dc.creator | Rataj, Milan | |
dc.date.accessioned | 2022-04-07T10:31:10Z | |
dc.date.available | 2022-04-07T10:31:10Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/171516 | |
dc.description.abstract | Práce si klade za cíl charakterizovat význam aplikace kompetenčního modelu i řízení na základě kompetencí v prostředí organizace jako součást hodnotícího procesu a zároveň základního a nepostradatelného nástroje pro řízení dalšího profesního vzdělávání. Důraz bude kladen na akcentaci absence relevantní metodologie pro přípravu a realizaci efektivního vzdělávání ve firmách, zejména pak korporacích. Důležité je zaměření se na provázanost triády strategie / procesy / kompetence jako účinného a efektivního řetězce pro smysluplné a udržitelné řízení i rozvoj pracovní síly. Práce se vymezí proti plošnému vzdělávání jako firemního benefitu přístupem rozvoje na bázi investování a významným přihlédnutím k nově přicházejícím generacím "Y" a "Z". Na nové generace, respektive na jejich nastavení a přístup k dalšímu rozvoji a vzdělávání se práce bude věnovat detailněji. Především s ohledem na to, že v několika málo letech se stanou tyto dvě nové generace celosvětově ekonomicky nejdominantnějšími. S tím přichází řada otázek jejich udržitelnosti, životního cyklu zaměstnanců a zároveň zabezpečení jejich kvalitního celoživotního rozvoje. Jako nástroj řešení bude využit kompetenční modeling. Cílem praktické části bude návrh kompetenčního modelu pro dvě vybrané pracovní pozice. Model se bude opírat o realizované případové... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis aims to characterize the importance of the application of the competency model and competency-based management in an organizational setting as part of the evaluation process and as a basic and indispensable tool for the management of continuing professional education. Emphasis will be placed on accentuating the absence of a relevant methodology for the preparation and implementation of effective training in companies, especially corporations. It is important to focus on the interconnectedness of the strategy/processes/competence triad as an effective and efficient chain for meaningful and sustainable management and workforce development. The thesis will position itself against across-the-board training as a corporate benefit by taking an investment-based development approach and giving significant consideration to the newly arriving Generations "Y" and "Z". The thesis will look at the new generations, or rather their setting and approach to development and training in more detail. Especially because in a few years these two new generations will become the most economically dominant worldwide. With this comes several questions about their sustainability, the life cycle of employees and at the same time ensuring their quality lifelong development. Competency modelling will be used as a solution... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Diversity in trainingEfficiency of trainingCorporate trainingCompetenciesCompetence modelEducation as an investmentEducation for Generations Y and Z | en_US |
dc.subject | Diverzita ve vzděláváníEfektivita vzděláváníFiremní vzděláváníKompetenceKompetenční modelVzdělávání jako investiceVzdělávání generací Y a Z | cs_CZ |
dc.title | Kompetenční model jako nástroj efektivního firemního vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-01-31 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 237896 | |
dc.title.translated | Competence model as a tool for effective corporate education | en_US |
dc.contributor.referee | Tureckiová, Michaela | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.program | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adult education and educational management | en_US |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult education and educational management | en_US |
uk.degree-program.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adult education and educational management | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Práce si klade za cíl charakterizovat význam aplikace kompetenčního modelu i řízení na základě kompetencí v prostředí organizace jako součást hodnotícího procesu a zároveň základního a nepostradatelného nástroje pro řízení dalšího profesního vzdělávání. Důraz bude kladen na akcentaci absence relevantní metodologie pro přípravu a realizaci efektivního vzdělávání ve firmách, zejména pak korporacích. Důležité je zaměření se na provázanost triády strategie / procesy / kompetence jako účinného a efektivního řetězce pro smysluplné a udržitelné řízení i rozvoj pracovní síly. Práce se vymezí proti plošnému vzdělávání jako firemního benefitu přístupem rozvoje na bázi investování a významným přihlédnutím k nově přicházejícím generacím "Y" a "Z". Na nové generace, respektive na jejich nastavení a přístup k dalšímu rozvoji a vzdělávání se práce bude věnovat detailněji. Především s ohledem na to, že v několika málo letech se stanou tyto dvě nové generace celosvětově ekonomicky nejdominantnějšími. S tím přichází řada otázek jejich udržitelnosti, životního cyklu zaměstnanců a zároveň zabezpečení jejich kvalitního celoživotního rozvoje. Jako nástroj řešení bude využit kompetenční modeling. Cílem praktické části bude návrh kompetenčního modelu pro dvě vybrané pracovní pozice. Model se bude opírat o realizované případové... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis aims to characterize the importance of the application of the competency model and competency-based management in an organizational setting as part of the evaluation process and as a basic and indispensable tool for the management of continuing professional education. Emphasis will be placed on accentuating the absence of a relevant methodology for the preparation and implementation of effective training in companies, especially corporations. It is important to focus on the interconnectedness of the strategy/processes/competence triad as an effective and efficient chain for meaningful and sustainable management and workforce development. The thesis will position itself against across-the-board training as a corporate benefit by taking an investment-based development approach and giving significant consideration to the newly arriving Generations "Y" and "Z". The thesis will look at the new generations, or rather their setting and approach to development and training in more detail. Especially because in a few years these two new generations will become the most economically dominant worldwide. With this comes several questions about their sustainability, the life cycle of employees and at the same time ensuring their quality lifelong development. Competency modelling will be used as a solution... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |