Show simple item record

The Significance of Supporting Communication Skills with Graphomotorics in People with Aphasia in the Context of Comprehensive Rehabilitation and Improving the Quality of Life of People with Stroke
dc.creatorDonevová, Monika
dc.date.accessioned2022-04-07T11:02:05Z
dc.date.available2022-04-07T11:02:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171003
dc.description.abstractPráce je zaměřena na podporu komunikačních schopností grafomotorikou v kontextu komprehenzivní rehabilitace, na zlepšení kvality života u osob s afázií po cévní mozkové příhodě a oporu v jejich rodinách. Hlavním cílem práce je sledovat vývoj vlivu speciálně pedagogické intervence na posílení grafomotoriky a podporu komunikačních schopností. Dílčími cíli je navržení programu speciálně pedagogické intervence pro osoby po cévní mozkové příhodě a zhodnocení účinnosti speciálně pedagogické intervence v roboticky asistované rehabilitaci a distanční rehabilitaci vedené speciálním pedagogem. Cílová skupina je tvořena 34 lidmi dospělého věku od 45 do 75 let, 3-50 měsíců po cévní mozkové příhodě, se zasaženou dominantní rukou a diagnózou afázie, v následné ústavní péči a ambulantní péči. Pro empirický výzkum jsme vybrali pozorování, rozhovor a experiment. V participativním výzkumu jsme zapojili zkoumanou osobu do role výzkumníka. Explorativním výzkumem jsme řešili roboticky asistovanou rehabilitaci a distanční rehabilitaci. Při výzkumu byl použit záznamový arch pro speciálně pedagogickou diagnostiku jemné motoriky, dotazník funkcionální komunikace, nestandardizovaný test, zaměřený na zjištění úrovně (kvality) grafomotorického výkonu pro kategorii osob po cévní mozkové příhodě, soubor uvolňovacích...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is focused on the support of communication skills by graphomotorics in the context of comprehensive rehabilitation, on the improvement of the quality of life of people with aphasia after stroke and the support in their families. The main aim of this work is to monitor the development of influence of special pedagogical intervention on strengthening graphomotorics and supporting communication skills. The sub-goals are to design a program of special pedagogical intervention for people after a stroke and evaluation of the effectiveness of a special pedagogical intervention in robotically assisted rehabilitation and distance rehabilitation led by a special pedagogue. We set research questions. The target group consists of 34 people aged 45 to 75 years, 3-50 months after a stroke, with an affected dominant hand and a diagnosis of aphasia located in follow-up institutional care and outpatient care. For empirical research, we chose an observation, an interview, and an experiment. In the participatory research, we involved the researched person in the role of a researcher. Through exploratory research, we addressed robotically assisted rehabilitation and distance rehabilitation. The research used a record sheet for special pedagogical diagnostics of fine motor skills, a functional communication...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstrokeen_US
dc.subjectgraphomotoricsen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectrobotically assisted rehabilitationen_US
dc.subjectspecial pedagogical interventionen_US
dc.subjectcévní mozková příhodacs_CZ
dc.subjectgrafomotorikacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectroboticky asistovaná rehabilitacecs_CZ
dc.subjectspeciálně pedagogická intervencecs_CZ
dc.titleVýznam podpory komunikačních schopností grafomotorikou u osob s afázií v kontextu komprehenzivní rehabilitace a zlepšení kvality života osob s CMPcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-10-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId240362
dc.title.translatedThe Significance of Supporting Communication Skills with Graphomotorics in People with Aphasia in the Context of Comprehensive Rehabilitation and Improving the Quality of Life of People with Strokeen_US
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csPráce je zaměřena na podporu komunikačních schopností grafomotorikou v kontextu komprehenzivní rehabilitace, na zlepšení kvality života u osob s afázií po cévní mozkové příhodě a oporu v jejich rodinách. Hlavním cílem práce je sledovat vývoj vlivu speciálně pedagogické intervence na posílení grafomotoriky a podporu komunikačních schopností. Dílčími cíli je navržení programu speciálně pedagogické intervence pro osoby po cévní mozkové příhodě a zhodnocení účinnosti speciálně pedagogické intervence v roboticky asistované rehabilitaci a distanční rehabilitaci vedené speciálním pedagogem. Cílová skupina je tvořena 34 lidmi dospělého věku od 45 do 75 let, 3-50 měsíců po cévní mozkové příhodě, se zasaženou dominantní rukou a diagnózou afázie, v následné ústavní péči a ambulantní péči. Pro empirický výzkum jsme vybrali pozorování, rozhovor a experiment. V participativním výzkumu jsme zapojili zkoumanou osobu do role výzkumníka. Explorativním výzkumem jsme řešili roboticky asistovanou rehabilitaci a distanční rehabilitaci. Při výzkumu byl použit záznamový arch pro speciálně pedagogickou diagnostiku jemné motoriky, dotazník funkcionální komunikace, nestandardizovaný test, zaměřený na zjištění úrovně (kvality) grafomotorického výkonu pro kategorii osob po cévní mozkové příhodě, soubor uvolňovacích...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is focused on the support of communication skills by graphomotorics in the context of comprehensive rehabilitation, on the improvement of the quality of life of people with aphasia after stroke and the support in their families. The main aim of this work is to monitor the development of influence of special pedagogical intervention on strengthening graphomotorics and supporting communication skills. The sub-goals are to design a program of special pedagogical intervention for people after a stroke and evaluation of the effectiveness of a special pedagogical intervention in robotically assisted rehabilitation and distance rehabilitation led by a special pedagogue. We set research questions. The target group consists of 34 people aged 45 to 75 years, 3-50 months after a stroke, with an affected dominant hand and a diagnosis of aphasia located in follow-up institutional care and outpatient care. For empirical research, we chose an observation, an interview, and an experiment. In the participatory research, we involved the researched person in the role of a researcher. Through exploratory research, we addressed robotically assisted rehabilitation and distance rehabilitation. The research used a record sheet for special pedagogical diagnostics of fine motor skills, a functional communication...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV