Zobrazit minimální záznam

Political Communication of Czech Populist Politicians
dc.contributor.advisorBrunclík, Miloš
dc.creatorVoráček, Michal
dc.date.accessioned2022-04-14T17:33:42Z
dc.date.available2022-04-14T17:33:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171352
dc.description.abstractThe diploma thesis is devoted to the analysis of the political communication of Czech populist politicians in the context of the elections to the Chamber of Deputies in October 2021. It aims to map the communication activity of selected political representatives and to compare how these politicians use social networks for their political communication, what influence the proximity of the elections has on the activity and narrative of their communication strategy, what topics they focus on the most in their posts and to what extent they use attributes of populism and personalization. The theoretical part focuses on the definition and genesis of the term populism with a special emphasis on the perception of populism as a communication style. Afterward, the thesis pursues the issue of political communication in the context of the emergence and spread of the Internet and social media, in particular how political leaders take advantage of this transformation of the communication environment in their political strategy. The analytical part of the thesis then examines the communication activity of three selected populist politicians (Andrej Babiš, Tomio Okamura, Robert Šlachta) on Facebook in the pre- election period, the post-election period and the period of ordinary political struggle, for a total of...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje analýze politické komunikace českých populistických politiků v souvislosti s volbami do Poslanecké sněmovny v říjnu 2021. Jejím cílem je zmapovat komunikační aktivitu vybraných politických představitelů a porovnat, jakým způsobem využívají tito aktéři sociální sítě pro svou politickou komunikaci, jaký vliv má blízkost voleb na aktivitu a narativ jejich komunikační strategie, jakým tématům se ve svých sděleních nejčastěji věnují a do jaké míry využívají prvků populismu a personalizace. Teoretická část se zaměřuje na definici a genezi termínu populismus se zvláštním akcentem na přístup ke studiu populismu jakožto komunikačního stylu. Dále je věnována pozornost politické komunikaci v souvislosti s nástupem a rozmachem internetu a sociálních sítí, zejména pak tomu, jak této transformace komunikačního prostředí využívají političtí představitelé v rámci své politickou strategii. Praktická část pak formou obsahové analýzy zkoumá komunikační aktivitu tří vybraných populistických politiků (Andreje Babiše, Tomia Okamury, Roberta Šlachty) na Facebooku v předvolebním období, povolebním období a v období běžného politického boje, a to celkově po dobu šesti týdnů. Získaná data jsou následně analyzována a interpretována ve vztahu k dosavadnímu výzkumu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpopulismuscs_CZ
dc.subjectpolitická komunikacecs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectAndrej Babišcs_CZ
dc.subjectTomio Okamuracs_CZ
dc.subjectRobert Šlachtacs_CZ
dc.subjectpopulismen_US
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectAndrej Babišen_US
dc.subjectTomio Okamuraen_US
dc.subjectRobert Šlachtaen_US
dc.titlePolitická komunikace českých populistických politikůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-26
dc.description.departmentKatedra politologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Political Scienceen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId225987
dc.title.translatedPolitical Communication of Czech Populist Politiciansen_US
dc.contributor.refereeGuasti, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Scienceen_US
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra politologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Political Scienceen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Scienceen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje analýze politické komunikace českých populistických politiků v souvislosti s volbami do Poslanecké sněmovny v říjnu 2021. Jejím cílem je zmapovat komunikační aktivitu vybraných politických představitelů a porovnat, jakým způsobem využívají tito aktéři sociální sítě pro svou politickou komunikaci, jaký vliv má blízkost voleb na aktivitu a narativ jejich komunikační strategie, jakým tématům se ve svých sděleních nejčastěji věnují a do jaké míry využívají prvků populismu a personalizace. Teoretická část se zaměřuje na definici a genezi termínu populismus se zvláštním akcentem na přístup ke studiu populismu jakožto komunikačního stylu. Dále je věnována pozornost politické komunikaci v souvislosti s nástupem a rozmachem internetu a sociálních sítí, zejména pak tomu, jak této transformace komunikačního prostředí využívají političtí představitelé v rámci své politickou strategii. Praktická část pak formou obsahové analýzy zkoumá komunikační aktivitu tří vybraných populistických politiků (Andreje Babiše, Tomia Okamury, Roberta Šlachty) na Facebooku v předvolebním období, povolebním období a v období běžného politického boje, a to celkově po dobu šesti týdnů. Získaná data jsou následně analyzována a interpretována ve vztahu k dosavadnímu výzkumu.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is devoted to the analysis of the political communication of Czech populist politicians in the context of the elections to the Chamber of Deputies in October 2021. It aims to map the communication activity of selected political representatives and to compare how these politicians use social networks for their political communication, what influence the proximity of the elections has on the activity and narrative of their communication strategy, what topics they focus on the most in their posts and to what extent they use attributes of populism and personalization. The theoretical part focuses on the definition and genesis of the term populism with a special emphasis on the perception of populism as a communication style. Afterward, the thesis pursues the issue of political communication in the context of the emergence and spread of the Internet and social media, in particular how political leaders take advantage of this transformation of the communication environment in their political strategy. The analytical part of the thesis then examines the communication activity of three selected populist politicians (Andrej Babiš, Tomio Okamura, Robert Šlachta) on Facebook in the pre- election period, the post-election period and the period of ordinary political struggle, for a total of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra politologiecs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV