Zobrazit minimální záznam

Early childhood development
dc.contributor.advisorSotáková, Hana
dc.creatorŽochová, Kateřina
dc.date.accessioned2022-04-07T09:11:54Z
dc.date.available2022-04-07T09:11:54Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/170659
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá raným psychickým vývojem, který mapuje od prenatálního období po celý kojenecký věk. V teoretické části jsou vysvětleny významné vývojové teorie a milníky. V prenatálním a perinatálním období je nastíněna raná komunikace plodu s matkou a prožitek porodu, ze kterého může pramenit porodní trauma. V novorozeneckém a kojeneckém období je kladen důraz na proměny psychomotorického vývoje, psychických procesů a rané interakce dítěte. Praktická část obsahuje výzkum, který je založen na kvalitativní metodologii a je realizován případovou studií. Cílem výzkumu bylo zmapovat projevy psychického vývoje u kojenců v období mezi 4. a 9. měsícem. Primárním záměrem bylo sledovat sociálně emoční projevy, ale nebylo možné opomenout také vypozorovaný psychomotorický vývoj, se kterým úzce souvisí. Výsledky jsou shrnuty v diskuzi, kde jsou zodpovězeny výzkumné otázky, které se týkají projevů prosociálního chování u dětí v kojeneckém období, vývoje vztahu rodičů a dítěte v kojeneckém období a odlišnosti ve vývoji mezi třemi zkoumanými dětmi. Bylo zjištěno, že všechny děti prošly stejnými vývojovými milníky, ale zároveň bylo možné vysledovat individuální nuance v konkrétních oblastech vývoje. Faktory, které ovlivňovaly vývoj dětí byly vrozené předpoklady, zdravotní stav, přístupy rodičů k...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with early psychological development, which maps from the prenatal period to the whole first age of the infant. The theoretical part explains important developmental theories and milestones. In the part of prenatal and perinatal periods is talking about the early communication of the fetus with the mother and the experience of childbirth, from which the birth trauma may arise. In the neonatal and infant period, the emphasis is on transforming psychomotor development, psychological processes and early child interactions. The practical part contains research, which is based on qualitative methodology and is realized by the case study. The research aimed to map the manifestations of psychological development in infants between the 4th and 9th month. The primary aim was to observe the socio-emotional manifestations, but it was not possible to forget the observed psychomotor development, which is closely related. The results are summarized in the discussion, which also answers the research questions concerning the manifestations of the prosocial behavior of infants, the development of the relationship between the parents and the infant and the differences in the development between three examined children. It was found that all children went through the same developmental...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectChilden_US
dc.subjectEarly Childhood developmenten_US
dc.subjectDevelopmental Theoriesen_US
dc.subjectMilestonesen_US
dc.subjectDítěcs_CZ
dc.subjectraný psychický vývojcs_CZ
dc.subjectteorie vývojecs_CZ
dc.subjectvývojové milníkycs_CZ
dc.titleRaný psychický vývoj dítětecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-03
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId209914
dc.title.translatedEarly childhood developmenten_US
dc.contributor.refereePresslerová, Pavla
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology with extension in Special Educationen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology with extension in Special Educationen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá raným psychickým vývojem, který mapuje od prenatálního období po celý kojenecký věk. V teoretické části jsou vysvětleny významné vývojové teorie a milníky. V prenatálním a perinatálním období je nastíněna raná komunikace plodu s matkou a prožitek porodu, ze kterého může pramenit porodní trauma. V novorozeneckém a kojeneckém období je kladen důraz na proměny psychomotorického vývoje, psychických procesů a rané interakce dítěte. Praktická část obsahuje výzkum, který je založen na kvalitativní metodologii a je realizován případovou studií. Cílem výzkumu bylo zmapovat projevy psychického vývoje u kojenců v období mezi 4. a 9. měsícem. Primárním záměrem bylo sledovat sociálně emoční projevy, ale nebylo možné opomenout také vypozorovaný psychomotorický vývoj, se kterým úzce souvisí. Výsledky jsou shrnuty v diskuzi, kde jsou zodpovězeny výzkumné otázky, které se týkají projevů prosociálního chování u dětí v kojeneckém období, vývoje vztahu rodičů a dítěte v kojeneckém období a odlišnosti ve vývoji mezi třemi zkoumanými dětmi. Bylo zjištěno, že všechny děti prošly stejnými vývojovými milníky, ale zároveň bylo možné vysledovat individuální nuance v konkrétních oblastech vývoje. Faktory, které ovlivňovaly vývoj dětí byly vrozené předpoklady, zdravotní stav, přístupy rodičů k...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with early psychological development, which maps from the prenatal period to the whole first age of the infant. The theoretical part explains important developmental theories and milestones. In the part of prenatal and perinatal periods is talking about the early communication of the fetus with the mother and the experience of childbirth, from which the birth trauma may arise. In the neonatal and infant period, the emphasis is on transforming psychomotor development, psychological processes and early child interactions. The practical part contains research, which is based on qualitative methodology and is realized by the case study. The research aimed to map the manifestations of psychological development in infants between the 4th and 9th month. The primary aim was to observe the socio-emotional manifestations, but it was not possible to forget the observed psychomotor development, which is closely related. The results are summarized in the discussion, which also answers the research questions concerning the manifestations of the prosocial behavior of infants, the development of the relationship between the parents and the infant and the differences in the development between three examined children. It was found that all children went through the same developmental...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV