Show simple item record

Adolescent Leaving Process from Long-term Foster Care
dc.contributor.advisorNěmec, Zbyněk
dc.creatorHýzler, Milan
dc.date.accessioned2022-04-07T10:00:05Z
dc.date.available2022-04-07T10:00:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171299
dc.description.abstractTéma této diplomové práce se zaměřuje na případný odchod adolescentů (16+), kteří jsou umístěni v dlouhodobé pěstounské péči na území České republiky, z náhradní rodiny. Cílem předkládané práce je prozkoumat přípravy na proces osamostatňování od náhradní rodiny a okolnosti vážící se k odchodu samotnému. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol. První z nich se věnuje období dospívání včetně jeho vývojových specifik. Druhá popisuje pěstounskou péči, její dělení a ukotvení v legislativě ČR. Dále v ní jsou prezentovány dostupné výzkumné studie realizované na našem území i ze zahraničí. Poslední kapitola řeší již téma samotného odchodu mladistvých z pohledu zákona; pojmenovává aktéry, kteří se na odchodu podílejí, a na závěr popisuje některé dostupné sociální služby pro dospělé. Praktická část představuje realizovaný kvalitativní výzkum se třemi skupinami, které se podílely na fungování pěstounské péče. Zapojené skupiny zahrnovaly mladistvé (16+), jejich pěstounky, které s nimi sdílely společnou domácnost, a také doprovázející sociální pracovnice. Tento výzkum se snažil přinést odpovědi na otázky ohledně odchodu mladistvých z dlouhodobé pěstounské péče a témat s tímto procesem spojených. Výsledky výzkumu byly podrobeny analýze metodou zakotvené teorie autorů Strausse a Corbinové (1999). V...cs_CZ
dc.description.abstractThe main topic of this thesis concentrates on the adolescents' leaving process from foster families in our Czech territory. The aim of the presented thesis is a deeper exploration of the leaving process preparation from foster families and circumstances connected with it. The theoretical part of this thesis is divided into three chapters. The first of them deals with the adolescence period with its developmental specifics. The second one describes foster care and its partition in the Czech legislative system. The same one also presents available Czech and foreign research. The last chapter focuses on the two topics: the leaving process of adolescents from foster care from a legislative point of view and how it names participants who contribute to this leaving process. At last, it shows some useful Czech social care services for adults. The practical part of the thesis presents a realised qualitative study with three groups who contributed on foster care in the Czech area. These involved groups were adolescents (16+), their foster mothers who share the same household and social workers. This research tried to bring answers for the questions about the adolescents' leaving process from long-term foster care and other similar topics which deal with it. The results of the research were deeply analysed...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectThe foster careen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectadolescentsen_US
dc.subjectsocial care servicesen_US
dc.subjectleaving processen_US
dc.subjectfollowing social care servicesen_US
dc.subjectpěstounská péčecs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectmladistvícs_CZ
dc.subjectsociální službycs_CZ
dc.subjectproces odcházenícs_CZ
dc.subjectnásledná péčecs_CZ
dc.titleProces odcházení adolescentů z dlouhodobé pěstounské péčecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-17
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId231453
dc.title.translatedAdolescent Leaving Process from Long-term Foster Careen_US
dc.contributor.refereeMarádová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTéma této diplomové práce se zaměřuje na případný odchod adolescentů (16+), kteří jsou umístěni v dlouhodobé pěstounské péči na území České republiky, z náhradní rodiny. Cílem předkládané práce je prozkoumat přípravy na proces osamostatňování od náhradní rodiny a okolnosti vážící se k odchodu samotnému. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol. První z nich se věnuje období dospívání včetně jeho vývojových specifik. Druhá popisuje pěstounskou péči, její dělení a ukotvení v legislativě ČR. Dále v ní jsou prezentovány dostupné výzkumné studie realizované na našem území i ze zahraničí. Poslední kapitola řeší již téma samotného odchodu mladistvých z pohledu zákona; pojmenovává aktéry, kteří se na odchodu podílejí, a na závěr popisuje některé dostupné sociální služby pro dospělé. Praktická část představuje realizovaný kvalitativní výzkum se třemi skupinami, které se podílely na fungování pěstounské péče. Zapojené skupiny zahrnovaly mladistvé (16+), jejich pěstounky, které s nimi sdílely společnou domácnost, a také doprovázející sociální pracovnice. Tento výzkum se snažil přinést odpovědi na otázky ohledně odchodu mladistvých z dlouhodobé pěstounské péče a témat s tímto procesem spojených. Výsledky výzkumu byly podrobeny analýze metodou zakotvené teorie autorů Strausse a Corbinové (1999). V...cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of this thesis concentrates on the adolescents' leaving process from foster families in our Czech territory. The aim of the presented thesis is a deeper exploration of the leaving process preparation from foster families and circumstances connected with it. The theoretical part of this thesis is divided into three chapters. The first of them deals with the adolescence period with its developmental specifics. The second one describes foster care and its partition in the Czech legislative system. The same one also presents available Czech and foreign research. The last chapter focuses on the two topics: the leaving process of adolescents from foster care from a legislative point of view and how it names participants who contribute to this leaving process. At last, it shows some useful Czech social care services for adults. The practical part of the thesis presents a realised qualitative study with three groups who contributed on foster care in the Czech area. These involved groups were adolescents (16+), their foster mothers who share the same household and social workers. This research tried to bring answers for the questions about the adolescents' leaving process from long-term foster care and other similar topics which deal with it. The results of the research were deeply analysed...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV