Zobrazit minimální záznam

Power and Effectiveness of Photojournalism in the Digital Age
dc.contributor.advisorLáb, Filip
dc.creatorTopinková, Martina
dc.date.accessioned2022-04-14T19:13:46Z
dc.date.available2022-04-14T19:13:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/170607
dc.description.abstractThis dissertation thesis deals with the emotional power and effectiveness of photojournalism in the digital age. It focuses on journalistic photographs in the context of their emotional impact and examines the effects of the emotional response on media recipients. At the theoretical level, the work characterizes the origin and development of modern photojournalism and how it has established itself within media as a separate discipline; the digital age and its specifics in relation to modern photojournalism; and the emotional power of photojournalism itself and theories of emotion. It also briefly introduces the concept of visual literacy and defines ethical standards in the work of photojournalists. The analytical part of the work names specific features of the emotional power of photojournalism and the relationship between emotionality and journalistic photography. It also deals with the similarities between journalistic photography and reality and how mediation of reality through journalistic images has an effect on media recipients, again with regard to emotional aspects. Finally it touches on whether journalistic photographs have the potential to mobilize society through their exposure to the sensitivity and internal attitudes of media consumers, or on the contrary they cause numbness and...en_US
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá emocionální silou a efektivitou fotožurnalismu v digitálním věku. Věnuje se novinářským fotografiím v kontextu jejich emocionální působivosti a zkoumá dopady emoční odezvy na příjemce médií. V teoretické rovině práce charakterizuje vznik a vývoj moderního fotožurnalismu a to, jak se etabloval v médiích jako samostatná disciplína, dále digitální věk a jeho specifika ve vztahu k modernímu fotožurnalismu, samotnou emocionální sílu fotožurnalismu a teorii emocí. Stručně představuje také koncept vizuální gramotnosti a definuje etické standardy při práci fotožurnalistů. V analytické části práce pojmenovává konkrétní rysy emocionální síly fotožurnalismu a vztahu emocionality a novinářské fotografie, dále se zaobírá podobností novinářských fotografií s realitou a tím, jaké má zprostředkování reality prostřednictvím novinářských snímků efekt na příjemce médií, opět se zřetelem na emocionální hledisko. Dotýká se také toho, zdali mají novinářské fotografie na základě zasažení citlivosti a vnitřního naladění konzumentů médií potenciál je mobilizovat, nebo naopak způsobují znecitlivění a lhostejnost, a popisuje také etický rozměr fotožurnalismu ve vztahu k emocionalitě.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectfotožurnalismuscs_CZ
dc.subjectnovinářská fotografiecs_CZ
dc.subjectmediální obrazycs_CZ
dc.subjectdigitální věkcs_CZ
dc.subjectefektivita fotožurnalismucs_CZ
dc.subjectemocecs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectvizuální kulturacs_CZ
dc.subjectvizuální gramotnostcs_CZ
dc.subjectvizuální vnímánícs_CZ
dc.subjectphotojournalismen_US
dc.subjectjournalistic photographyen_US
dc.subjectmedia imageryen_US
dc.subjectdigital ageen_US
dc.subjecteffectiveness of photojournalismen_US
dc.subjectemotionsen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectvisual cultureen_US
dc.subjectvisual literacyen_US
dc.subjectvisual perceptionen_US
dc.titleSíla a efektivita fotožurnalismu v digitální éřecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-11-18
dc.description.departmentInstitut komunikačních studií a žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Communication Studies and Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId169700
dc.title.translatedPower and Effectiveness of Photojournalism in the Digital Ageen_US
dc.contributor.refereePospěch, Tomáš
dc.contributor.refereeProkop, Jaroslav
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia and Communication studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communication studiesen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut komunikačních studií a žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Communication Studies and Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia and Communication studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communication studiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce se zabývá emocionální silou a efektivitou fotožurnalismu v digitálním věku. Věnuje se novinářským fotografiím v kontextu jejich emocionální působivosti a zkoumá dopady emoční odezvy na příjemce médií. V teoretické rovině práce charakterizuje vznik a vývoj moderního fotožurnalismu a to, jak se etabloval v médiích jako samostatná disciplína, dále digitální věk a jeho specifika ve vztahu k modernímu fotožurnalismu, samotnou emocionální sílu fotožurnalismu a teorii emocí. Stručně představuje také koncept vizuální gramotnosti a definuje etické standardy při práci fotožurnalistů. V analytické části práce pojmenovává konkrétní rysy emocionální síly fotožurnalismu a vztahu emocionality a novinářské fotografie, dále se zaobírá podobností novinářských fotografií s realitou a tím, jaké má zprostředkování reality prostřednictvím novinářských snímků efekt na příjemce médií, opět se zřetelem na emocionální hledisko. Dotýká se také toho, zdali mají novinářské fotografie na základě zasažení citlivosti a vnitřního naladění konzumentů médií potenciál je mobilizovat, nebo naopak způsobují znecitlivění a lhostejnost, a popisuje také etický rozměr fotožurnalismu ve vztahu k emocionalitě.cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation thesis deals with the emotional power and effectiveness of photojournalism in the digital age. It focuses on journalistic photographs in the context of their emotional impact and examines the effects of the emotional response on media recipients. At the theoretical level, the work characterizes the origin and development of modern photojournalism and how it has established itself within media as a separate discipline; the digital age and its specifics in relation to modern photojournalism; and the emotional power of photojournalism itself and theories of emotion. It also briefly introduces the concept of visual literacy and defines ethical standards in the work of photojournalists. The analytical part of the work names specific features of the emotional power of photojournalism and the relationship between emotionality and journalistic photography. It also deals with the similarities between journalistic photography and reality and how mediation of reality through journalistic images has an effect on media recipients, again with regard to emotional aspects. Finally it touches on whether journalistic photographs have the potential to mobilize society through their exposure to the sensitivity and internal attitudes of media consumers, or on the contrary they cause numbness and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV