Show simple item record

Web Platfroms and Mobile Applications in Teaching Czech for Foreigners
dc.contributor.advisorŠkodová, Svatava
dc.creatorKomoňová, Monika
dc.date.accessioned2022-04-12T09:14:53Z
dc.date.available2022-04-12T09:14:53Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171543
dc.description.abstractTato diplomová práce se věnuje využití mobilních aplikací a webových platforem ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Praktickým výstupem je soubor třiceti aktivit, jež svým zaměřením cílí jednak na řečové dovednosti (poslech, čtení, mluvení, psaní), jednak na jazykové prostředky (gramatika, slovní zásoba). Teoretická část se nejprve zaměřuje na vymezení pojmu a zápory, a to s ohledem na jeho využití v synchronní výuky. Následně je předložen metodický postup realizace synchronního vyučování, jazykovým materiálem a řízení výuky v online prostředí. V neposlední řadě referenční úrovně A1 a A2 pro češtinu jako cizí jazyk dle SERR. Praktická část informuje o způsobu selekce aplikací a platforem a metodickém postupu tvorby jednotlivých aktivit, jež jsou prezentovány formou metodických listů. Všechny aktivity, respektive a byly podrobeny pretestaci. Součástí práce je tedy rovněž popis průběhu pretestací a vyhodnocení zpětné vazby. Technický manuál, jenž slouží jako návod pro práci s jednotlivými aplikacemi a platformami, je uveden v příloze.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the use of mobile applications and web platforms in teaching Czech as a foreign language. The practical output is a set of thirty activities that focus on language skills (listening, reading, speaking, writing), grammar and vocabulary. The theoretical part first focuses on defining the concept of e-learning. The pros and cons of e- learning are discussed with regard to its use in synchronous teaching. Subsequently, the paper describes the methodological procedure for the implementation of synchronous teaching, the specifics of working with language material and teaching management in the online environment. Last but not least, the descriptions of reference levels A1 and A2 for Czech as a foreign language (according to the CEFR) are recapitulated. The practical part of this paper centres on the method of selection of applications and platforms and the methodical procedure of creating individual activities, which are presented in the form of methodical sheets. All applications and platforms were subjected to pretesting. Therefore, a description of the pretesting course and an evaluation of feedback is also provided. An integral part of this work is also a technical manual which serves as a guide for working with individual applications and platforms.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectweb platforms|mobile applications|Czech for foreigners|methodology|grammar|vocabulary|writing|reading|listening|pronunciation|Czech Life and Institutionsen_US
dc.subjectwebové platfromy|mobilní aplikace|čeština jako cizí jazyk|metodologie|gramatika|slovní zásoba|psaní|čtení|poslech|výslovnost|mluvení|české reáliecs_CZ
dc.titleVyužití webových platforem a mobilních aplikací ve výuce češtiny jako cizího jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-31
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId202359
dc.title.translatedWeb Platfroms and Mobile Applications in Teaching Czech for Foreignersen_US
dc.contributor.refereeŠormová, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se věnuje využití mobilních aplikací a webových platforem ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Praktickým výstupem je soubor třiceti aktivit, jež svým zaměřením cílí jednak na řečové dovednosti (poslech, čtení, mluvení, psaní), jednak na jazykové prostředky (gramatika, slovní zásoba). Teoretická část se nejprve zaměřuje na vymezení pojmu a zápory, a to s ohledem na jeho využití v synchronní výuky. Následně je předložen metodický postup realizace synchronního vyučování, jazykovým materiálem a řízení výuky v online prostředí. V neposlední řadě referenční úrovně A1 a A2 pro češtinu jako cizí jazyk dle SERR. Praktická část informuje o způsobu selekce aplikací a platforem a metodickém postupu tvorby jednotlivých aktivit, jež jsou prezentovány formou metodických listů. Všechny aktivity, respektive a byly podrobeny pretestaci. Součástí práce je tedy rovněž popis průběhu pretestací a vyhodnocení zpětné vazby. Technický manuál, jenž slouží jako návod pro práci s jednotlivými aplikacemi a platformami, je uveden v příloze.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the use of mobile applications and web platforms in teaching Czech as a foreign language. The practical output is a set of thirty activities that focus on language skills (listening, reading, speaking, writing), grammar and vocabulary. The theoretical part first focuses on defining the concept of e-learning. The pros and cons of e- learning are discussed with regard to its use in synchronous teaching. Subsequently, the paper describes the methodological procedure for the implementation of synchronous teaching, the specifics of working with language material and teaching management in the online environment. Last but not least, the descriptions of reference levels A1 and A2 for Czech as a foreign language (according to the CEFR) are recapitulated. The practical part of this paper centres on the method of selection of applications and platforms and the methodical procedure of creating individual activities, which are presented in the form of methodical sheets. All applications and platforms were subjected to pretesting. Therefore, a description of the pretesting course and an evaluation of feedback is also provided. An integral part of this work is also a technical manual which serves as a guide for working with individual applications and platforms.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV