Zobrazit minimální záznam

Art-educational contexts of music pedagogy in the innovation of primary education
dc.contributor.advisorKodejška, Miloš
dc.creatorDunovská, Marie
dc.date.accessioned2022-04-07T08:43:15Z
dc.date.available2022-04-07T08:43:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/170902
dc.description.abstractDisertační práce s názvem Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání charakterizuje z vědeckého pohledu filosofie, psychologie, hudební psychologie, neurofyziologie, pedagogiky a hudební pedagogiky význam hudební výchovy pro rozvoj osobnostní integrace člověka. Navazuje na podněty nové akademické disciplíny transdidaktiky a provádí její dedukci do praktické roviny primárního vzdělávání, v jehož ohnisku jsou silnými aktivizačními prostředky hudební činnosti. Prostřednictvím autorské tvorby a využití uměleckých inspirací cílí na součinnost hudebních činností s ostatními esteticko-výchovnými disciplínami, za jejichž spolupráce dochází k prohloubení emocionálního prožitku a rozvoji vztahu k uměleckým a etickým hodnotám, vedoucích k objevování krásna. Prohlubování prožitků při uměleckých aktivitách umožňuje na základě polyestetičnosti a integrativity kvalitní komunikaci kognitivních a emocionálních procesů ve vědomí dítěte. Dochází k jejich zintenzivnění, což představuje nezastupitelný vliv na zkvalitnění a rozvoj osobnostní integrace dítěte ve velmi důležitém období počátku školní docházky. Současné vzdělávání může prostřednictvím transdidaktiky s využitím polyestetičnosti a hudební integrativity takový proces pozitivně ovlivnit. Tento fakt je přiblížen mimo jiné...cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation entitled Art-educational contexts of music pedagogy in the innovation of primary education characterizes from the scientific point of view philosophy, psychology, music psychology, neurophysiology, pedagogy and music pedagogy the importance of music education for the development of human personality. It follows the stimuli of the new academic discipline of transdidactics and deducts it to the practical level of primary education, in the focus of which they are strong activating means of musical activity. Through authorial creation and the use of artistic inspirations, it aims at the synergy of musical activities with other aesthetic and educational disciplines, whose cooperation deepens emotional experience and develops a relationship with artistic and ethical values, leading to the discovery of beauty. Deepening experiences with artistic activities based on polyesthetics and integrativity enables quality communication of cognitive and emotional processes in the child's consciousness. They are deepening, which represents an irreplaceable influence on the improvement and development of the child's personal integration in a very important period of the beginning of schooling. Contemporary education can positively influence this process through transdidactics using polyesthetics and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectTransdidacticsen_US
dc.subjectpolyesthetic educationen_US
dc.subjectintegrative music educationen_US
dc.subjectmusical experienceen_US
dc.subjectattitudesen_US
dc.subjectvaluesen_US
dc.subjectemotional developmenten_US
dc.subjectpersonality developmenten_US
dc.subjectpersonality integrationen_US
dc.subjectyounger school ageen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectcompetences of cultural awareness and expressionen_US
dc.subjectauthor's worken_US
dc.subjectTransdidaktikacs_CZ
dc.subjectpolyestetická výchovacs_CZ
dc.subjectintegrativní hudební výchovacs_CZ
dc.subjecthudební prožívánícs_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjecthodnotycs_CZ
dc.subjectemoční rozvojcs_CZ
dc.subjectosobnostní rozvojcs_CZ
dc.subjectosobnostní integracecs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectprimární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectkompetence kulturního povědomí a vyjadřovánícs_CZ
dc.subjectautorská tvorbacs_CZ
dc.titleUmělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávánícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-12-10
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId194920
dc.title.translatedArt-educational contexts of music pedagogy in the innovation of primary educationen_US
dc.contributor.refereeSlavíková, Marie
dc.contributor.refereeFelix, Belo
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební teorie a pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineMusical Theory and Educationen_US
thesis.degree.programHudební teorie a pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programMusical Theory and Educationen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební teorie a pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusical Theory and Educationen_US
uk.degree-program.csHudební teorie a pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enMusical Theory and Educationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce s názvem Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání charakterizuje z vědeckého pohledu filosofie, psychologie, hudební psychologie, neurofyziologie, pedagogiky a hudební pedagogiky význam hudební výchovy pro rozvoj osobnostní integrace člověka. Navazuje na podněty nové akademické disciplíny transdidaktiky a provádí její dedukci do praktické roviny primárního vzdělávání, v jehož ohnisku jsou silnými aktivizačními prostředky hudební činnosti. Prostřednictvím autorské tvorby a využití uměleckých inspirací cílí na součinnost hudebních činností s ostatními esteticko-výchovnými disciplínami, za jejichž spolupráce dochází k prohloubení emocionálního prožitku a rozvoji vztahu k uměleckým a etickým hodnotám, vedoucích k objevování krásna. Prohlubování prožitků při uměleckých aktivitách umožňuje na základě polyestetičnosti a integrativity kvalitní komunikaci kognitivních a emocionálních procesů ve vědomí dítěte. Dochází k jejich zintenzivnění, což představuje nezastupitelný vliv na zkvalitnění a rozvoj osobnostní integrace dítěte ve velmi důležitém období počátku školní docházky. Současné vzdělávání může prostřednictvím transdidaktiky s využitím polyestetičnosti a hudební integrativity takový proces pozitivně ovlivnit. Tento fakt je přiblížen mimo jiné...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation entitled Art-educational contexts of music pedagogy in the innovation of primary education characterizes from the scientific point of view philosophy, psychology, music psychology, neurophysiology, pedagogy and music pedagogy the importance of music education for the development of human personality. It follows the stimuli of the new academic discipline of transdidactics and deducts it to the practical level of primary education, in the focus of which they are strong activating means of musical activity. Through authorial creation and the use of artistic inspirations, it aims at the synergy of musical activities with other aesthetic and educational disciplines, whose cooperation deepens emotional experience and develops a relationship with artistic and ethical values, leading to the discovery of beauty. Deepening experiences with artistic activities based on polyesthetics and integrativity enables quality communication of cognitive and emotional processes in the child's consciousness. They are deepening, which represents an irreplaceable influence on the improvement and development of the child's personal integration in a very important period of the beginning of schooling. Contemporary education can positively influence this process through transdidactics using polyesthetics and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV