Show simple item record

Procedurální generování vesnic ve hře Minecraft pomocí algoritmu Wave Function Collapse
dc.contributor.advisorČerný, Vojtěch
dc.creatorMifek, Jakub
dc.date.accessioned2022-04-06T11:25:24Z
dc.date.available2022-04-06T11:25:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171653
dc.description.abstract1 Wave Function Collapse algoritmus Maxima Gumina generuje nové obrázky na základě poskytnutých ilustrací. Zamýšleným použitím algoritmu je generování obrázků ve stylu ilustrací tak, aby byla dodržena lokální podobnost ve výstupním obrázku se vstupním. Naše práce má za cíl generalizování původní myšlenky algoritmu pro použití v dalších doménách. Dále máme za cíl použití algoritmu na problém generování vesnic ve 3D sandboxové hře Minecraft. Výstupem práce bude generická WFC knihovna a Minecraft mod, který umožňuje generování struktur pomocí WFC. Doufáme, že naše WFC knihovna pomůže komukoliv s použitím WFC v rámci jakéhokoliv projektu v jazyku Kotlin a že náš Minecraft mod pomůže nastínit výhody a limity použití WFC algoritmu na komplexních úlohách.cs_CZ
dc.description.abstract1 Maxim Gumin's Wave Function Collapse (WFC) algorithm is an example-driven image generation algorithm emerging from the craft of procedural content generation. The intended use of the algorithm is to generate new images in the style of given examples by ensuring local similarity. Our work aims to generalize the original work to make the algorithm applicable in other domains. Furthermore, we aim to apply it in a more difficult task of village generation in the 3D sandbox video game Minecraft. We will create a generic WFC library and a Minecraft mod, which will allow for structure generation using WFC. We hope that our WFC library will be beneficial to anyone exploring WFC and its applications in the Kotlin language and that our Minecraft showcase reveals some of the benefits and limits of the algorithm in complex problems.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectProcedural content generation|Wave Function Collapse|Village generation|Minecraften_US
dc.subjectProcedurální generování obsahu|Wave Function Collapse|Generování vesnic|Minecraftcs_CZ
dc.titleProcedurální generování vesnic ve hře Minecraft pomocí algoritmu Wave Function Collapseen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-02-02
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId233502
dc.title.translatedProcedurální generování vesnic ve hře Minecraft pomocí algoritmu Wave Function Collapsecs_CZ
dc.contributor.refereeDingle, Adam
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUmělá inteligencecs_CZ
thesis.degree.disciplineArtificial Intelligenceen_US
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUmělá inteligencecs_CZ
uk.degree-discipline.enArtificial Intelligenceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Wave Function Collapse algoritmus Maxima Gumina generuje nové obrázky na základě poskytnutých ilustrací. Zamýšleným použitím algoritmu je generování obrázků ve stylu ilustrací tak, aby byla dodržena lokální podobnost ve výstupním obrázku se vstupním. Naše práce má za cíl generalizování původní myšlenky algoritmu pro použití v dalších doménách. Dále máme za cíl použití algoritmu na problém generování vesnic ve 3D sandboxové hře Minecraft. Výstupem práce bude generická WFC knihovna a Minecraft mod, který umožňuje generování struktur pomocí WFC. Doufáme, že naše WFC knihovna pomůže komukoliv s použitím WFC v rámci jakéhokoliv projektu v jazyku Kotlin a že náš Minecraft mod pomůže nastínit výhody a limity použití WFC algoritmu na komplexních úlohách.cs_CZ
uk.abstract.en1 Maxim Gumin's Wave Function Collapse (WFC) algorithm is an example-driven image generation algorithm emerging from the craft of procedural content generation. The intended use of the algorithm is to generate new images in the style of given examples by ensuring local similarity. Our work aims to generalize the original work to make the algorithm applicable in other domains. Furthermore, we aim to apply it in a more difficult task of village generation in the 3D sandbox video game Minecraft. We will create a generic WFC library and a Minecraft mod, which will allow for structure generation using WFC. We hope that our WFC library will be beneficial to anyone exploring WFC and its applications in the Kotlin language and that our Minecraft showcase reveals some of the benefits and limits of the algorithm in complex problems.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV