Show simple item record

Lexikální komplexnost písemného projevu nerodilých mluvčích anglického jazyka
dc.contributor.advisorGráf, Tomáš
dc.creatorSotona, Martin
dc.date.accessioned2022-04-12T08:51:21Z
dc.date.available2022-04-12T08:51:21Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171621
dc.description.abstractDiplomová práce analyzuje lexikální komplexnost písemného jazyka nerodilých mluvčí (L2) anglického jazyka na úrovni C2 s následnou komparací výsledné lexikální komplexnosti s komplexností u rodilých mluvčí (L1). Lexikální komplexnost jazyka je sledována ve dvou klíčových parametrech, v dimenzi lexikální rozmanitosti (lexical diversity) a lexikální propracovanosti (lexical sophistication). Práce obsahuje kvantitativní analýzu dat s pomocí jednoduchých indikátorů, která je doprovázena analýzou s kompozitními metrikami VOCD-D a MTLD v oblasti lexikální rozmanitosti. Lexikální sofistikovanost je analyzována prostřednictvím nástroje English Vocabulary Profile (EVP), který měří výskyt slov v textu na základě předdefinovaného frekvenčního seznamu slov podle kategorií jazykové úrovně A1-C2. Základní stanovená hypotéza předpokládala nižší lexikální komplexnost nerodilých mluvčích jazyka ve srovnání s rodilými mluvčími, a to i přes nejvyšší možnou jazykovou kompetenci nerodilých mluvčích na úrovni C2, která je přirovnávána k "native-speaker competence". V rámci jednotlivých skupin uživatelů jazyka (L2 a L1) se očekávaly srovnatelné výstupy. Další pomocnou hypotézou byl nižší předpokládaný počet slov na úrovni C2 (low-frequency words) u L2 ve srovnání s L1. Soubor dat, které byly podrobeny analýze, obsahuje...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis analyses lexical complexity in the written production of L2 proficient learners of English (the highest C2 level). Additionally, it compares L2 lexical complexity with L1 lexical complexity of English native speakers. This lexical complexity is investigated in two key parameters: lexical diversity and lexical sophistication. A quantitative analysis is made by the means of single indicators and is followed by an analysis where composite indicators VOCD-D and MTLD are employed to measure lexical diversity. Lexical sophistication is explored through the English Vocabulary Profile tool (EVP), which categorises words in a text according to predefined frequency word lists (A1-C2 types). The main hypothesis presumed that the lexical complexity of L2 English speakers is inferior to L1 English speakers, despite the fact that their L2 English language competence is at the highest level possible (C2 level), often compared to "native-speaker competence". It was expected that the results in respective groups (L2 and L1 speakers) would be similar. Another working hypothesis is that low- frequency words at the C2 level will be smaller for L2 English speakers than that for L1 English speakers. The data comprises 20 comparable texts of L2 proficient English speakers in the dimension of their length (the...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectlexical complexity|L2 language|written language|lexical frequency wordlist|English Vocabulary Profile (EVP)|Text Inspectoren_US
dc.subjectlexikální komplexnost|jazyk nerodilých mluvčí|písemný jazyk|frekvenční seznam slov|English Vocabulary Profile (EVP)|Text Inspectorcs_CZ
dc.titleExamining lexical complexity in the written production of L2 proficient learners of Englishen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-27
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId231498
dc.title.translatedLexikální komplexnost písemného projevu nerodilých mluvčích anglického jazykacs_CZ
dc.contributor.refereeLuef, Eva Maria
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce analyzuje lexikální komplexnost písemného jazyka nerodilých mluvčí (L2) anglického jazyka na úrovni C2 s následnou komparací výsledné lexikální komplexnosti s komplexností u rodilých mluvčí (L1). Lexikální komplexnost jazyka je sledována ve dvou klíčových parametrech, v dimenzi lexikální rozmanitosti (lexical diversity) a lexikální propracovanosti (lexical sophistication). Práce obsahuje kvantitativní analýzu dat s pomocí jednoduchých indikátorů, která je doprovázena analýzou s kompozitními metrikami VOCD-D a MTLD v oblasti lexikální rozmanitosti. Lexikální sofistikovanost je analyzována prostřednictvím nástroje English Vocabulary Profile (EVP), který měří výskyt slov v textu na základě předdefinovaného frekvenčního seznamu slov podle kategorií jazykové úrovně A1-C2. Základní stanovená hypotéza předpokládala nižší lexikální komplexnost nerodilých mluvčích jazyka ve srovnání s rodilými mluvčími, a to i přes nejvyšší možnou jazykovou kompetenci nerodilých mluvčích na úrovni C2, která je přirovnávána k "native-speaker competence". V rámci jednotlivých skupin uživatelů jazyka (L2 a L1) se očekávaly srovnatelné výstupy. Další pomocnou hypotézou byl nižší předpokládaný počet slov na úrovni C2 (low-frequency words) u L2 ve srovnání s L1. Soubor dat, které byly podrobeny analýze, obsahuje...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis analyses lexical complexity in the written production of L2 proficient learners of English (the highest C2 level). Additionally, it compares L2 lexical complexity with L1 lexical complexity of English native speakers. This lexical complexity is investigated in two key parameters: lexical diversity and lexical sophistication. A quantitative analysis is made by the means of single indicators and is followed by an analysis where composite indicators VOCD-D and MTLD are employed to measure lexical diversity. Lexical sophistication is explored through the English Vocabulary Profile tool (EVP), which categorises words in a text according to predefined frequency word lists (A1-C2 types). The main hypothesis presumed that the lexical complexity of L2 English speakers is inferior to L1 English speakers, despite the fact that their L2 English language competence is at the highest level possible (C2 level), often compared to "native-speaker competence". It was expected that the results in respective groups (L2 and L1 speakers) would be similar. Another working hypothesis is that low- frequency words at the C2 level will be smaller for L2 English speakers than that for L1 English speakers. The data comprises 20 comparable texts of L2 proficient English speakers in the dimension of their length (the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV