Show simple item record

Teaching literature at secondary vocational schools for the Deaf in the Czech Republic - description of current situation in two selected schools
dc.contributor.advisorHudáková, Andrea
dc.creatorMíková, Barbora
dc.date.accessioned2022-04-12T08:47:45Z
dc.date.available2022-04-12T08:47:45Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172010
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá podobou výuky literatury na dvou vybraných středních odborných školách pro sluchově postižené. Práce je rozdělena do dvou částí. Nejprve se práce věnuje rozboru dokumentů vztahujících se k literární výchově, okrajově popisuje specifika výuky osob se sluchovým postižením a poté jsou analyzovány legislativní, kurikulární a metodické dokumenty. Ve druhé části práce proběhl sběr dat prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, ve kterých dotazovaní učitelé popsali průběh vlastní výuky literatury a okolnosti s výukou spojené. Následuje shrnutí polostrukturovaných rozhovorů a usouvztažnění s teoretickými poznatky kurikulárních dokumentů. Cílem výzkumu je zmapovat současnou podobu výuky literatury na dvou středních odborných školách pro sluchově postižené. Klíčová slova Český jazyk a literatura, funkce výuky, cíle výuky, literatura, maturitní zkouška, organizace výuky, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, osoba se sluchovým postižením, střední odborná škola pro sluchově postižené, učivo, učebnice, učební materiály, výuka, student s přiznaným uzpůsobením podmínek konání maturitní zkouškycs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the current situation of teaching literature at two selected secondary vocational school for hearing impaired. The thesis consists of two parts. The first section describes documents related to literary education, marginally describes the specifics of teaching people with hearing impairments and then legislative, curriculum and methodological documents are analysed. In the second part of the work, data collection took place trough semi-structured interviews, in which the interviewed teachers described the course of teaching literature and the circumstances associated with teaching. The following is a summary of semi-structured interviews and correlations with theoretical knowledge of curricular documents. The aim of the research is to map the current situation of teaching literature at two secondary vocational schools for hearing impaired. Key words Czech language and literature, teaching function, learning objectives, literature, maturita exam, organization of teaching, Framework educational program, person with a hearing impairment, secondary vocational school for the hearing impaired, curriculum, teaching, teaching materials, textbooks, student with acknowledged adaption of the conditions of the maturitaen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCzech language and literature|Deaf student|framework educational program|Language and linguistic communication|literary communication|literature|maturita exam|school curriculum|secondary vocational school for the Deafen_US
dc.subjectČeský jazyk a literatura|Jazyk a jazyková komunikace|literatura|literární komunikace|maturitní zkouška|rámcový vzdělávací program|střední odborná škola pro sluchově postižené|školní vzdělávací program|žák se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.titleVýuka literatury na středních odborných školách pro sluchově postižené v České republice - popis současného stavu ve dvou vybraných školáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-31
dc.description.departmentInstitut of Deaf Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId149768
dc.title.translatedTeaching literature at secondary vocational schools for the Deaf in the Czech Republic - description of current situation in two selected schoolsen_US
dc.contributor.refereeMacurová, Alena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
thesis.degree.disciplineDeaf Studiesen_US
thesis.degree.programČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
thesis.degree.programDeaf Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institut of Deaf Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enDeaf Studiesen_US
uk.degree-program.csČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.degree-program.enDeaf Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá podobou výuky literatury na dvou vybraných středních odborných školách pro sluchově postižené. Práce je rozdělena do dvou částí. Nejprve se práce věnuje rozboru dokumentů vztahujících se k literární výchově, okrajově popisuje specifika výuky osob se sluchovým postižením a poté jsou analyzovány legislativní, kurikulární a metodické dokumenty. Ve druhé části práce proběhl sběr dat prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, ve kterých dotazovaní učitelé popsali průběh vlastní výuky literatury a okolnosti s výukou spojené. Následuje shrnutí polostrukturovaných rozhovorů a usouvztažnění s teoretickými poznatky kurikulárních dokumentů. Cílem výzkumu je zmapovat současnou podobu výuky literatury na dvou středních odborných školách pro sluchově postižené. Klíčová slova Český jazyk a literatura, funkce výuky, cíle výuky, literatura, maturitní zkouška, organizace výuky, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, osoba se sluchovým postižením, střední odborná škola pro sluchově postižené, učivo, učebnice, učební materiály, výuka, student s přiznaným uzpůsobením podmínek konání maturitní zkouškycs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with the current situation of teaching literature at two selected secondary vocational school for hearing impaired. The thesis consists of two parts. The first section describes documents related to literary education, marginally describes the specifics of teaching people with hearing impairments and then legislative, curriculum and methodological documents are analysed. In the second part of the work, data collection took place trough semi-structured interviews, in which the interviewed teachers described the course of teaching literature and the circumstances associated with teaching. The following is a summary of semi-structured interviews and correlations with theoretical knowledge of curricular documents. The aim of the research is to map the current situation of teaching literature at two secondary vocational schools for hearing impaired. Key words Czech language and literature, teaching function, learning objectives, literature, maturita exam, organization of teaching, Framework educational program, person with a hearing impairment, secondary vocational school for the hearing impaired, curriculum, teaching, teaching materials, textbooks, student with acknowledged adaption of the conditions of the maturitaen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV