Zobrazit minimální záznam

Semiotic analysis of cover photographs in Vogue magazine international editions
dc.contributor.advisorSilverio, Robert
dc.creatorČápová, Tereza
dc.date.accessioned2022-04-14T18:08:08Z
dc.date.available2022-04-14T18:08:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171688
dc.description.abstractThe central theme of the diploma thesis is fashion photography on the cover pages of Vogue magazine international editions. In the empirical section, the author uses a combination of quantitative content analysis and qualitative semiotic analysis based on the concept of the French semiotics Roland Barthes. The quantitative section of the analysis works with a sample of 87 photographs, from which 8 images are later selected for the semiotic part. At the denotative level, the analysis looks for common and different signs of individual editions. At the level of the connoted image, the author tries to decode the contained signs and their meanings. The semiotic analysis traces linguistic messages, the narrative, the paradigmatic and syntagmatic arrangement of photography, or the presence of national identity. Part of the work is also a theoretical section dedicated to fashion magazines and changes in the aesthetics of fashion photography. This part contains an excursion into the history and present of fashion photography and presents prominent personalities in the field. In the theoretical part, the author defines the terms that form the ground for empirical research. At the end of the work, the results of the analysis and their interpretation are presented.en_US
dc.description.abstractÚstředním tématem diplomové práce je módní fotografie na titulních stranách mezinárodních vydání časopisu Vogue. V empirické části autorka využívá kombinace kvantitativní obsahové analýzy a kvalitativní sémiotické analýzy vycházející z pojetí francouzského sémiotika Rolanda Barthese. Kvantitativní část analýzy pracuje se vzorkem 87 fotografií, z nichž je později vyselektováno 8 snímků pro sémiotickou část. Analýza hledá na denotativní úrovni společné a odlišné znaky jednotlivých vydání. V rovině konotovaného obrazu se pak snaží o dekódování obsažených znaků a jejich významů. Sémiotická analýza sleduje lingvistická sdělení, užitý narativ, paradigmatické a syntagmatické uspořádání fotografie nebo přítomnost národní identity. Součástí práce je také teoretická část věnující se módním časopisům a proměnám estetiky módní fotografie. Tato část obsahuje exkurs do historie i současnosti módní fotografie a představuje výrazné osobnosti v oblasti. V teoretické části autorka definuje pojmy, které tvoří základ pro empirický výzkum. V závěru práce jsou předloženy výsledky analýzy a jejich interpretace.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSémiotikacs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjectmódní fotografiecs_CZ
dc.subjectmódní časopiscs_CZ
dc.subjectVoguecs_CZ
dc.subjectRoland Barthescs_CZ
dc.subjectSemioticsen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjectfashion photographyen_US
dc.subjectfashion magazineen_US
dc.subjectVogueen_US
dc.subjectRoland Barthesen_US
dc.titleSémiotická analýza titulních fotografií v mezinárodních mutacích časopisu Voguecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-02-03
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId229551
dc.title.translatedSemiotic analysis of cover photographs in Vogue magazine international editionsen_US
dc.contributor.refereeLábová, Sandra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csÚstředním tématem diplomové práce je módní fotografie na titulních stranách mezinárodních vydání časopisu Vogue. V empirické části autorka využívá kombinace kvantitativní obsahové analýzy a kvalitativní sémiotické analýzy vycházející z pojetí francouzského sémiotika Rolanda Barthese. Kvantitativní část analýzy pracuje se vzorkem 87 fotografií, z nichž je později vyselektováno 8 snímků pro sémiotickou část. Analýza hledá na denotativní úrovni společné a odlišné znaky jednotlivých vydání. V rovině konotovaného obrazu se pak snaží o dekódování obsažených znaků a jejich významů. Sémiotická analýza sleduje lingvistická sdělení, užitý narativ, paradigmatické a syntagmatické uspořádání fotografie nebo přítomnost národní identity. Součástí práce je také teoretická část věnující se módním časopisům a proměnám estetiky módní fotografie. Tato část obsahuje exkurs do historie i současnosti módní fotografie a představuje výrazné osobnosti v oblasti. V teoretické části autorka definuje pojmy, které tvoří základ pro empirický výzkum. V závěru práce jsou předloženy výsledky analýzy a jejich interpretace.cs_CZ
uk.abstract.enThe central theme of the diploma thesis is fashion photography on the cover pages of Vogue magazine international editions. In the empirical section, the author uses a combination of quantitative content analysis and qualitative semiotic analysis based on the concept of the French semiotics Roland Barthes. The quantitative section of the analysis works with a sample of 87 photographs, from which 8 images are later selected for the semiotic part. At the denotative level, the analysis looks for common and different signs of individual editions. At the level of the connoted image, the author tries to decode the contained signs and their meanings. The semiotic analysis traces linguistic messages, the narrative, the paradigmatic and syntagmatic arrangement of photography, or the presence of national identity. Part of the work is also a theoretical section dedicated to fashion magazines and changes in the aesthetics of fashion photography. This part contains an excursion into the history and present of fashion photography and presents prominent personalities in the field. In the theoretical part, the author defines the terms that form the ground for empirical research. At the end of the work, the results of the analysis and their interpretation are presented.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV