Show simple item record

Competence model as a tool for effective corporate education
dc.creatorRataj, Milan
dc.date.accessioned2022-04-07T10:31:10Z
dc.date.available2022-04-07T10:31:10Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171516
dc.description.abstractPráce si klade za cíl charakterizovat význam aplikace kompetenčního modelu i řízení na základě kompetencí v prostředí organizace jako součást hodnotícího procesu a zároveň základního a nepostradatelného nástroje pro řízení dalšího profesního vzdělávání. Důraz bude kladen na akcentaci absence relevantní metodologie pro přípravu a realizaci efektivního vzdělávání ve firmách, zejména pak korporacích. Důležité je zaměření se na provázanost triády strategie / procesy / kompetence jako účinného a efektivního řetězce pro smysluplné a udržitelné řízení i rozvoj pracovní síly. Práce se vymezí proti plošnému vzdělávání jako firemního benefitu přístupem rozvoje na bázi investování a významným přihlédnutím k nově přicházejícím generacím "Y" a "Z". Na nové generace, respektive na jejich nastavení a přístup k dalšímu rozvoji a vzdělávání se práce bude věnovat detailněji. Především s ohledem na to, že v několika málo letech se stanou tyto dvě nové generace celosvětově ekonomicky nejdominantnějšími. S tím přichází řada otázek jejich udržitelnosti, životního cyklu zaměstnanců a zároveň zabezpečení jejich kvalitního celoživotního rozvoje. Jako nástroj řešení bude využit kompetenční modeling. Cílem praktické části bude návrh kompetenčního modelu pro dvě vybrané pracovní pozice. Model se bude opírat o realizované případové...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis aims to characterize the importance of the application of the competency model and competency-based management in an organizational setting as part of the evaluation process and as a basic and indispensable tool for the management of continuing professional education. Emphasis will be placed on accentuating the absence of a relevant methodology for the preparation and implementation of effective training in companies, especially corporations. It is important to focus on the interconnectedness of the strategy/processes/competence triad as an effective and efficient chain for meaningful and sustainable management and workforce development. The thesis will position itself against across-the-board training as a corporate benefit by taking an investment-based development approach and giving significant consideration to the newly arriving Generations "Y" and "Z". The thesis will look at the new generations, or rather their setting and approach to development and training in more detail. Especially because in a few years these two new generations will become the most economically dominant worldwide. With this comes several questions about their sustainability, the life cycle of employees and at the same time ensuring their quality lifelong development. Competency modelling will be used as a solution...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDiversity in trainingEfficiency of trainingCorporate trainingCompetenciesCompetence modelEducation as an investmentEducation for Generations Y and Zen_US
dc.subjectDiverzita ve vzděláváníEfektivita vzděláváníFiremní vzděláváníKompetenceKompetenční modelVzdělávání jako investiceVzdělávání generací Y a Zcs_CZ
dc.titleKompetenční model jako nástroj efektivního firemního vzdělávánícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-31
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId237896
dc.title.translatedCompetence model as a tool for effective corporate educationen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPráce si klade za cíl charakterizovat význam aplikace kompetenčního modelu i řízení na základě kompetencí v prostředí organizace jako součást hodnotícího procesu a zároveň základního a nepostradatelného nástroje pro řízení dalšího profesního vzdělávání. Důraz bude kladen na akcentaci absence relevantní metodologie pro přípravu a realizaci efektivního vzdělávání ve firmách, zejména pak korporacích. Důležité je zaměření se na provázanost triády strategie / procesy / kompetence jako účinného a efektivního řetězce pro smysluplné a udržitelné řízení i rozvoj pracovní síly. Práce se vymezí proti plošnému vzdělávání jako firemního benefitu přístupem rozvoje na bázi investování a významným přihlédnutím k nově přicházejícím generacím "Y" a "Z". Na nové generace, respektive na jejich nastavení a přístup k dalšímu rozvoji a vzdělávání se práce bude věnovat detailněji. Především s ohledem na to, že v několika málo letech se stanou tyto dvě nové generace celosvětově ekonomicky nejdominantnějšími. S tím přichází řada otázek jejich udržitelnosti, životního cyklu zaměstnanců a zároveň zabezpečení jejich kvalitního celoživotního rozvoje. Jako nástroj řešení bude využit kompetenční modeling. Cílem praktické části bude návrh kompetenčního modelu pro dvě vybrané pracovní pozice. Model se bude opírat o realizované případové...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis aims to characterize the importance of the application of the competency model and competency-based management in an organizational setting as part of the evaluation process and as a basic and indispensable tool for the management of continuing professional education. Emphasis will be placed on accentuating the absence of a relevant methodology for the preparation and implementation of effective training in companies, especially corporations. It is important to focus on the interconnectedness of the strategy/processes/competence triad as an effective and efficient chain for meaningful and sustainable management and workforce development. The thesis will position itself against across-the-board training as a corporate benefit by taking an investment-based development approach and giving significant consideration to the newly arriving Generations "Y" and "Z". The thesis will look at the new generations, or rather their setting and approach to development and training in more detail. Especially because in a few years these two new generations will become the most economically dominant worldwide. With this comes several questions about their sustainability, the life cycle of employees and at the same time ensuring their quality lifelong development. Competency modelling will be used as a solution...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV