Zobrazit minimální záznam

Cause Related Marketing in relationship to the public sector
dc.contributor.advisorHáva, Petr
dc.creatorJurásková, Radka
dc.date.accessioned2021-12-08T13:17:28Z
dc.date.available2021-12-08T13:17:28Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/170515
dc.description.abstractDiplomová práce "Cause Related Marketing ve vztahu k veřejnému sektoru" pojednává o novém fenoménu v oblasti marketingu firem, který je založen na propojení byznysu a veřejně prospěšné aktivity. Tento typ marketingu učí velké společnosti být zodpovědný vůči sociálním otázkám v dané zemi a společnosti, nebýt lhostejný vůči národním menšinám, zájmovým skupinám, nemocem a dalším aspektům sociální potřebnosti. Cause Related Marketing se uplatňuje na základě propojení soukromého a nestátního neziskového sektoru, kdy z něj profitují obě strany. Firma se na jeho základě odlišuje od konkurence a zvyšuje prodej svých výrobků nebo služeb. Pro neziskové organizace znamená nový finanční zdroj a zviditelnění problému, který se snaží řešit. S Cause Related Marketingem jsou ovšem spojena i konkrétní rizika, kdy zásah soukromé sféry do veřejné může deformovat definici veřejného zájmu, následně pak výběr aktuálních veřejných a sociálních problémů k řešení. Díky Cause Related Marketingu roste vliv korporací na národní politiku státu, čímž se zvyšuje tlak na politickou a rozhodovací sféru, v důsledku očekávání firem, že tato sféra bude rozhodovat v jejich prospěch. Taková situace se postupně rozšiřuje ze sféry národních politik také na úroveň globální politiky.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "Cause Related Marketing in relationship to the public sector" deals with new phenomenon in area of marketing of companies, which is based on connection of business and public welfare activity. This type of marketing teaches big companies how to be responsible to social issues in certain country and society, how not to be indolent to minorities, interest groups, diseases and to other aspects of social need. Cause Related Marketing asserts on the base of connection of private and non-state non-profit sector by profiting on both of them. Company can on its base differ from competition and enhance the sale of their goods and services. For non-profit organizations it can be the contributions seen from new financial sources and in promoting their cause, which they are trying to solve. Otherwise, Cause Related Marketing is connected with concrete risks and the intervention of private sector into the public sector that can bring problems with definition of public interest. Then in consequence problems with selection of actual public and social issues to solve. Thanks to Cause Related Marketing grows the influence of corporations on the national state policies, what brings higher pressure on political decision-making sphere as a result of expectation of companies that this sphere will decide...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectCause Related Marketingcs_CZ
dc.subjectSociální marketingcs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectřízení firemcs_CZ
dc.subjectfilantropiecs_CZ
dc.subjectspolečenská odpovědnost firemcs_CZ
dc.subjectkorporace (společnostcs_CZ
dc.subjectfirma)cs_CZ
dc.subjectstakeholder (akcionář a každý člověk zainteresovaný ve fungování firmy)cs_CZ
dc.subjectspotřebitelcs_CZ
dc.subjectnestátní neziskové organizacecs_CZ
dc.subjectstátcs_CZ
dc.subjectglobalizacecs_CZ
dc.subjectCause Related Marketingen_US
dc.subjectSocial Marketingen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectCorporate Governanceen_US
dc.subjectPhilanthropyen_US
dc.subjectCorporate Social Responsibilityen_US
dc.subjectCorporation (Companyen_US
dc.subjectFirm)en_US
dc.subjectStakeholderen_US
dc.subjectConsumeren_US
dc.subjectNon-state Non-profit Organisationsen_US
dc.subjectStateen_US
dc.subjectGlobalizationen_US
dc.titleCause Related Marketing ve vztahu k veřejnému sektorucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-20
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId61035
dc.title.translatedCause Related Marketing in relationship to the public sectoren_US
dc.contributor.refereeMašková, Pavla
dc.identifier.aleph001100318
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Cause Related Marketing ve vztahu k veřejnému sektoru" pojednává o novém fenoménu v oblasti marketingu firem, který je založen na propojení byznysu a veřejně prospěšné aktivity. Tento typ marketingu učí velké společnosti být zodpovědný vůči sociálním otázkám v dané zemi a společnosti, nebýt lhostejný vůči národním menšinám, zájmovým skupinám, nemocem a dalším aspektům sociální potřebnosti. Cause Related Marketing se uplatňuje na základě propojení soukromého a nestátního neziskového sektoru, kdy z něj profitují obě strany. Firma se na jeho základě odlišuje od konkurence a zvyšuje prodej svých výrobků nebo služeb. Pro neziskové organizace znamená nový finanční zdroj a zviditelnění problému, který se snaží řešit. S Cause Related Marketingem jsou ovšem spojena i konkrétní rizika, kdy zásah soukromé sféry do veřejné může deformovat definici veřejného zájmu, následně pak výběr aktuálních veřejných a sociálních problémů k řešení. Díky Cause Related Marketingu roste vliv korporací na národní politiku státu, čímž se zvyšuje tlak na politickou a rozhodovací sféru, v důsledku očekávání firem, že tato sféra bude rozhodovat v jejich prospěch. Taková situace se postupně rozšiřuje ze sféry národních politik také na úroveň globální politiky.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "Cause Related Marketing in relationship to the public sector" deals with new phenomenon in area of marketing of companies, which is based on connection of business and public welfare activity. This type of marketing teaches big companies how to be responsible to social issues in certain country and society, how not to be indolent to minorities, interest groups, diseases and to other aspects of social need. Cause Related Marketing asserts on the base of connection of private and non-state non-profit sector by profiting on both of them. Company can on its base differ from competition and enhance the sale of their goods and services. For non-profit organizations it can be the contributions seen from new financial sources and in promoting their cause, which they are trying to solve. Otherwise, Cause Related Marketing is connected with concrete risks and the intervention of private sector into the public sector that can bring problems with definition of public interest. Then in consequence problems with selection of actual public and social issues to solve. Thanks to Cause Related Marketing grows the influence of corporations on the national state policies, what brings higher pressure on political decision-making sphere as a result of expectation of companies that this sphere will decide...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990011003180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV