Zobrazit minimální záznam

Collaboration of higher education institutions with business sector i the Czech Republic
dc.contributor.advisorVlk, Aleš
dc.creatorŠkopová, Denisa
dc.date.accessioned2021-12-08T13:10:01Z
dc.date.available2021-12-08T13:10:01Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/170482
dc.description.abstractPráce se věnuje spolupráci vysokých škol a podnikatelského sektoru a na základě zahraničních zkušeností analyzuje situaci v České republice. V úvodu je spolupráce vymezena krátkým historickým exkurzem, teoretickými koncepty a popisem hlavních forem spolupráce, které jsou užívány v západní Evropě. Úvodní teoretická část pojednává i o různých aspektech spjatých se spoluprací, jako je navazování spolupráce, přínosy, překážky a rizika spolupráce. Z teoretické části vychází dvě analýzy zaměřující se na situaci v České republice. První je analýza spolupráce, která poukazuje na skutečnost, že vysoké koly nevytváří příliš příznivé prostředí pro spolupráci s podniky. Nicméně i přesto ke spolupráci v poměrně velké míře dochází. Školy jsou totiž motivovány ke spolupráci výhodami, z nichž největší roli hrají finanční prostředky, a většina zástupců vysokých škol se překvapivě domnívá, že spolupráce nepřináší žádná rizika a že ji nebrání žádné překážky. Analýza také vyvrátila dva předsudky související se spolupráce škol s podniky. Za prvé není pravda, že s podniky spolupracují pouze školy technicky zaměřené, a za druhé se nepotvrdila domněnka, že spolupráce probíhá především na neformální úrovni. Nicméně je pravdou, že spolupráci většinou navazují jednotliví akademičtí pracovníci. Druhá analýza, analýza...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with collaboration between higher education institutions and entrepreneurial sector. Based on the experience from abroad it analyses the situation in the Czech Republic. In the beginning, the collaboration is outlined by a short history, theoretical concepts and description of its main forms used in Western Europe. The theoretical part also deals with advantages, obstacles and risks of collaboration. Building on the theoretical part the two conducted analyses describe the situation in the Czech Republic. The first one, the analysis of collaboration, points out the fact that higher education institutions do not generate favourable environment to collaboration with businesses. In spite of it collaboration occurs quite often. Institutions are motivated by various advantages of which financial incentives are of the greatest importance. A majority of higher education institutions representatives surprisingly believe that the collaboration entails no risks and no setbacks. The analysis also denies two prejudices related to collaboration. Firstly, not only technical higher education institutions collaborate with businesses, and secondly, collaboration does not predominantly take place in an informal form. Nonetheless, the fact that collaboration is usually established by individual...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleSpolupráce vysokých škol s podnikatelským sektorem v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-06-28
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId1990
dc.title.translatedCollaboration of higher education institutions with business sector i the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeVeselý, Arnošt
dc.identifier.aleph000523171
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se věnuje spolupráci vysokých škol a podnikatelského sektoru a na základě zahraničních zkušeností analyzuje situaci v České republice. V úvodu je spolupráce vymezena krátkým historickým exkurzem, teoretickými koncepty a popisem hlavních forem spolupráce, které jsou užívány v západní Evropě. Úvodní teoretická část pojednává i o různých aspektech spjatých se spoluprací, jako je navazování spolupráce, přínosy, překážky a rizika spolupráce. Z teoretické části vychází dvě analýzy zaměřující se na situaci v České republice. První je analýza spolupráce, která poukazuje na skutečnost, že vysoké koly nevytváří příliš příznivé prostředí pro spolupráci s podniky. Nicméně i přesto ke spolupráci v poměrně velké míře dochází. Školy jsou totiž motivovány ke spolupráci výhodami, z nichž největší roli hrají finanční prostředky, a většina zástupců vysokých škol se překvapivě domnívá, že spolupráce nepřináší žádná rizika a že ji nebrání žádné překážky. Analýza také vyvrátila dva předsudky související se spolupráce škol s podniky. Za prvé není pravda, že s podniky spolupracují pouze školy technicky zaměřené, a za druhé se nepotvrdila domněnka, že spolupráce probíhá především na neformální úrovni. Nicméně je pravdou, že spolupráci většinou navazují jednotliví akademičtí pracovníci. Druhá analýza, analýza...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with collaboration between higher education institutions and entrepreneurial sector. Based on the experience from abroad it analyses the situation in the Czech Republic. In the beginning, the collaboration is outlined by a short history, theoretical concepts and description of its main forms used in Western Europe. The theoretical part also deals with advantages, obstacles and risks of collaboration. Building on the theoretical part the two conducted analyses describe the situation in the Czech Republic. The first one, the analysis of collaboration, points out the fact that higher education institutions do not generate favourable environment to collaboration with businesses. In spite of it collaboration occurs quite often. Institutions are motivated by various advantages of which financial incentives are of the greatest importance. A majority of higher education institutions representatives surprisingly believe that the collaboration entails no risks and no setbacks. The analysis also denies two prejudices related to collaboration. Firstly, not only technical higher education institutions collaborate with businesses, and secondly, collaboration does not predominantly take place in an informal form. Nonetheless, the fact that collaboration is usually established by individual...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990005231710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV