Zobrazit minimální záznam

The Concept of Beautiful Style and its Use in Czech Literature of Art History
dc.contributor.advisorVlnas, Vít
dc.creatorSynecký, Jakub
dc.date.accessioned2022-04-07T08:59:43Z
dc.date.available2022-04-07T08:59:43Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/170861
dc.description.abstractPráce se zabývá pojmem krásný sloh a jeho užitím v české uměnovědné literatuře. Pojem známý z německé odborné literatury uvedl do českého prostředí ve 30. letech Jaromír Pečírka ve vztahu k sochařství. Na dějiny gotického malířství byl aplikován Antonínem Matějčkem. Po krátkém odvratu, spojeném se jménem Pavla Kropáčka, byla tradice užití pojmu obnovena Jaroslavem Pešinou, který vytvořil koncepci platnou a uznávanou dodnes. Ve vztahu k sochařství obdobná úloha připadla Albertu Kutalovi a jeho následovníku Jaromíru Homolkovi. Českým specifikem je aplikace pojmu ve vztahu k architektuře, jímž se zabýval především Dobroslav Líbal. Z mladších badatelů je sledována práce Mileny Bartlové, Jana Royta, Jana Klípy a Michaely Ottové. Práce sleduje jednotlivé koncepce a jejich proměny.cs_CZ
dc.description.abstractThe work deals with the concept of beautiful style and its use in Czech literature of art history. Jaromír Pečírka introduced the term known from German professional literature to the Czech environment in the 1930s in relation to sculpture. It was applied to the history of Gothic painting by Antonín Matějček. After a short turnaround, associated with the name of Pavel Kropáček, the tradition of using the term was renewed by Jaroslav Pešina, who created a concept valid and recognized to this day. In relation to sculpture, Albert Kutal and his successor Jaromír Homolka had a similar role. The Czech specificity is the application of the term in relation to architecture, which was dealt with mainly by Dobroslav Líbal. Among the younger researchers, the work of Milena Bartlová, Jan Royt, Jan Klípa and Michaela Ottová is followed. The work follows individual concepts and their changes.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjectconcepts of art historyen_US
dc.subjectMiddle Agesen_US
dc.subjectGothicen_US
dc.subjectbeautiful styleen_US
dc.subjectreflection of professional conceptsen_US
dc.subjecthistoriecs_CZ
dc.subjectpojmy dějin uměnícs_CZ
dc.subjectstředověkcs_CZ
dc.subjectgotikacs_CZ
dc.subjectkrásný slohcs_CZ
dc.subjectreflexe odborných pojmůcs_CZ
dc.titlePojem krásný sloh a jeho užívání v české uměnovědné literatuřecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-11-30
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId133011
dc.title.translatedThe Concept of Beautiful Style and its Use in Czech Literature of Art Historyen_US
dc.contributor.refereeOttová, Michaela
dc.contributor.refereeKlípa, Jan
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistorie ve veřejném prostorucs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic Historyen_US
thesis.degree.programHistorie ve veřejném prostorucs_CZ
thesis.degree.programPublic Historyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistorie ve veřejném prostorucs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic Historyen_US
uk.degree-program.csHistorie ve veřejném prostorucs_CZ
uk.degree-program.enPublic Historyen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csPráce se zabývá pojmem krásný sloh a jeho užitím v české uměnovědné literatuře. Pojem známý z německé odborné literatury uvedl do českého prostředí ve 30. letech Jaromír Pečírka ve vztahu k sochařství. Na dějiny gotického malířství byl aplikován Antonínem Matějčkem. Po krátkém odvratu, spojeném se jménem Pavla Kropáčka, byla tradice užití pojmu obnovena Jaroslavem Pešinou, který vytvořil koncepci platnou a uznávanou dodnes. Ve vztahu k sochařství obdobná úloha připadla Albertu Kutalovi a jeho následovníku Jaromíru Homolkovi. Českým specifikem je aplikace pojmu ve vztahu k architektuře, jímž se zabýval především Dobroslav Líbal. Z mladších badatelů je sledována práce Mileny Bartlové, Jana Royta, Jana Klípy a Michaely Ottové. Práce sleduje jednotlivé koncepce a jejich proměny.cs_CZ
uk.abstract.enThe work deals with the concept of beautiful style and its use in Czech literature of art history. Jaromír Pečírka introduced the term known from German professional literature to the Czech environment in the 1930s in relation to sculpture. It was applied to the history of Gothic painting by Antonín Matějček. After a short turnaround, associated with the name of Pavel Kropáček, the tradition of using the term was renewed by Jaroslav Pešina, who created a concept valid and recognized to this day. In relation to sculpture, Albert Kutal and his successor Jaromír Homolka had a similar role. The Czech specificity is the application of the term in relation to architecture, which was dealt with mainly by Dobroslav Líbal. Among the younger researchers, the work of Milena Bartlová, Jan Royt, Jan Klípa and Michaela Ottová is followed. The work follows individual concepts and their changes.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeN
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV