dc.contributor.advisor | Němec, Zbyněk | |
dc.creator | Hýzler, Milan | |
dc.date.accessioned | 2022-04-07T10:00:05Z | |
dc.date.available | 2022-04-07T10:00:05Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/171299 | |
dc.description.abstract | Téma této diplomové práce se zaměřuje na případný odchod adolescentů (16+), kteří jsou umístěni v dlouhodobé pěstounské péči na území České republiky, z náhradní rodiny. Cílem předkládané práce je prozkoumat přípravy na proces osamostatňování od náhradní rodiny a okolnosti vážící se k odchodu samotnému. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol. První z nich se věnuje období dospívání včetně jeho vývojových specifik. Druhá popisuje pěstounskou péči, její dělení a ukotvení v legislativě ČR. Dále v ní jsou prezentovány dostupné výzkumné studie realizované na našem území i ze zahraničí. Poslední kapitola řeší již téma samotného odchodu mladistvých z pohledu zákona; pojmenovává aktéry, kteří se na odchodu podílejí, a na závěr popisuje některé dostupné sociální služby pro dospělé. Praktická část představuje realizovaný kvalitativní výzkum se třemi skupinami, které se podílely na fungování pěstounské péče. Zapojené skupiny zahrnovaly mladistvé (16+), jejich pěstounky, které s nimi sdílely společnou domácnost, a také doprovázející sociální pracovnice. Tento výzkum se snažil přinést odpovědi na otázky ohledně odchodu mladistvých z dlouhodobé pěstounské péče a témat s tímto procesem spojených. Výsledky výzkumu byly podrobeny analýze metodou zakotvené teorie autorů Strausse a Corbinové (1999). V... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main topic of this thesis concentrates on the adolescents' leaving process from foster families in our Czech territory. The aim of the presented thesis is a deeper exploration of the leaving process preparation from foster families and circumstances connected with it. The theoretical part of this thesis is divided into three chapters. The first of them deals with the adolescence period with its developmental specifics. The second one describes foster care and its partition in the Czech legislative system. The same one also presents available Czech and foreign research. The last chapter focuses on the two topics: the leaving process of adolescents from foster care from a legislative point of view and how it names participants who contribute to this leaving process. At last, it shows some useful Czech social care services for adults. The practical part of the thesis presents a realised qualitative study with three groups who contributed on foster care in the Czech area. These involved groups were adolescents (16+), their foster mothers who share the same household and social workers. This research tried to bring answers for the questions about the adolescents' leaving process from long-term foster care and other similar topics which deal with it. The results of the research were deeply analysed... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | The foster care | en_US |
dc.subject | adolescence | en_US |
dc.subject | adolescents | en_US |
dc.subject | social care services | en_US |
dc.subject | leaving process | en_US |
dc.subject | following social care services | en_US |
dc.subject | pěstounská péče | cs_CZ |
dc.subject | adolescence | cs_CZ |
dc.subject | mladiství | cs_CZ |
dc.subject | sociální služby | cs_CZ |
dc.subject | proces odcházení | cs_CZ |
dc.subject | následná péče | cs_CZ |
dc.title | Proces odcházení adolescentů z dlouhodobé pěstounské péče | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-01-17 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 231453 | |
dc.title.translated | Adolescent Leaving Process from Long-term Foster Care | en_US |
dc.contributor.referee | Marádová, Eva | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Téma této diplomové práce se zaměřuje na případný odchod adolescentů (16+), kteří jsou umístěni v dlouhodobé pěstounské péči na území České republiky, z náhradní rodiny. Cílem předkládané práce je prozkoumat přípravy na proces osamostatňování od náhradní rodiny a okolnosti vážící se k odchodu samotnému. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol. První z nich se věnuje období dospívání včetně jeho vývojových specifik. Druhá popisuje pěstounskou péči, její dělení a ukotvení v legislativě ČR. Dále v ní jsou prezentovány dostupné výzkumné studie realizované na našem území i ze zahraničí. Poslední kapitola řeší již téma samotného odchodu mladistvých z pohledu zákona; pojmenovává aktéry, kteří se na odchodu podílejí, a na závěr popisuje některé dostupné sociální služby pro dospělé. Praktická část představuje realizovaný kvalitativní výzkum se třemi skupinami, které se podílely na fungování pěstounské péče. Zapojené skupiny zahrnovaly mladistvé (16+), jejich pěstounky, které s nimi sdílely společnou domácnost, a také doprovázející sociální pracovnice. Tento výzkum se snažil přinést odpovědi na otázky ohledně odchodu mladistvých z dlouhodobé pěstounské péče a témat s tímto procesem spojených. Výsledky výzkumu byly podrobeny analýze metodou zakotvené teorie autorů Strausse a Corbinové (1999). V... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main topic of this thesis concentrates on the adolescents' leaving process from foster families in our Czech territory. The aim of the presented thesis is a deeper exploration of the leaving process preparation from foster families and circumstances connected with it. The theoretical part of this thesis is divided into three chapters. The first of them deals with the adolescence period with its developmental specifics. The second one describes foster care and its partition in the Czech legislative system. The same one also presents available Czech and foreign research. The last chapter focuses on the two topics: the leaving process of adolescents from foster care from a legislative point of view and how it names participants who contribute to this leaving process. At last, it shows some useful Czech social care services for adults. The practical part of the thesis presents a realised qualitative study with three groups who contributed on foster care in the Czech area. These involved groups were adolescents (16+), their foster mothers who share the same household and social workers. This research tried to bring answers for the questions about the adolescents' leaving process from long-term foster care and other similar topics which deal with it. The results of the research were deeply analysed... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |