Show simple item record

Conception of the lifelong learning
dc.contributor.advisorŠerák, Michal
dc.creatorPopelková, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-12T09:20:40Z
dc.date.available2017-04-12T09:20:40Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17077
dc.description.abstractVe své bakalářské práci si kladu za cíl uchopit komplexně celou širokou oblast celotivotního učení, podat přehled o proměnách jeho pojetí během významných historických období a postihnout všechny jeho aspekty. Ačkoli je učení v průběhu celého tivota přirozenou součástí vývoje katdého jedince, nelze ho ponechat stranou veřejného zájmu. Jde ve většině případů o nahodilé, bezděčné učení, bez určených cílů a značně nesystematické. Teprve vytvoření systému celotivotního učení, které bude cílevědomé, zahrnující jak formální vzdělávání, tak neformální a informální učení a dostupné všem lidem bez rozdílu, povede k zefektivnění celého procesu a učení pak bude moci být pojímáno jako nástroj pro vyrovnání se změnami v tivotech lidí a prostředek k řešení společenských problémů. Proto se ve své práci zaměřuji na objasnění celého systému a stanovených priorit. Jelikot se situace v celotivotním učení odvíjí od vyspělosti katdého státu, neopomíjím ani přehled o současné situaci v České republice. V závěru pak nastoluji otázku skutečných dopadů realizace konceptu celotivotního učení. Bude opravdu prostředkem emancipace jedinců a nástrojem k uchopení osudu do svých rukou, jak je mnoha jeho zastánci deklarováno, anebo naopak dojde na obavy jeho kritiků a prohloubí propast mezi lidmi, kteří jit dosáhli některého vyššího stupně...cs_CZ
dc.description.abstractMain aim of my bachelor thesis is to give a comprehensive explanation of the field of lifelong learning, to clarify its transformations during important historical periods and to cover all its aspects. Although learning during whole life is a natural accompaniment of human evolution, it is not possible to let it out of public interests. In most cases, it is all about accidental, unintentional, unsystematic and aimless learning. Provided the system of lifelong learning would be created, which comprises formal education, non-formal and informal learning, is accessible to everyone, the whole process would be more effective and lifelong learning become a device to cope with changes in humans' lives and to cope with problems of society. This is the cause why I concentrate on explanation of this system and its priorities. Since the situation in lifelong learning is connected with the degree of economic development of each state, I do not leave out the present situation in the Czech Republic. Finally, I put a question of real impacts of implementation of lifelong learning. Are his proponents really true and is it surely a device to bear individual's destiny? Or are right those of its opponents, who claim lifelong learning will make inequalities higher? There are people who have reached high degree of education and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleKoncept celoživotního učenícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-08
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId61961
dc.title.translatedConception of the lifelong learningen_US
dc.contributor.refereeNeusarová, Jana
dc.identifier.aleph001099279
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své bakalářské práci si kladu za cíl uchopit komplexně celou širokou oblast celotivotního učení, podat přehled o proměnách jeho pojetí během významných historických období a postihnout všechny jeho aspekty. Ačkoli je učení v průběhu celého tivota přirozenou součástí vývoje katdého jedince, nelze ho ponechat stranou veřejného zájmu. Jde ve většině případů o nahodilé, bezděčné učení, bez určených cílů a značně nesystematické. Teprve vytvoření systému celotivotního učení, které bude cílevědomé, zahrnující jak formální vzdělávání, tak neformální a informální učení a dostupné všem lidem bez rozdílu, povede k zefektivnění celého procesu a učení pak bude moci být pojímáno jako nástroj pro vyrovnání se změnami v tivotech lidí a prostředek k řešení společenských problémů. Proto se ve své práci zaměřuji na objasnění celého systému a stanovených priorit. Jelikot se situace v celotivotním učení odvíjí od vyspělosti katdého státu, neopomíjím ani přehled o současné situaci v České republice. V závěru pak nastoluji otázku skutečných dopadů realizace konceptu celotivotního učení. Bude opravdu prostředkem emancipace jedinců a nástrojem k uchopení osudu do svých rukou, jak je mnoha jeho zastánci deklarováno, anebo naopak dojde na obavy jeho kritiků a prohloubí propast mezi lidmi, kteří jit dosáhli některého vyššího stupně...cs_CZ
uk.abstract.enMain aim of my bachelor thesis is to give a comprehensive explanation of the field of lifelong learning, to clarify its transformations during important historical periods and to cover all its aspects. Although learning during whole life is a natural accompaniment of human evolution, it is not possible to let it out of public interests. In most cases, it is all about accidental, unintentional, unsystematic and aimless learning. Provided the system of lifelong learning would be created, which comprises formal education, non-formal and informal learning, is accessible to everyone, the whole process would be more effective and lifelong learning become a device to cope with changes in humans' lives and to cope with problems of society. This is the cause why I concentrate on explanation of this system and its priorities. Since the situation in lifelong learning is connected with the degree of economic development of each state, I do not leave out the present situation in the Czech Republic. Finally, I put a question of real impacts of implementation of lifelong learning. Are his proponents really true and is it surely a device to bear individual's destiny? Or are right those of its opponents, who claim lifelong learning will make inequalities higher? There are people who have reached high degree of education and...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV