Zobrazit minimální záznam

Orientation in the moral dimension of children group games - the influence of experience with circus pedagogy
dc.contributor.advisorKlusák, Miroslav
dc.creatorLicholetova, Kateřina
dc.date.accessioned2022-04-07T09:11:17Z
dc.date.available2022-04-07T09:11:17Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/170621
dc.description.abstractKuruczová v návaznosti na Piagetovy výzkumy morálního usuzování dětí zjistila, že u dětí ve školním věku vývoj orientace v morální dimenzi hry organizované jako soutěž výrazně předbíhal vývoj orientace v morální dimenzi hry organizované jako spolupráce. Podle Kuruczové značné rozdíly v míře orientovanosti mezi oběma typy her mohou souviset s tím, jak běžné školní instituce staví na soutěžní ideologii, čímž podporují cit pro sociální vztahy v herním soutěžení na úkor citlivosti v herní spolupráci. Diskutovala poté, že by tomu mohlo být jinak u dětí se zkušeností s cirkusovou pedagogikou, která staví na ideologii spolupráce. Cílem této práce bylo přispět k Piagetově teorii vývoje morálního usuzování dětí a prověřit, zda se alternativní zkušenost dětí projeví na jejich morální orientaci v rámci dětských skupinových her a v rámci přechodu od heteronomie k autonomii v chápání imperativu poslušnosti vůči autoritě. Teoretická východiska zahrnují hlavní poznatky Piagetovy teorie morálního usuzování dětí. Následně se zaměřují na ideologii cirkusové pedagogiky a sociálního cirkusu, včetně poznatků o jejich pozitivním vlivu na vývoj dětí a mládeže. Metodou výzkumu byly klinické rozhovory o morálně problematických příbězích. Výzkumný vzorek tvořilo 79 respondentů se skladbou jednotlivých skupin dětí, které...cs_CZ
dc.description.abstractFollowing Piaget's research on children's moral judgment, Kuruczova found that in school aged children, the development of orientation in the moral dimension of games organized as a competition significantly preceded the development of orientation in the moral dimension of games organized as cooperation. According to Kuruczova, considerable differences in the degree of orientation between the two types of games may be related to how ordinary school institutions build on competitive ideology, thereby promoting a sense of social relations in the game competition at the expense of sensitivity in game cooperation. Thereafter she discussed that it could be different for children with experience with circus pedagogy, which builds on the ideology of cooperation. The objective of this thesis was to contribute to Piaget's theory of the development of children's moral judgment and to examine whether children's alternative experiences affect their moral orientation in the children's group games and the transition from heteronomy to autonomy in understanding the imperative of obedience to authority. Theoretical introduction includes the main findings of Piaget's theory of moral judgment of children. Than it focusses on the ideology of circus pedagogy and social circus, including knowledge about their positive...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMoral judgmenten_US
dc.subjectgames organized as competitionen_US
dc.subjectgames organized as cooperationen_US
dc.subjectheteronomous moralityen_US
dc.subjectautonomous moralityen_US
dc.subjectcircus pedagogyen_US
dc.subjectNew circusen_US
dc.subjectsocial circusen_US
dc.subjectMorální usuzovánícs_CZ
dc.subjecthry organizované jako soutěžcs_CZ
dc.subjecthry organizované jako spoluprácecs_CZ
dc.subjectheteronomní morálkacs_CZ
dc.subjectautonomní morálkacs_CZ
dc.subjectcirkusová pedagogikacs_CZ
dc.subjectNový cirkuscs_CZ
dc.subjectsociální cirkuscs_CZ
dc.titleOrientace v morální dimenzi dětských skupinových her - vliv zkušenosti s cirkusovou pedagogikoucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-20
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId221572
dc.title.translatedOrientation in the moral dimension of children group games - the influence of experience with circus pedagogyen_US
dc.contributor.refereePavlas Martanová, Veronika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology with extension in Special Educationen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology with extension in Special Educationen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKuruczová v návaznosti na Piagetovy výzkumy morálního usuzování dětí zjistila, že u dětí ve školním věku vývoj orientace v morální dimenzi hry organizované jako soutěž výrazně předbíhal vývoj orientace v morální dimenzi hry organizované jako spolupráce. Podle Kuruczové značné rozdíly v míře orientovanosti mezi oběma typy her mohou souviset s tím, jak běžné školní instituce staví na soutěžní ideologii, čímž podporují cit pro sociální vztahy v herním soutěžení na úkor citlivosti v herní spolupráci. Diskutovala poté, že by tomu mohlo být jinak u dětí se zkušeností s cirkusovou pedagogikou, která staví na ideologii spolupráce. Cílem této práce bylo přispět k Piagetově teorii vývoje morálního usuzování dětí a prověřit, zda se alternativní zkušenost dětí projeví na jejich morální orientaci v rámci dětských skupinových her a v rámci přechodu od heteronomie k autonomii v chápání imperativu poslušnosti vůči autoritě. Teoretická východiska zahrnují hlavní poznatky Piagetovy teorie morálního usuzování dětí. Následně se zaměřují na ideologii cirkusové pedagogiky a sociálního cirkusu, včetně poznatků o jejich pozitivním vlivu na vývoj dětí a mládeže. Metodou výzkumu byly klinické rozhovory o morálně problematických příbězích. Výzkumný vzorek tvořilo 79 respondentů se skladbou jednotlivých skupin dětí, které...cs_CZ
uk.abstract.enFollowing Piaget's research on children's moral judgment, Kuruczova found that in school aged children, the development of orientation in the moral dimension of games organized as a competition significantly preceded the development of orientation in the moral dimension of games organized as cooperation. According to Kuruczova, considerable differences in the degree of orientation between the two types of games may be related to how ordinary school institutions build on competitive ideology, thereby promoting a sense of social relations in the game competition at the expense of sensitivity in game cooperation. Thereafter she discussed that it could be different for children with experience with circus pedagogy, which builds on the ideology of cooperation. The objective of this thesis was to contribute to Piaget's theory of the development of children's moral judgment and to examine whether children's alternative experiences affect their moral orientation in the children's group games and the transition from heteronomy to autonomy in understanding the imperative of obedience to authority. Theoretical introduction includes the main findings of Piaget's theory of moral judgment of children. Than it focusses on the ideology of circus pedagogy and social circus, including knowledge about their positive...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV