Zobrazit minimální záznam

Engineering geological survey in individual stages of construction of metro line A in Prague
dc.contributor.advisorRout, Jiří
dc.creatorHonzejková, Andrea
dc.date.accessioned2022-04-11T09:53:51Z
dc.date.available2022-04-11T09:53:51Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172037
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá realizací inženýrskogeologického průzkumů pro stavbu trasy metra A v Praze, zejména zhodnocením metodiky v jednotlivých etapách, během její 45 leté historie budování. V průběhu výstavby se měnila jak technologie výstavby, tak přístup k zajišťování inženýrskogeologických podkladů pro zpracování projektu. Základem práce je důkladné prostudování archivních podkladů doplněných o terénní dokumentaci a hodnocení horninového masivu na skalních výchozech. Součástí práce bylo představení stručné historie budování trasy metra A s charakteristikou všech využitých technologií ražby, které se v čase měnily. Byly zhodnoceny inženýrskogeologické poměry v trase doplněny o přehledný podélný profil celé trasy A. Cílem práce bylo posouzení vývoje metodiky průzkumu, která se změnila mírně, a tak jsou patrné rozdíly mezi průzkumy prováděné v minulosti a v současnosti. V čase došlo k vývoji metod ražby, na jejich základě došlo ke změně požadavků v rámci průzkumných sond a mechanických a technologických zkoušek. Dále došlo k využívání nových metod v rámci geofyzikálního nebo karotážního měření v závislosti na samotném vývoji metod. Klíčová slova: metro, inženýrskogeologický průzkum, etapovitost prací, metodika průzkumu, technologie ražbycs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the implementation of engineering geological surveys for the construction of the A metro line in Prague, especially the evaluation of the methodology in individual stages during its 45-year history of construction. During the construction process, both the construction technology and the approach to providing the engineering geological basis for the project changed. The basis of the work is a thorough study of archival documents supplemented by field documentation and evaluation of the rock mass at the rock outcrops. The thesis included a brief history of the construction of the A metro line with the characteristics of all the technologies used in the excavation, which have changed over time. The engineering geological conditions along the route were evaluated, complemented by a clear longitudinal profile of the entire A line. The aim of the work was to assess the evolution of the survey methodology, which has slightly changed, so that differences between surveys carried out in the past and those carried out today are apparent. The methods of excavation have evolved over time, and the requirements within the exploration probes and the mechanical and technological testing have changed based on these. In addition, new methods have been used in geophysical or carottage...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectengineering-geological conditionsen_US
dc.subjectengineering-geological surveyen_US
dc.subjectmetro constructionen_US
dc.subjectexcavation methodsen_US
dc.subjectrock mass evaluationen_US
dc.subjectinženýrkogeologické poměrycs_CZ
dc.subjectinženýrskogeologický průzkumcs_CZ
dc.subjectvýstavba metracs_CZ
dc.subjectmetody ražbycs_CZ
dc.subjectpodrobnost průzkumucs_CZ
dc.subjecthodnocení horninového masívucs_CZ
dc.titleInženýrskogeologický průzkum v jednotlivých etapách výstavby metra trasy A v Prazecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-02-17
dc.description.departmentInstitute of Hydrogeology, Engineering Geology and Applied Geophysicsen_US
dc.description.departmentÚstav hydrogeologie, inženýrské geologie a užité geofyzikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId219962
dc.title.translatedEngineering geological survey in individual stages of construction of metro line A in Pragueen_US
dc.contributor.refereeChmelař, Radovan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAplikovaná geologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineApplied Geologyen_US
thesis.degree.programGeologiecs_CZ
thesis.degree.programGeologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Ústav hydrogeologie, inženýrské geologie a užité geofyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Institute of Hydrogeology, Engineering Geology and Applied Geophysicsen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná geologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enApplied Geologyen_US
uk.degree-program.csGeologiecs_CZ
uk.degree-program.enGeologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá realizací inženýrskogeologického průzkumů pro stavbu trasy metra A v Praze, zejména zhodnocením metodiky v jednotlivých etapách, během její 45 leté historie budování. V průběhu výstavby se měnila jak technologie výstavby, tak přístup k zajišťování inženýrskogeologických podkladů pro zpracování projektu. Základem práce je důkladné prostudování archivních podkladů doplněných o terénní dokumentaci a hodnocení horninového masivu na skalních výchozech. Součástí práce bylo představení stručné historie budování trasy metra A s charakteristikou všech využitých technologií ražby, které se v čase měnily. Byly zhodnoceny inženýrskogeologické poměry v trase doplněny o přehledný podélný profil celé trasy A. Cílem práce bylo posouzení vývoje metodiky průzkumu, která se změnila mírně, a tak jsou patrné rozdíly mezi průzkumy prováděné v minulosti a v současnosti. V čase došlo k vývoji metod ražby, na jejich základě došlo ke změně požadavků v rámci průzkumných sond a mechanických a technologických zkoušek. Dále došlo k využívání nových metod v rámci geofyzikálního nebo karotážního měření v závislosti na samotném vývoji metod. Klíčová slova: metro, inženýrskogeologický průzkum, etapovitost prací, metodika průzkumu, technologie ražbycs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the implementation of engineering geological surveys for the construction of the A metro line in Prague, especially the evaluation of the methodology in individual stages during its 45-year history of construction. During the construction process, both the construction technology and the approach to providing the engineering geological basis for the project changed. The basis of the work is a thorough study of archival documents supplemented by field documentation and evaluation of the rock mass at the rock outcrops. The thesis included a brief history of the construction of the A metro line with the characteristics of all the technologies used in the excavation, which have changed over time. The engineering geological conditions along the route were evaluated, complemented by a clear longitudinal profile of the entire A line. The aim of the work was to assess the evolution of the survey methodology, which has slightly changed, so that differences between surveys carried out in the past and those carried out today are apparent. The methods of excavation have evolved over time, and the requirements within the exploration probes and the mechanical and technological testing have changed based on these. In addition, new methods have been used in geophysical or carottage...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Ústav hydrogeologie, inženýrské geologie a užité geofyzikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV