Show simple item record

Tablet integration from the perspective of teaching mathematics
dc.contributor.advisorRobová, Jarmila
dc.creatorSuleymanova, Julianna
dc.date.accessioned2022-04-06T11:54:32Z
dc.date.available2022-04-06T11:54:32Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172023
dc.description.abstractDisertační práce zkoumá postoje žáků a učitelů k používání tabletů ve výuce matematiky na druhém stupni základní školy. V práci je analyzováno, jak se tento postoj mění během roku používání tabletů. Výzkum realizovaný v rámci disertační práce zahrnuje dvě dílčí studie, v každé z nich proběhla tři dotazníková šetření (pro učitele a pro žáky) na několika základních školách v USA; v šetření byly využity vlastní dotazníky s uzavřenými a otevřenými položkami, dále TPACK a TAM dotazníky. Data z dotazníkových šetření byla doplněna rozhovory a pozorováními výuky. Získaná data byla zpracována kombinaci statistických metod a kvalitativní analýzy. Výzkum ukazuje, co žáci a učitelé považují za klady a zápory používání tabletů v hodinách matematiky a jaké aspekty nejvíce ovlivňují jejich postoje. Výsledky výzkumu ukázaly, že v průběhu školního roku došlo k negativnímu posunu v postojích žáků k integraci tabletů do výuky matematiky. Nicméně i přes tento negativní posun v postojích 74 % žáků chtělo i dále používat tablet ve výuce. Také v průběhu školního roku u učitelů došlo k poklesu nebo stagnaci postojů k integraci tabletů do výuky matematiky. Ukázala se také přítomnost vztahu mezi postojem učitele k tabletům a postoji jeho žáků.cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation thesis investigates students' and teachers' attitudes towards using tablets in mathematics lessons at the lower-secondary level. The study analyzes how the attitudes change during a one-year implementation of tablets. The research conducted within the dissertation includes two studies, in each of which three questionnaires were distributed among students and teachers at several middle schools in the USA; specifically, the author's questionnaires, the TPACK and TAM questionnaires were applied in the research. Data from the questionnaires were supplemented with interviews and observations of lessons. In addition, the obtained data were analyzed using a combination of statistical methods and a qualitative analysis. The research shows what students and teachers like or dislike about using tablets in mathematics classes and shows factors that influence students' and teachers' attitudes towards using tablets. The results of the research reveal that during the school year there was a negative shift in students' attitudes towards the integration of tablets into mathematics classes. However, despite this negative shift in attitudes, 74 % of students wanted to continue using tablets in mathematics classes. Teachers' attitudes to the integration of tablets into mathematics classes also...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjecttablet|students' attitude|teachers' attitude|mathematics|ISCED 2en_US
dc.subjecttablet|postoje žáků|postoje učitelů|matematika|ISCED 2cs_CZ
dc.titleIntegrace tabletu z pohledu výuky matematikycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-02-21
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId245423
dc.title.translatedTablet integration from the perspective of teaching mathematicsen_US
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství matematiky - deskriptivní geometrie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Mathematics and Descriptive Geometry at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programMathematicsen_US
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství matematiky - deskriptivní geometrie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Mathematics and Descriptive Geometry at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csDisertační práce zkoumá postoje žáků a učitelů k používání tabletů ve výuce matematiky na druhém stupni základní školy. V práci je analyzováno, jak se tento postoj mění během roku používání tabletů. Výzkum realizovaný v rámci disertační práce zahrnuje dvě dílčí studie, v každé z nich proběhla tři dotazníková šetření (pro učitele a pro žáky) na několika základních školách v USA; v šetření byly využity vlastní dotazníky s uzavřenými a otevřenými položkami, dále TPACK a TAM dotazníky. Data z dotazníkových šetření byla doplněna rozhovory a pozorováními výuky. Získaná data byla zpracována kombinaci statistických metod a kvalitativní analýzy. Výzkum ukazuje, co žáci a učitelé považují za klady a zápory používání tabletů v hodinách matematiky a jaké aspekty nejvíce ovlivňují jejich postoje. Výsledky výzkumu ukázaly, že v průběhu školního roku došlo k negativnímu posunu v postojích žáků k integraci tabletů do výuky matematiky. Nicméně i přes tento negativní posun v postojích 74 % žáků chtělo i dále používat tablet ve výuce. Také v průběhu školního roku u učitelů došlo k poklesu nebo stagnaci postojů k integraci tabletů do výuky matematiky. Ukázala se také přítomnost vztahu mezi postojem učitele k tabletům a postoji jeho žáků.cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation thesis investigates students' and teachers' attitudes towards using tablets in mathematics lessons at the lower-secondary level. The study analyzes how the attitudes change during a one-year implementation of tablets. The research conducted within the dissertation includes two studies, in each of which three questionnaires were distributed among students and teachers at several middle schools in the USA; specifically, the author's questionnaires, the TPACK and TAM questionnaires were applied in the research. Data from the questionnaires were supplemented with interviews and observations of lessons. In addition, the obtained data were analyzed using a combination of statistical methods and a qualitative analysis. The research shows what students and teachers like or dislike about using tablets in mathematics classes and shows factors that influence students' and teachers' attitudes towards using tablets. The results of the research reveal that during the school year there was a negative shift in students' attitudes towards the integration of tablets into mathematics classes. However, despite this negative shift in attitudes, 74 % of students wanted to continue using tablets in mathematics classes. Teachers' attitudes to the integration of tablets into mathematics classes also...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV