Show simple item record

Education and activation of seniors in social services facilities
dc.contributor.advisorSedláčková, Daniela
dc.creatorKratochvílová, Marcela
dc.date.accessioned2022-04-12T08:18:57Z
dc.date.available2022-04-12T08:18:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171655
dc.description.abstract(česky) Tato práce se věnuje výběru edukačních možností seniorů s akcentem na klienty sociálních zařízení, kde ne vždy bývá dostatek erudovaných pracovníků, kteří by byli schopni a ochotni připravovat aktivizační programy dle nejniternějších potřeb ubytovaných seniorů. Kvalitu života dožívajícího a mnohdy těžce nemocného seniora je možné prostřednictvím vhodně zvolených aktivit udržet nebo alespoň zpomalit její pokles tak, aby do poslední chvíle cítil, že jeho život má smysl. V Teoretické části práce je pozornost věnována hlavnímu teoretickému rámci vzdělávání seniorů - gerontagogice a z ní vycházejícím formám vzdělávání seniorů. Jednak se jedná o aktivity blízké akademickému prostředí - akademie třetího věku a jim podobné a jednak o širokou škálu aktivizačních technik, z nichž je největší prostor dán reminiscenční terapii. Zjednodušeně je možné říci, že tyto dvě skupiny edukačních aktivit tvoří jakési pomyslné hraniční body ve vzdělávání seniorů - akademie třetího věku a jim podobné pro samostatné, soběstačné, dostatečně motivované a vitální seniory, zatímco druhá skupina je spíše zacílena na klienty sociálních zařízení, kteří trpí řadou omezení např. zdravotního rázu, chybí jim motivace a ztrácejí smysl života. Praktická část diplomové práce detailně popisuje konkrétní variantu realizovaného...cs_CZ
dc.description.abstract(in English): This work deals with the selection of educational opportunities for seniors with an emphasis on clients of social facilities, where there are not always enough erudite workers who would be able and willing to prepare activation programs according to the most internal needs of accommodated seniors. The quality of life of a surviving and often seriously ill senior can be maintained or at least slowed down by means of appropriately selected activities so that he feels that his life has meaning until the last moment. In the theoretical part of the work, attention is paid to the main theoretical framework of senior education - gerontagogy and the resulting forms of senior education. On the one hand, these are activities close to the academic environment - academies of the third age and similar, and on the other hand, there is a wide range of activation techniques, of which the greatest scope is given to reminiscence therapy. Simply put, these two groups of educational activities form a kind of imaginary boundary points in the education of seniors - academies of the third age and similar for independent, self-sufficient, sufficiently motivated and vital seniors, while the second group is more targeted at clients of social facilities who suffer a number of limitations, such as health, they...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectgerontopedagogy|education of seniors|activation of seniors|social services facilities|meaning of life|motivation of seniorsen_US
dc.subjectgerontopedagogika|edukace seniorů|aktivizace seniorů|zařízení sociálních služeb|smysl života|motivace seniorůcs_CZ
dc.titleEdukace a aktivizace seniorů v zařízení sociálních služebcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-02-02
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId233066
dc.title.translatedEducation and activation of seniors in social services facilitiesen_US
dc.contributor.refereeKomárková, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Tato práce se věnuje výběru edukačních možností seniorů s akcentem na klienty sociálních zařízení, kde ne vždy bývá dostatek erudovaných pracovníků, kteří by byli schopni a ochotni připravovat aktivizační programy dle nejniternějších potřeb ubytovaných seniorů. Kvalitu života dožívajícího a mnohdy těžce nemocného seniora je možné prostřednictvím vhodně zvolených aktivit udržet nebo alespoň zpomalit její pokles tak, aby do poslední chvíle cítil, že jeho život má smysl. V Teoretické části práce je pozornost věnována hlavnímu teoretickému rámci vzdělávání seniorů - gerontagogice a z ní vycházejícím formám vzdělávání seniorů. Jednak se jedná o aktivity blízké akademickému prostředí - akademie třetího věku a jim podobné a jednak o širokou škálu aktivizačních technik, z nichž je největší prostor dán reminiscenční terapii. Zjednodušeně je možné říci, že tyto dvě skupiny edukačních aktivit tvoří jakési pomyslné hraniční body ve vzdělávání seniorů - akademie třetího věku a jim podobné pro samostatné, soběstačné, dostatečně motivované a vitální seniory, zatímco druhá skupina je spíše zacílena na klienty sociálních zařízení, kteří trpí řadou omezení např. zdravotního rázu, chybí jim motivace a ztrácejí smysl života. Praktická část diplomové práce detailně popisuje konkrétní variantu realizovaného...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): This work deals with the selection of educational opportunities for seniors with an emphasis on clients of social facilities, where there are not always enough erudite workers who would be able and willing to prepare activation programs according to the most internal needs of accommodated seniors. The quality of life of a surviving and often seriously ill senior can be maintained or at least slowed down by means of appropriately selected activities so that he feels that his life has meaning until the last moment. In the theoretical part of the work, attention is paid to the main theoretical framework of senior education - gerontagogy and the resulting forms of senior education. On the one hand, these are activities close to the academic environment - academies of the third age and similar, and on the other hand, there is a wide range of activation techniques, of which the greatest scope is given to reminiscence therapy. Simply put, these two groups of educational activities form a kind of imaginary boundary points in the education of seniors - academies of the third age and similar for independent, self-sufficient, sufficiently motivated and vital seniors, while the second group is more targeted at clients of social facilities who suffer a number of limitations, such as health, they...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV