Show simple item record

Child exposure in a problematic family environment
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorŠustková, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-12T09:33:03Z
dc.date.available2017-04-12T09:33:03Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17134
dc.description.abstractŽivot a vnitřní uspořádání rodiny je ovlivněno mnoha faktory. Rodina je zasazena do širokého sociálního a kulturního systému. Každý jedinec, v tomto případě rodič, se ocitá pod každodenním tlakem problémů, jež mohou dále ovlivňovat jeho chování a jednání uvnitř rodiny. Rodina se tak ocitá před nesčetnými problémy, jimiž může být v konečné fázi dítě ohroženo. Každá rodina má jinou schopnost problémům odolávat a řešit je, tedy schopnost plnit všechny své funkce. V případě opakovaného a trvalého neplnění jedné nebo více funkcí má rodina negativní vliv na život a vývoj dítěte. Dítě může být taktéž ohroženo nevhodným způsobem rodičovského výchovného působení, tedy nevhodným výchovným stylem. Mezi nejzávažnější problémy, které dítě ohrožují po fyzické, psychické a mravní stránce, patří fyzické a psychické týrání, sexuální zneužívání. Veškeré negativní působení rodiny na dítě se projevuje nežádoucím způsobem jak v jeho aktuální situaci, tak v jeho budoucím životě. Pedagog, který je s dítětem téměř v každodenním kontaktu, může být ohroženému dítěti nápomocen v několika ohledech. Především má být schopen ohrožené dítě ve školní třídě rozpoznat a poskytnout mu primární, laickou pomoc. Vztah učitele s žáky by tedy měl být založen na bázi důvěry a partnerství. Pedagog má být dále schopen zajistit ohroženému dítěti...cs_CZ
dc.description.abstractLife and internal family structure is influenced by many factors. Family is implanted into broad social and cultural system. Every individual, in this case parent, falls into daily pressure of problems, which can further influence his behaviour and acting inside of a family. Family is founding themselves in front of countless problems. Each family has different ability to be resistant against problems and to solve them, thus ability to observe its functions. In case of repetitive and permanent failure to perform one or more of function, family has negative influence on child life and its evolution. Child can be endangered by improper parental educational activity, which means improper educational style. Among the most serious problems endangering child from the physical, mental and moral side, belongs physical and mental maltreatment, sexual violation. Overall negative behaviour of family onto a child influences him undesirably in his actual situation as well as in his future life. Educator, who is nearly in daily contact with child, can be at help to endangered child in several aspects. First of all he should be able to recognize endangered child at classroom and undertake him primary assistance. The relationship between the teacher and students should be based on mutual trust and partnership. The educator...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleOhrožení dítěte v problematickém prostředí rodinycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-11
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId61624
dc.title.translatedChild exposure in a problematic family environmenten_US
dc.contributor.refereeVítečková, Michaela
dc.identifier.aleph001110741
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csŽivot a vnitřní uspořádání rodiny je ovlivněno mnoha faktory. Rodina je zasazena do širokého sociálního a kulturního systému. Každý jedinec, v tomto případě rodič, se ocitá pod každodenním tlakem problémů, jež mohou dále ovlivňovat jeho chování a jednání uvnitř rodiny. Rodina se tak ocitá před nesčetnými problémy, jimiž může být v konečné fázi dítě ohroženo. Každá rodina má jinou schopnost problémům odolávat a řešit je, tedy schopnost plnit všechny své funkce. V případě opakovaného a trvalého neplnění jedné nebo více funkcí má rodina negativní vliv na život a vývoj dítěte. Dítě může být taktéž ohroženo nevhodným způsobem rodičovského výchovného působení, tedy nevhodným výchovným stylem. Mezi nejzávažnější problémy, které dítě ohrožují po fyzické, psychické a mravní stránce, patří fyzické a psychické týrání, sexuální zneužívání. Veškeré negativní působení rodiny na dítě se projevuje nežádoucím způsobem jak v jeho aktuální situaci, tak v jeho budoucím životě. Pedagog, který je s dítětem téměř v každodenním kontaktu, může být ohroženému dítěti nápomocen v několika ohledech. Především má být schopen ohrožené dítě ve školní třídě rozpoznat a poskytnout mu primární, laickou pomoc. Vztah učitele s žáky by tedy měl být založen na bázi důvěry a partnerství. Pedagog má být dále schopen zajistit ohroženému dítěti...cs_CZ
uk.abstract.enLife and internal family structure is influenced by many factors. Family is implanted into broad social and cultural system. Every individual, in this case parent, falls into daily pressure of problems, which can further influence his behaviour and acting inside of a family. Family is founding themselves in front of countless problems. Each family has different ability to be resistant against problems and to solve them, thus ability to observe its functions. In case of repetitive and permanent failure to perform one or more of function, family has negative influence on child life and its evolution. Child can be endangered by improper parental educational activity, which means improper educational style. Among the most serious problems endangering child from the physical, mental and moral side, belongs physical and mental maltreatment, sexual violation. Overall negative behaviour of family onto a child influences him undesirably in his actual situation as well as in his future life. Educator, who is nearly in daily contact with child, can be at help to endangered child in several aspects. First of all he should be able to recognize endangered child at classroom and undertake him primary assistance. The relationship between the teacher and students should be based on mutual trust and partnership. The educator...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV