Zobrazit minimální záznam

Distance education of students with hearing impairment at the second grade of Primary School for the hearing impaired students
dc.contributor.advisorKotvová, Miroslava
dc.creatorVaněčková, Barbora
dc.date.accessioned2022-04-07T10:19:27Z
dc.date.available2022-04-07T10:19:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171302
dc.description.abstractTeoretická část předkládané práce se zaměřuje na popis charakteristiky žáka 2. stupně základní školy, sluchového postižení a možnosti vzdělávání žáků se sluchovým postižením v České republice. Nakonec se dotýká problematiky distančního vzdělávání, tématu, které je v současné době velmi aktuální. Cílem praktické části práce bylo popsat průběh distančního vzdělávání žáků se sluchovým postižením na 2. stupni ZŠ pro sluchově postižené během uzavření škol ve školním roce 2020/2021. Pro účely práce byly vybrány tři základní školy pro sluchově postižené v České republice. Pro dosažení výzkumného cíle byl použit kvalitativní výzkumný design. Bylo pořízeno celkem 11 rozhovorů s vyučujícími z vybraných škol. Rozhovory byly následně analyzovány metodou otevřeného kódování. Výsledky výzkumu ukázaly, že distanční výuka se z pohledu učitelů jeví jako náročná, málo efektivní a přináší pro žáky se sluchovým postižením řadu negativních dopadů, jako například sociální odloučení od komunity neslyšících, se kterou se ve škole identifikují. KLÍČOVÁ SLOVA distanční vzdělávání, pubescence, rozhovor, sluchové postižení, ZŠ pro sluchově postiženécs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part of the presented work focuses on the description of the characteristics of a secondary school pupil, hearing impairment and possibilities of education of pupils with hearing impairment in the Czech Republic. Finally, it touches on the issue of distance education, a theme that has currently been very topical. The aim of the practical part of the work was to describe the course of distance education of pupils with hearing impairment in the secondary school for the hearing-impaired during the closure of schools in the academic year 2020/2021. For the purposes of the work, three Czech secondary schools for the hearing-impaired were selected. To achieve the research goal, a qualitative research design was used. Eleven teachers from the selected schools were interviewed. The interviews were then analyzed by open coding. The results of the research showed that from the teachers' point of view, distance learning appears to be demanding, ineffective, and has a number of negative effects on students with hearing impairment such as social separation from the Deaf community they identify with at school. KEYWORDS distance learning, pubescence, interwiew, hearing impairment, secondary school for the hearing-impaireden_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdistance learningen_US
dc.subjectpubescenceen_US
dc.subjectinterwiewen_US
dc.subjecthearing impairmenten_US
dc.subjectsecondary school for the hearing-impaireden_US
dc.subjectdistanční vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpubescencecs_CZ
dc.subjectrozhovorcs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectZŠ pro sluchově postiženécs_CZ
dc.titleDistanční vzdělávání žáků se sluchovým posižením na 2. stupni ZŠ pro sluchově postiženécs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-12
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId236510
dc.title.translatedDistance education of students with hearing impairment at the second grade of Primary School for the hearing impaired studentsen_US
dc.contributor.refereeHádková, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTeoretická část předkládané práce se zaměřuje na popis charakteristiky žáka 2. stupně základní školy, sluchového postižení a možnosti vzdělávání žáků se sluchovým postižením v České republice. Nakonec se dotýká problematiky distančního vzdělávání, tématu, které je v současné době velmi aktuální. Cílem praktické části práce bylo popsat průběh distančního vzdělávání žáků se sluchovým postižením na 2. stupni ZŠ pro sluchově postižené během uzavření škol ve školním roce 2020/2021. Pro účely práce byly vybrány tři základní školy pro sluchově postižené v České republice. Pro dosažení výzkumného cíle byl použit kvalitativní výzkumný design. Bylo pořízeno celkem 11 rozhovorů s vyučujícími z vybraných škol. Rozhovory byly následně analyzovány metodou otevřeného kódování. Výsledky výzkumu ukázaly, že distanční výuka se z pohledu učitelů jeví jako náročná, málo efektivní a přináší pro žáky se sluchovým postižením řadu negativních dopadů, jako například sociální odloučení od komunity neslyšících, se kterou se ve škole identifikují. KLÍČOVÁ SLOVA distanční vzdělávání, pubescence, rozhovor, sluchové postižení, ZŠ pro sluchově postiženécs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of the presented work focuses on the description of the characteristics of a secondary school pupil, hearing impairment and possibilities of education of pupils with hearing impairment in the Czech Republic. Finally, it touches on the issue of distance education, a theme that has currently been very topical. The aim of the practical part of the work was to describe the course of distance education of pupils with hearing impairment in the secondary school for the hearing-impaired during the closure of schools in the academic year 2020/2021. For the purposes of the work, three Czech secondary schools for the hearing-impaired were selected. To achieve the research goal, a qualitative research design was used. Eleven teachers from the selected schools were interviewed. The interviews were then analyzed by open coding. The results of the research showed that from the teachers' point of view, distance learning appears to be demanding, ineffective, and has a number of negative effects on students with hearing impairment such as social separation from the Deaf community they identify with at school. KEYWORDS distance learning, pubescence, interwiew, hearing impairment, secondary school for the hearing-impaireden_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV