Show simple item record

Dialogue methods in adult education
dc.contributor.advisorBeneš, Milan
dc.creatorPecháčková, Iva
dc.date.accessioned2017-04-12T09:21:19Z
dc.date.available2017-04-12T09:21:19Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17080
dc.description.abstractBakalářská práce zachycuje možnosti a meze využití vybraných dialogických metod ve vzdělávání dospělých. První kapitola se zabývá obsahem a etymologií pojmů dialog, diskuse, debata a metoda. Druhá kapitola zařazuje dialogické metody v rámci didaktiky dospělých, jmenuje obecné teoretické důvody pro jejich existenci a zmiňuje několik velmi běžných technik. Třetí až pátá kapitola postupně představuje tři komplexní systémy metod založené na dialogu; sokratovské rozhovory v tradici Nelson-Heckmann, akademické debatování a metodu Open Space. Příslušná kapitola vždy nastíní původ a filosofický základ dané metodiky, poté popíše její průběh a na závěr se zabývá možnostmi jejího využití v běžné praxi vzdělávání dospělých. Šestá kapitola je komparací systémů z předchozích tří kapitol. V sedmé kapitole se nachází popis a analýza teorie dialogického vzdělávání americké andragožky Jane Vella a několik ilustračních příkladů její aplikace v praxi.cs_CZ
dc.description.abstractMy Bachelor final paper describes the possibilities and limits of using chosen dialogue methods in adult education. Chapter One explores the contents and etymology of the concepts of dialogue, discussion, debate and method. Chapter Two places dialogue methods within the context of adult education methodology, names some theoretical reasons for their existence and mentions a couple of common techniques. Chapters Three to Five each introduce one complex system of methods based on dialogue; Socratic dialogue in the Nelson-Heckmann tradition, academic debating and Open Space Technology. Each chapter initially states the origin and philosophical background of the method in question, then explains how the method usually operates and eventually discusses its chances of being used in everyday adult education. Chapter Six compares the three previously described methods. Chapter Seven contains a description and an analysis of the theory of dialogue education by the American adult educator Jane Vella. The chapter also offers some case studies that illustrate the theory.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleDialogické metody ve vzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-09
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId61955
dc.title.translatedDialogue methods in adult educationen_US
dc.contributor.refereeReichel, Jiří
dc.identifier.aleph001099402
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce zachycuje možnosti a meze využití vybraných dialogických metod ve vzdělávání dospělých. První kapitola se zabývá obsahem a etymologií pojmů dialog, diskuse, debata a metoda. Druhá kapitola zařazuje dialogické metody v rámci didaktiky dospělých, jmenuje obecné teoretické důvody pro jejich existenci a zmiňuje několik velmi běžných technik. Třetí až pátá kapitola postupně představuje tři komplexní systémy metod založené na dialogu; sokratovské rozhovory v tradici Nelson-Heckmann, akademické debatování a metodu Open Space. Příslušná kapitola vždy nastíní původ a filosofický základ dané metodiky, poté popíše její průběh a na závěr se zabývá možnostmi jejího využití v běžné praxi vzdělávání dospělých. Šestá kapitola je komparací systémů z předchozích tří kapitol. V sedmé kapitole se nachází popis a analýza teorie dialogického vzdělávání americké andragožky Jane Vella a několik ilustračních příkladů její aplikace v praxi.cs_CZ
uk.abstract.enMy Bachelor final paper describes the possibilities and limits of using chosen dialogue methods in adult education. Chapter One explores the contents and etymology of the concepts of dialogue, discussion, debate and method. Chapter Two places dialogue methods within the context of adult education methodology, names some theoretical reasons for their existence and mentions a couple of common techniques. Chapters Three to Five each introduce one complex system of methods based on dialogue; Socratic dialogue in the Nelson-Heckmann tradition, academic debating and Open Space Technology. Each chapter initially states the origin and philosophical background of the method in question, then explains how the method usually operates and eventually discusses its chances of being used in everyday adult education. Chapter Six compares the three previously described methods. Chapter Seven contains a description and an analysis of the theory of dialogue education by the American adult educator Jane Vella. The chapter also offers some case studies that illustrate the theory.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990010994020106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV