapitola se věnuje obecné charakteristice Nařízení 261/2004, rozebírá samotnou procesní a hmotněprávní stránku úpravy - určení mezinárodní příslušnosti, otázku příslušnosti soudu skrze Nařízení Brusel I bis, vztah Nařízení 261/2004 s Montrealskou úmluvou, působnost nařízení a předmět normy, kde jsou vymezeny pojmy odepření nástupu na palubu, zrušení letu, významné zpoždění letu a pojmem mimořádná okolnost, která jsou...cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of the diploma thesis is Regulation (EC) No. 261/2004 of the European Parliament and of the Council from the perspective of the carrier. The aim of this work is to critically analyse Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament and of the Council of 11 February 2004 establishing common rules on compensation and assistance to passengers in the event of denied boarding and of cancellation or long delay of flights, and repealing Regulation (EEC) No 295/91 from the air carrier perspective and looking at the various angels of this Regulation which brings complications to the carrier's operation. Also to find an answer whether it reflects the current state of air transport and ensures the principle of proportionality. The work is divided into three chapters. The first chapter provides an overview of the individual conventions that have been adopted in the field of international civil aviation and have given a solid basis for the current regulation. These are, in particular, the Warsaw Convention, the Hague Protocol and the Montreal Convention. The second chapter deals with the general characteristics of Regulation 261/2004, discusses the procedural and substantive aspects of the regulation - determination of international jurisdiction, the question of jurisdiction through the Brussels...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectRegulation 261en_US
dc.subject2004Air carrier rightsFlight delayCovid 19Extraordinary circumstanceProportionality principleen_US
dc.subjectNařízení 261cs_CZ
dc.subject2004Práva leteckého dopravceZpoždění letuCovid 19Mimořádná okolnostZásada proporcionalitycs_CZ
dc.titleNařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 z pohledu dopravcecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-03-22
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId223396
dc.title.translatedRegulation (EC) 261/2004 of the European Parliament and of the Council from the carrier perspectiveen_US
dc.contributor.refereePauknerová, Monika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 z pohledu dopravce. Cílem práce je kriticky analyzovat Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 ze dne 11. února 2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů a kterým se zrušuje nařízení (EHS) č. 295/91 z pohledu leteckého dopravce a pohlédnout na různá úskalí této normy, která komplikují dopravci jeho fungování a zjistit, zdali reflektuje aktuální stav letecké dopravy a zajišťuje princip proporcionality. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je přehled jednotlivých úmluv, které byly v oblasti mezinárodní letecké civilní přepravy přijaty a daly pevný základ aktuální úpravě. Jedná se především o Varšavskou úmluvu, Haagský protokol a Montrealskou úmluvu. Druhá kapitola se věnuje obecné charakteristice Nařízení 261/2004, rozebírá samotnou procesní a hmotněprávní stránku úpravy - určení mezinárodní příslušnosti, otázku příslušnosti soudu skrze Nařízení Brusel I bis, vztah Nařízení 261/2004 s Montrealskou úmluvou, působnost nařízení a předmět normy, kde jsou vymezeny pojmy odepření nástupu na palubu, zrušení letu, významné zpoždění letu a pojmem mimořádná okolnost, která jsou...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the diploma thesis is Regulation (EC) No. 261/2004 of the European Parliament and of the Council from the perspective of the carrier. The aim of this work is to critically analyse Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament and of the Council of 11 February 2004 establishing common rules on compensation and assistance to passengers in the event of denied boarding and of cancellation or long delay of flights, and repealing Regulation (EEC) No 295/91 from the air carrier perspective and looking at the various angels of this Regulation which brings complications to the carrier's operation. Also to find an answer whether it reflects the current state of air transport and ensures the principle of proportionality. The work is divided into three chapters. The first chapter provides an overview of the individual conventions that have been adopted in the field of international civil aviation and have given a solid basis for the current regulation. These are, in particular, the Warsaw Convention, the Hague Protocol and the Montreal Convention. The second chapter deals with the general characteristics of Regulation 261/2004, discusses the procedural and substantive aspects of the regulation - determination of international jurisdiction, the question of jurisdiction through the Brussels...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV