Zobrazit minimální záznam

Media Representation of the Yellow Vests Movement on Selected Czech and British News Websites
dc.contributor.advisorTomalová, Eliška
dc.creatorDrtina, Matěj
dc.date.accessioned2022-04-14T18:03:01Z
dc.date.available2022-04-14T18:03:01Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171417
dc.description.abstractThe media image of events fundamentally influences the perception of the world. The aim of this bachelor thesis is to answer the question whether - and if so, in what way - the media image of the French Yellow Vests movement differs between the British news sites BBC and The Guardian and the Czech iDNES and Seznam Zprávy. Bimodal research - a combination of quantitative and qualitative content analysis methods - was used to answer this question. This analysis was applied to a total of 272 texts published about Yellow Vests movement on the four selected news sites between November 2018 and November 2019. Based on the analysis and interpretation of its results, it can be stated that the media image of the Yellow Vests movement provided by the BBC, The Guardian, iDNES and Seznam Zprávy is different. This finding corresponds to the fact that the media representation of an event is based on a selective process, and therefore an identical or almost identical representation of reality created by different media cannot be expected. However, in many of the analyzed aspects - such as timing of information, the occurrence of key phrases, the occurrence of key personalities and others - the difference is not significant and the results can be interpreted as evidence of the media homogenization trend.en_US
dc.description.abstractZobrazení jednotlivých událostí v médiích zásadně ovlivňuje vnímání okolního světa. Cílem této bakalářské práce je odpovědět na otázku, zdali se liší - a pokud ano, tak v čem - mediální obraz francouzského hnutí žlutých vest podaný britskými zpravodajskými weby BBC a The Guardian a českými iDNES a Seznam Zprávy. K zodpovězení této otázky bylo využito bimodálního výzkumu, tedy kombinace kvantitativní a kvalitativní metody obsahové analýzy. Tato analýza byla uplatněna na soubor 272 textů publikovaných na čtyřech zmíněných zpravodajských portálech zobrazujících téma hnutí žlutých vest mezi listopadem 2018 a 2019. Na základě provedené analýzy a interpretace jejích výsledků lze konstatovat, že mediální obraz hnutí žlutých vest zprostředkovaný zpravodajskými portály BBC, The Guardian, iDNES a Seznam Zprávy se liší. Toto zjištění odpovídá skutečnosti, že mediální reprezentace události je ovlivněna selektivním procesem a totožné nebo téměř shodné zobrazení reality u různých zprostředkovatelů informací nelze očekávat. V mnoha sledovaných aspektech - jako například časový rámec informování, výskyt klíčových slovních spojení, výskyt jmen klíčových osobností a dalších - však není tato odlišnost výrazná a získané výsledky tak mohou být interpretovány jako důkaz trendu homogenizace nabídky médií.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectmediální reprezentacecs_CZ
dc.subjectzpravodajstvícs_CZ
dc.subjectzahraniční zpravodajstvícs_CZ
dc.subjecthnutí žlutých vestcs_CZ
dc.subjectFranciecs_CZ
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectmedia representationen_US
dc.subjectnewsen_US
dc.subjectforeign newsen_US
dc.subjectYellow Vestsen_US
dc.subjectFranceen_US
dc.titleMediální reprezentace hnutí žlutých vest na vybraných českých a britských zpravodajských portálechcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-27
dc.description.departmentKatedra evropských studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of European Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId226676
dc.title.translatedMedia Representation of the Yellow Vests Movement on Selected Czech and British News Websitesen_US
dc.contributor.refereeVáška, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineArea Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra evropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeritoriální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enArea Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZobrazení jednotlivých událostí v médiích zásadně ovlivňuje vnímání okolního světa. Cílem této bakalářské práce je odpovědět na otázku, zdali se liší - a pokud ano, tak v čem - mediální obraz francouzského hnutí žlutých vest podaný britskými zpravodajskými weby BBC a The Guardian a českými iDNES a Seznam Zprávy. K zodpovězení této otázky bylo využito bimodálního výzkumu, tedy kombinace kvantitativní a kvalitativní metody obsahové analýzy. Tato analýza byla uplatněna na soubor 272 textů publikovaných na čtyřech zmíněných zpravodajských portálech zobrazujících téma hnutí žlutých vest mezi listopadem 2018 a 2019. Na základě provedené analýzy a interpretace jejích výsledků lze konstatovat, že mediální obraz hnutí žlutých vest zprostředkovaný zpravodajskými portály BBC, The Guardian, iDNES a Seznam Zprávy se liší. Toto zjištění odpovídá skutečnosti, že mediální reprezentace události je ovlivněna selektivním procesem a totožné nebo téměř shodné zobrazení reality u různých zprostředkovatelů informací nelze očekávat. V mnoha sledovaných aspektech - jako například časový rámec informování, výskyt klíčových slovních spojení, výskyt jmen klíčových osobností a dalších - však není tato odlišnost výrazná a získané výsledky tak mohou být interpretovány jako důkaz trendu homogenizace nabídky médií.cs_CZ
uk.abstract.enThe media image of events fundamentally influences the perception of the world. The aim of this bachelor thesis is to answer the question whether - and if so, in what way - the media image of the French Yellow Vests movement differs between the British news sites BBC and The Guardian and the Czech iDNES and Seznam Zprávy. Bimodal research - a combination of quantitative and qualitative content analysis methods - was used to answer this question. This analysis was applied to a total of 272 texts published about Yellow Vests movement on the four selected news sites between November 2018 and November 2019. Based on the analysis and interpretation of its results, it can be stated that the media image of the Yellow Vests movement provided by the BBC, The Guardian, iDNES and Seznam Zprávy is different. This finding corresponds to the fact that the media representation of an event is based on a selective process, and therefore an identical or almost identical representation of reality created by different media cannot be expected. However, in many of the analyzed aspects - such as timing of information, the occurrence of key phrases, the occurrence of key personalities and others - the difference is not significant and the results can be interpreted as evidence of the media homogenization trend.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra evropských studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV