Psychologické poradenství pro vysokoškolské studenty
Psychological counseling for university students
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/170603Identifikátory
SIS: 230864
Kolekce
- Kvalifikační práce [17354]
Vedoucí práce
Oponent práce
Kučerová, Olga
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
9. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
psychologické poradenství, student, univerzita, psychické problémy, studijní problémyKlíčová slova (anglicky)
psychological counseling, students, university, psychological problems, study problemsBakalářská práce se zabývá tématem psychologických poraden pro vysokoškolské studenty. Cílem práce je prozkoumat stav psychologických poradenských služeb na Univerzitě Karlově. Hlavní zkoumané oblasti jsou kvalita, informovanost a dostupnost. Důraz je kladen na to, jak konkrétní studenti vnímají kvalitu a dostupnost služeb psychologických poraden na Univerzitě Karlově. Dílčím cílem je alespoň povrchně zmapovat systém psychologických poraden na Univerzitě Karlově. Právě takový popis sítě psychologických poraden obsahuje teoretická část. Tato část dále popisuje věková období, ve kterých se studenti nachází. Následuje výčet a charakteristika psychologických potíží, s nimiž studenti do poraden chodí nejčastěji. Praktická část vychází z dotazníku a polostrukturovaných rozhovorů. Dotazník byl rozeslán pomocí sociálních sítí a byl určen všem současným i minulým studentům Karlovy Univerzity. Sloužil k získání respondentů, kteří měli zkušenost s psychologickou poradnou na Univerzitě Karlově. S těmi byl následně proveden rozhovor. Analýza takto získaných dat odhaluje překážky, které brání studentům v přístupu k psychologickému poradenství. Klíčová slova Psychologické poradenství, student, Univerzita Karlova, psychické problémy, studijní problémy
This bachelor's thesis deals with the topic of psychological counseling for university students. The aim of this thesis is to examine the state of psychological counseling services at Charles University. The main research areas are quality, awareness and accessibility. Emphasis is placed on how specific students perceive the quality and availability of psychological counseling services at Charles University. The partial goal is to at least superficially map the system of psychological counseling at Charles University. The theoretical part contains the description of the network of psychological counseling centers. This section further describes the age periods in which students are located. The next part contains a list and characteristics of psychological problems with which students go to counseling centers most often. The practical part is based on a questionnaire and semi-structured interviews. The questionnaire was sent out via social networks and was intended for all current and past students of Charles University. It was used to obtain respondents who had experience with psychological counseling at Charles University. An interview was then conducted with them. The analysis of the data obtained in this way reveals obstacles that prevent students from accessing psychological counseling. Key...