dc.contributor.advisor | Rout, Jiří | |
dc.creator | Honzejková, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2022-04-11T09:53:51Z | |
dc.date.available | 2022-04-11T09:53:51Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/172037 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá realizací inženýrskogeologického průzkumů pro stavbu trasy metra A v Praze, zejména zhodnocením metodiky v jednotlivých etapách, během její 45 leté historie budování. V průběhu výstavby se měnila jak technologie výstavby, tak přístup k zajišťování inženýrskogeologických podkladů pro zpracování projektu. Základem práce je důkladné prostudování archivních podkladů doplněných o terénní dokumentaci a hodnocení horninového masivu na skalních výchozech. Součástí práce bylo představení stručné historie budování trasy metra A s charakteristikou všech využitých technologií ražby, které se v čase měnily. Byly zhodnoceny inženýrskogeologické poměry v trase doplněny o přehledný podélný profil celé trasy A. Cílem práce bylo posouzení vývoje metodiky průzkumu, která se změnila mírně, a tak jsou patrné rozdíly mezi průzkumy prováděné v minulosti a v současnosti. V čase došlo k vývoji metod ražby, na jejich základě došlo ke změně požadavků v rámci průzkumných sond a mechanických a technologických zkoušek. Dále došlo k využívání nových metod v rámci geofyzikálního nebo karotážního měření v závislosti na samotném vývoji metod. Klíčová slova: metro, inženýrskogeologický průzkum, etapovitost prací, metodika průzkumu, technologie ražby | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the implementation of engineering geological surveys for the construction of the A metro line in Prague, especially the evaluation of the methodology in individual stages during its 45-year history of construction. During the construction process, both the construction technology and the approach to providing the engineering geological basis for the project changed. The basis of the work is a thorough study of archival documents supplemented by field documentation and evaluation of the rock mass at the rock outcrops. The thesis included a brief history of the construction of the A metro line with the characteristics of all the technologies used in the excavation, which have changed over time. The engineering geological conditions along the route were evaluated, complemented by a clear longitudinal profile of the entire A line. The aim of the work was to assess the evolution of the survey methodology, which has slightly changed, so that differences between surveys carried out in the past and those carried out today are apparent. The methods of excavation have evolved over time, and the requirements within the exploration probes and the mechanical and technological testing have changed based on these. In addition, new methods have been used in geophysical or carottage... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | engineering-geological conditions | en_US |
dc.subject | engineering-geological survey | en_US |
dc.subject | metro construction | en_US |
dc.subject | excavation methods | en_US |
dc.subject | rock mass evaluation | en_US |
dc.subject | inženýrkogeologické poměry | cs_CZ |
dc.subject | inženýrskogeologický průzkum | cs_CZ |
dc.subject | výstavba metra | cs_CZ |
dc.subject | metody ražby | cs_CZ |
dc.subject | podrobnost průzkumu | cs_CZ |
dc.subject | hodnocení horninového masívu | cs_CZ |
dc.title | Inženýrskogeologický průzkum v jednotlivých etapách výstavby metra trasy A v Praze | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-02-17 | |
dc.description.department | Institute of Hydrogeology, Engineering Geology and Applied Geophysics | en_US |
dc.description.department | Ústav hydrogeologie, inženýrské geologie a užité geofyziky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 219962 | |
dc.title.translated | Engineering geological survey in individual stages of construction of metro line A in Prague | en_US |
dc.contributor.referee | Chmelař, Radovan | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aplikovaná geologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Applied Geology | en_US |
thesis.degree.program | Geologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Ústav hydrogeologie, inženýrské geologie a užité geofyziky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Institute of Hydrogeology, Engineering Geology and Applied Geophysics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Aplikovaná geologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Applied Geology | en_US |
uk.degree-program.cs | Geologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá realizací inženýrskogeologického průzkumů pro stavbu trasy metra A v Praze, zejména zhodnocením metodiky v jednotlivých etapách, během její 45 leté historie budování. V průběhu výstavby se měnila jak technologie výstavby, tak přístup k zajišťování inženýrskogeologických podkladů pro zpracování projektu. Základem práce je důkladné prostudování archivních podkladů doplněných o terénní dokumentaci a hodnocení horninového masivu na skalních výchozech. Součástí práce bylo představení stručné historie budování trasy metra A s charakteristikou všech využitých technologií ražby, které se v čase měnily. Byly zhodnoceny inženýrskogeologické poměry v trase doplněny o přehledný podélný profil celé trasy A. Cílem práce bylo posouzení vývoje metodiky průzkumu, která se změnila mírně, a tak jsou patrné rozdíly mezi průzkumy prováděné v minulosti a v současnosti. V čase došlo k vývoji metod ražby, na jejich základě došlo ke změně požadavků v rámci průzkumných sond a mechanických a technologických zkoušek. Dále došlo k využívání nových metod v rámci geofyzikálního nebo karotážního měření v závislosti na samotném vývoji metod. Klíčová slova: metro, inženýrskogeologický průzkum, etapovitost prací, metodika průzkumu, technologie ražby | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with the implementation of engineering geological surveys for the construction of the A metro line in Prague, especially the evaluation of the methodology in individual stages during its 45-year history of construction. During the construction process, both the construction technology and the approach to providing the engineering geological basis for the project changed. The basis of the work is a thorough study of archival documents supplemented by field documentation and evaluation of the rock mass at the rock outcrops. The thesis included a brief history of the construction of the A metro line with the characteristics of all the technologies used in the excavation, which have changed over time. The engineering geological conditions along the route were evaluated, complemented by a clear longitudinal profile of the entire A line. The aim of the work was to assess the evolution of the survey methodology, which has slightly changed, so that differences between surveys carried out in the past and those carried out today are apparent. The methods of excavation have evolved over time, and the requirements within the exploration probes and the mechanical and technological testing have changed based on these. In addition, new methods have been used in geophysical or carottage... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Ústav hydrogeologie, inženýrské geologie a užité geofyziky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |