dc.contributor.advisor | Tirala, Martin | |
dc.creator | Mentzlová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T08:02:06Z | |
dc.date.available | 2022-04-12T08:02:06Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/172006 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je analyzovat konstrukt maskulinity v díle Mišimy Jukia a zjistit, zda a jak se proměňuje a k jakému účelu je ideál maskulinity využíván v rámci literární výstavby. Rozebíraná díla jsou vybrána na základě tematiky či děje a jsou jimi Kamen no kokuhaku (Zpověď masky), Kindžiki (Zakázané barvy), Gogo no eikó (Odpoledne odvlečená loď), Onnagata (Herec ženských rolí) a Hagakure njúmon (Úvod do Hagakure). Pro účel nahlížení na problematiku genderu a sexuální orientace je využívána queer teorie s ohledem na historii stejnopohlavních vztahů v Japonsku. Klíčová slova: Mišima Jukio, queer teorie, maskulinita, gender, homosexualita, Zpověď masky, Kamen no kokuhaku, Kindžiki, Gogo no eikó, Onnagata, Hagakure, Hagakure njúmon | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis analyses the construction of masculinity in the work of Mishima Yukio, whether and how it develops throughout the work and what function does it perform regarding literary composition. The works have been selected based on topic or plot and they are Kamen no kokuhaku (Confessions of a Mask), Kinjiki (Forbidden Colors), Gogo no eikō (The Sailor Who Fell from Grace with the Sea), Onnagata and Hagakure nyūmon (Yukio Mishima on Hagakure). The problematics of gender and sexual orientation is viewed through the lens of queer theory while also considering the history of same-sex relations in Japan. Keywords: Mishima Yukio, queer theory, masculinity, gender, homosexuality, Confessions of a Mask, Forbidden Colors, The Sailor Who Fell from Grace with the Sea, Onnagata, Hagakure | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Mishima Yukio|queer theory|masculinity|gender|homosexuality|Confessions of a Mask|Forbidden Colors|The Sailor Who Fell from Grace with the Sea|Onnagata|Hagakure | en_US |
dc.subject | Mišima Jukio|queer teorie|maskulinita|gender|homosexualita|Zpověď masky|Kamen no kokuhaku|Kindžiki|Gogo no eikó|Onnagata|Hagakure|Hagakure njúmon | cs_CZ |
dc.title | Maskulinita v díle Mišimy Jukia | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-02-10 | |
dc.description.department | Institute of Asian Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav asijských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 237848 | |
dc.title.translated | Masculinity in the Work of Mishima Yukio | en_US |
dc.contributor.referee | Kanasugi, Petra | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Japonská studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Japanese Studies | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav asijských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Asian Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Japonská studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Japanese Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce je analyzovat konstrukt maskulinity v díle Mišimy Jukia a zjistit, zda a jak se proměňuje a k jakému účelu je ideál maskulinity využíván v rámci literární výstavby. Rozebíraná díla jsou vybrána na základě tematiky či děje a jsou jimi Kamen no kokuhaku (Zpověď masky), Kindžiki (Zakázané barvy), Gogo no eikó (Odpoledne odvlečená loď), Onnagata (Herec ženských rolí) a Hagakure njúmon (Úvod do Hagakure). Pro účel nahlížení na problematiku genderu a sexuální orientace je využívána queer teorie s ohledem na historii stejnopohlavních vztahů v Japonsku. Klíčová slova: Mišima Jukio, queer teorie, maskulinita, gender, homosexualita, Zpověď masky, Kamen no kokuhaku, Kindžiki, Gogo no eikó, Onnagata, Hagakure, Hagakure njúmon | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis analyses the construction of masculinity in the work of Mishima Yukio, whether and how it develops throughout the work and what function does it perform regarding literary composition. The works have been selected based on topic or plot and they are Kamen no kokuhaku (Confessions of a Mask), Kinjiki (Forbidden Colors), Gogo no eikō (The Sailor Who Fell from Grace with the Sea), Onnagata and Hagakure nyūmon (Yukio Mishima on Hagakure). The problematics of gender and sexual orientation is viewed through the lens of queer theory while also considering the history of same-sex relations in Japan. Keywords: Mishima Yukio, queer theory, masculinity, gender, homosexuality, Confessions of a Mask, Forbidden Colors, The Sailor Who Fell from Grace with the Sea, Onnagata, Hagakure | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav asijských studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |