Show simple item record

The Purchase Decision Making Process of Durable Goods
dc.contributor.advisorRemr, Jiří
dc.creatorKučaba, Martin
dc.date.accessioned2022-04-14T18:25:53Z
dc.date.available2022-04-14T18:25:53Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171273
dc.description.abstractThis bachelor thesis examines the decision-making process of purchasing durable goods, aiming to explore how a consumer in the purchasing process is influenced by his/her primary social groups. This thesis also looks at what are the specific influences of individual members, and what kind of roles these members have. At the same time, it examines the sentiment towards e-mobility in the buyer's social environment. The practical part of the thesis itself is based on qualitative research in which six interviews with EV owners were conducted. During the interviews, the respondents were retrospectively coming back to their past purchasing experiences. The transcripts of the interviews were then analysed using the open coding method, which allowed to make some remarkable findings. The results of this study show the changing influence of the primary social group on consumers at different stages of the purchase process. The tendency of buyers to selectively filter only the positive comments was also revealed, especially at the beginning of the car purchase decision process. The main findings of this thesis point out the undoubted influence of partners on the purchase process. Results also capture a significant difference between the influence of the family of procreation and family of orientation on the...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá procesem rozhodování o nákupu produktů dlouhodobé spotřeby. Cílem práce je prozkoumat, jak spotřebitele nacházejícího se v nákupním procesu ovlivňuje jeho primární sociální skupina. Sleduje také, jaké jsou konkrétní vlivy jednotlivých členů a jaké role tito členové mají. Současně zkoumá sentiment vůči elektromobilitě v sociálním prostředí kupujícího, čímž pomáhá získat představu o názorovém klimatu uvnitř primárních sociálních skupin kupujících. Samotná praktická část práce je založena na kvalitativním výzkumu, ve kterém bylo dotazováno šest majitelů elektromobilů. Ti v provedených interview retrospektivně popisovali své zkušenosti s nákupem. Transkripty z rozhovorů byly analyzovány pomocí metody otevřeného kódování, čímž bylo učiněno několik pozoruhodných zjištění. Výsledky studie ukazují na proměnlivý vliv primární sociální skupiny na spotřebitele v různých fázích nákupu a odhalují tendence kupujících selektivně přijímat názory okolí zejména v úvodu procesu rozhodování o nákupu vozu. Hlavním zjištěním analýzy byl také všeobecně nezanedbatelný vliv partnerek na nákup ve sledované skupině, včetně zjištění poukazujícího na významný rozdíl mezi působením rodiny prokreační a orientační na samotný nákupní proces.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectproces rozhodovánícs_CZ
dc.subjectnákupní chovánícs_CZ
dc.subjectbrandingcs_CZ
dc.subjectenvironmentalismuscs_CZ
dc.subjectautomobilycs_CZ
dc.subjectspotřebitelcs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectdecision-making processen_US
dc.subjectconsumer's behaviouren_US
dc.subjectbranidingen_US
dc.subjectenvironmentalismen_US
dc.subjectvehiclesen_US
dc.subjectconsumeren_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.titleProces rozhodování o nákupu produktů dlouhodobé spotřebycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-24
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId233437
dc.title.translatedThe Purchase Decision Making Process of Durable Goodsen_US
dc.contributor.refereeTuček, Milan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá procesem rozhodování o nákupu produktů dlouhodobé spotřeby. Cílem práce je prozkoumat, jak spotřebitele nacházejícího se v nákupním procesu ovlivňuje jeho primární sociální skupina. Sleduje také, jaké jsou konkrétní vlivy jednotlivých členů a jaké role tito členové mají. Současně zkoumá sentiment vůči elektromobilitě v sociálním prostředí kupujícího, čímž pomáhá získat představu o názorovém klimatu uvnitř primárních sociálních skupin kupujících. Samotná praktická část práce je založena na kvalitativním výzkumu, ve kterém bylo dotazováno šest majitelů elektromobilů. Ti v provedených interview retrospektivně popisovali své zkušenosti s nákupem. Transkripty z rozhovorů byly analyzovány pomocí metody otevřeného kódování, čímž bylo učiněno několik pozoruhodných zjištění. Výsledky studie ukazují na proměnlivý vliv primární sociální skupiny na spotřebitele v různých fázích nákupu a odhalují tendence kupujících selektivně přijímat názory okolí zejména v úvodu procesu rozhodování o nákupu vozu. Hlavním zjištěním analýzy byl také všeobecně nezanedbatelný vliv partnerek na nákup ve sledované skupině, včetně zjištění poukazujícího na významný rozdíl mezi působením rodiny prokreační a orientační na samotný nákupní proces.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis examines the decision-making process of purchasing durable goods, aiming to explore how a consumer in the purchasing process is influenced by his/her primary social groups. This thesis also looks at what are the specific influences of individual members, and what kind of roles these members have. At the same time, it examines the sentiment towards e-mobility in the buyer's social environment. The practical part of the thesis itself is based on qualitative research in which six interviews with EV owners were conducted. During the interviews, the respondents were retrospectively coming back to their past purchasing experiences. The transcripts of the interviews were then analysed using the open coding method, which allowed to make some remarkable findings. The results of this study show the changing influence of the primary social group on consumers at different stages of the purchase process. The tendency of buyers to selectively filter only the positive comments was also revealed, especially at the beginning of the car purchase decision process. The main findings of this thesis point out the undoubted influence of partners on the purchase process. Results also capture a significant difference between the influence of the family of procreation and family of orientation on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV