dc.contributor.advisor | Rečka, Lukáš | |
dc.creator | Mrkous, Jan | |
dc.date.accessioned | 2022-04-14T17:30:00Z | |
dc.date.available | 2022-04-14T17:30:00Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/171262 | |
dc.description.abstract | The aim of this bachelor thesis was to analyze the choice of transport modes depending on the value of travel time. For the purpose of this work, I limited the choice of travel modes to trains, buses and cars, as these modes of transport contribute to the transport of the population in the Czech Republic the most. This is a topic that can contribute to the optimization of transport at the national level. Through a robust literature search, I obtained data describing the value of travel time and then used it for modelling in the TIMES software. The model optimized people's use of various modes of transport based on their demands and the value of travel time. | en_US |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce bylo zanalyzovat volbu dopravních modů v závislosti na hodnotě úspory cestovního času. V rámci této práce jsem volbu cestovních prstředků omezil na vlaky, autobusy a auta, jelikož tyto dopravní mody se podílejí na přepravě obyvatel v České republice nejvíce. Jedná se o téma, které muže přispět k optimalizaci v celostátní dopravě. Skrze robustní literírní rešerši jsem získal data popisující hodnotu cestovního čas a ta jsem následně použil k modelovaní v software TIMES. Tento model optimalizoval využívání různých druhů dopravy lidmi na základě jejich požadavků a hodnoty času cesty. | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.title | Transition to a low carbon transport system: including time as a decision factor in transport modal choice | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-01-24 | |
dc.description.department | Institut ekonomických studií | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Economic Studies | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 213941 | |
dc.title.translated | Přechod k nízkouhlíkové dopravě: zahrnutí času jako rozhodovacího faktoru volby dopravního prostředku | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Ščasný, Milan | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Ekonomie a finance | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Economics and Finance | en_US |
thesis.degree.program | Ekonomické teorie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Economics | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Institut ekonomických studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Institute of Economic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Ekonomie a finance | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Economics and Finance | en_US |
uk.degree-program.cs | Ekonomické teorie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Economics | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této bakalářské práce bylo zanalyzovat volbu dopravních modů v závislosti na hodnotě úspory cestovního času. V rámci této práce jsem volbu cestovních prstředků omezil na vlaky, autobusy a auta, jelikož tyto dopravní mody se podílejí na přepravě obyvatel v České republice nejvíce. Jedná se o téma, které muže přispět k optimalizaci v celostátní dopravě. Skrze robustní literírní rešerši jsem získal data popisující hodnotu cestovního čas a ta jsem následně použil k modelovaní v software TIMES. Tento model optimalizoval využívání různých druhů dopravy lidmi na základě jejich požadavků a hodnoty času cesty. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this bachelor thesis was to analyze the choice of transport modes depending on the value of travel time. For the purpose of this work, I limited the choice of travel modes to trains, buses and cars, as these modes of transport contribute to the transport of the population in the Czech Republic the most. This is a topic that can contribute to the optimization of transport at the national level. Through a robust literature search, I obtained data describing the value of travel time and then used it for modelling in the TIMES software. The model optimized people's use of various modes of transport based on their demands and the value of travel time. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | E | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |