Zobrazit minimální záznam

How artists understand and experience their own artistic creation
dc.contributor.advisorChrz, Vladimír
dc.creatorHorčicová, Jana
dc.date.accessioned2022-04-07T09:14:33Z
dc.date.available2022-04-07T09:14:33Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/170660
dc.description.abstractPředložená bakalářská práce zkoumá jedinečný život výtvarných umělců. Cílem práce je porozumět tomu, jak výtvarní umělci chápou a prožívají svoji tvorbu. Práce se skládá z teoretické a empirické části. V teoretické části se věnujeme problematice umění a umělecké tvorby v kontextu psychologie, důraz je kladen především na přístupy vybraných psychologických směrů k dané problematice. Empirická část zkoumá problematiku chápání a prožívání tvorby na základě realizace a zpracování hloubkových polostrukturovaných rozhovorů se třemi výtvarnými umělci ve věku 51, 35 a 41 let. Pro porozumění jedinečné žité zkušenosti zkoumaných výtvarných umělců byl zvolen psychologický kvalitativní přístup - interpretativní fenomenologická analýza (IPA). Výsledkem analýzy a interpretace rozhovorů jsou 3 tzv. portréty, které vyobrazují perspektivu zkoumaných výtvarných umělců, jejich jedinečnou žitou zkušenost a subjektivně významné pilíře jejich života a tvorby. Druhým výsledkem jsou 4 tzv. hlavní témata, která zachycují souvislosti mezi zkušenostmi jednotlivých respondentů, mapují nejdůležitější témata a odhalují esenci zkoumaného fenoménu. Z dostupného materiálu nám vykrystalizovala následující hlavním témata: "Tvorba jako…", "Víc nežli profese", "Umělec jako stvořitel", "(Pro)žít umění po svém". Jednotlivá témata...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis examines the unique life of fine artists. This work aims to understand how fine artists understand and experience their artistic creation. The thesis consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part is devoted to art and artistic creation in the context of psychology, the emphasis is placed on selected fundamental psychological approaches. The empirical part examines how artists understand and experience their artistic creation based on the realisation and processing of in-depth semi-structured interviews with three fine artists aged 51, 35 and 41 years. The psychological qualitative approach - interpretative phenomenological analysis (IPA) was chosen to understand the unique lived experience of the examined fine artists. The results of the analysis and interpretation of interviews are 3 portraits, which depict the perspective of the examined artists, their unique lived experience and subjectively significant mainstays of their life and artistic creation. The other results are 4 main themes that capture the relation between the experiences of individual respondents, map the most important topics and reveal the essence of the examined phenomenon. The following main themes crystallised out of the available data: "Creation as…", "More than profession", "Artist as...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectartistsen_US
dc.subjectcreationen_US
dc.subjectarten_US
dc.subjectmeaningen_US
dc.subjectexperienceen_US
dc.subjectvýtvarní umělcics_CZ
dc.subjecttvorbacs_CZ
dc.subjectuměnícs_CZ
dc.subjectvýznamcs_CZ
dc.subjectprožívánícs_CZ
dc.titleJak výtvarní umělci chápou a prožívají svoji tvorbucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-04
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId210397
dc.title.translatedHow artists understand and experience their own artistic creationen_US
dc.contributor.refereeVanek, Marián
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology with extension in Special Educationen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology with extension in Special Educationen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředložená bakalářská práce zkoumá jedinečný život výtvarných umělců. Cílem práce je porozumět tomu, jak výtvarní umělci chápou a prožívají svoji tvorbu. Práce se skládá z teoretické a empirické části. V teoretické části se věnujeme problematice umění a umělecké tvorby v kontextu psychologie, důraz je kladen především na přístupy vybraných psychologických směrů k dané problematice. Empirická část zkoumá problematiku chápání a prožívání tvorby na základě realizace a zpracování hloubkových polostrukturovaných rozhovorů se třemi výtvarnými umělci ve věku 51, 35 a 41 let. Pro porozumění jedinečné žité zkušenosti zkoumaných výtvarných umělců byl zvolen psychologický kvalitativní přístup - interpretativní fenomenologická analýza (IPA). Výsledkem analýzy a interpretace rozhovorů jsou 3 tzv. portréty, které vyobrazují perspektivu zkoumaných výtvarných umělců, jejich jedinečnou žitou zkušenost a subjektivně významné pilíře jejich života a tvorby. Druhým výsledkem jsou 4 tzv. hlavní témata, která zachycují souvislosti mezi zkušenostmi jednotlivých respondentů, mapují nejdůležitější témata a odhalují esenci zkoumaného fenoménu. Z dostupného materiálu nám vykrystalizovala následující hlavním témata: "Tvorba jako…", "Víc nežli profese", "Umělec jako stvořitel", "(Pro)žít umění po svém". Jednotlivá témata...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis examines the unique life of fine artists. This work aims to understand how fine artists understand and experience their artistic creation. The thesis consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part is devoted to art and artistic creation in the context of psychology, the emphasis is placed on selected fundamental psychological approaches. The empirical part examines how artists understand and experience their artistic creation based on the realisation and processing of in-depth semi-structured interviews with three fine artists aged 51, 35 and 41 years. The psychological qualitative approach - interpretative phenomenological analysis (IPA) was chosen to understand the unique lived experience of the examined fine artists. The results of the analysis and interpretation of interviews are 3 portraits, which depict the perspective of the examined artists, their unique lived experience and subjectively significant mainstays of their life and artistic creation. The other results are 4 main themes that capture the relation between the experiences of individual respondents, map the most important topics and reveal the essence of the examined phenomenon. The following main themes crystallised out of the available data: "Creation as…", "More than profession", "Artist as...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV