Show simple item record

Eseje o ekonomii vzdělávání
dc.contributor.advisorJeong, Byeongju
dc.creatorTodua, Gega
dc.date.accessioned2022-04-14T18:57:53Z
dc.date.available2022-04-14T18:57:53Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172234
dc.description.abstractIn the first chapter, we study financial aid policies in developing countries that sup- port students' education abroad. We collect a unique data-set on government-funded scholarship and loan programs and establish stylized facts for developing countries. We find that scholarship programs select students based on merit criteria, target grad- uate and postgraduate studies, and require recipients to return after graduation more frequently than loan programs do. We build a two-country student migration model that qualitatively accounts for the observed patterns. In the model, government inter- vention is justified for two reasons. First, students from a developing country are as- sumed to be financially constrained and cannot afford education abroad. Second, the government values the productivity of "returnees" more highly than the market does. We argue that when students are uncertain about their future productivity and may fail in their studies, scholarship programs can insure them against potential default. Consequently, if students differ in their expected ability, under certain conditions, a government with a tight budget will prioritize ex-ante high-ability students and sup- port them with scholarships with return requirement, and support ex-ante low-ability students with loans without return...en_US
dc.description.abstractV první kapitole se zabýváme politikou finanční pomoci v rozvojových zemích, které podporují vzdělávání studentů v zahraničí. Zatímco některé země poskytují finanční podporu studentům ve formě grantů a stipendií, jiné se spíše přiklání k metodě stu- dentských půjček. Tato práce používá informace z nového souboru dat, který popisuje charakteristiky vládních programů z celého světa, které se zaměřují na studentská stipendia a půjčky, které slouží jako prostředek pro finanční pomoc studentům při studiu v zahraničí. Tato data nám umožňují identifikovat jedinečná fakta o těchto poli- tických programech v rozvojových zemích. Výsledky ukazují, že v porovnání s metodou studentských půjček, jsou do stipendijních programů mnohem častěji vybírání stu- denti na základě svých dovedností. Zároveň se stipendijní programy zaměřují více na bakalářské a magisterské studium, a také po studentech častěji požadují návrat do domovské země. Ve své práci jsme zkonstruovali studentsko-migrační model pro dvě země s vládními zásahy, který kvalitativně bere v úvahu zákonitosti, které jsme vypo- zorovali v datech. V našem modelu jsou zásahy vlády oprávněné a to ze dvou důvodů. Zaprvé, studenti z rozvojových zemí jsou finančně omezeni a nemohou si tedy dovolit vzdělání v zahraničí....cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleEssays on the Economics of Educationen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-03-18
dc.description.departmentCERGEcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId164586
dc.title.translatedEseje o ekonomii vzdělávánícs_CZ
dc.contributor.refereePatrinos, Harry Anthony
dc.contributor.refereeVeramendi, Gregory
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Econometricsen_US
thesis.degree.programEkonomie a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.programEconomics and Econometricsen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::CERGEcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a ekonometriecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Econometricsen_US
uk.degree-program.csEkonomie a ekonometriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Econometricsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csV první kapitole se zabýváme politikou finanční pomoci v rozvojových zemích, které podporují vzdělávání studentů v zahraničí. Zatímco některé země poskytují finanční podporu studentům ve formě grantů a stipendií, jiné se spíše přiklání k metodě stu- dentských půjček. Tato práce používá informace z nového souboru dat, který popisuje charakteristiky vládních programů z celého světa, které se zaměřují na studentská stipendia a půjčky, které slouží jako prostředek pro finanční pomoc studentům při studiu v zahraničí. Tato data nám umožňují identifikovat jedinečná fakta o těchto poli- tických programech v rozvojových zemích. Výsledky ukazují, že v porovnání s metodou studentských půjček, jsou do stipendijních programů mnohem častěji vybírání stu- denti na základě svých dovedností. Zároveň se stipendijní programy zaměřují více na bakalářské a magisterské studium, a také po studentech častěji požadují návrat do domovské země. Ve své práci jsme zkonstruovali studentsko-migrační model pro dvě země s vládními zásahy, který kvalitativně bere v úvahu zákonitosti, které jsme vypo- zorovali v datech. V našem modelu jsou zásahy vlády oprávněné a to ze dvou důvodů. Zaprvé, studenti z rozvojových zemí jsou finančně omezeni a nemohou si tedy dovolit vzdělání v zahraničí....cs_CZ
uk.abstract.enIn the first chapter, we study financial aid policies in developing countries that sup- port students' education abroad. We collect a unique data-set on government-funded scholarship and loan programs and establish stylized facts for developing countries. We find that scholarship programs select students based on merit criteria, target grad- uate and postgraduate studies, and require recipients to return after graduation more frequently than loan programs do. We build a two-country student migration model that qualitatively accounts for the observed patterns. In the model, government inter- vention is justified for two reasons. First, students from a developing country are as- sumed to be financially constrained and cannot afford education abroad. Second, the government values the productivity of "returnees" more highly than the market does. We argue that when students are uncertain about their future productivity and may fail in their studies, scholarship programs can insure them against potential default. Consequently, if students differ in their expected ability, under certain conditions, a government with a tight budget will prioritize ex-ante high-ability students and sup- port them with scholarships with return requirement, and support ex-ante low-ability students with loans without return...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, CERGEcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV