Zobrazit minimální záznam

Teaching security topics as part of health education
dc.contributor.advisorKovaříková, Miroslava
dc.creatorJanochová, Růžena
dc.date.accessioned2022-04-07T08:41:41Z
dc.date.available2022-04-07T08:41:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/170101
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá výukou bezpečnostních témat jako součást výchovy ke zdraví. Teoretická část nejprve vymezuje pojmy problematiky. Následně, na základě literární rešerše, popisuje výuku ochrany člověka za mimořádných událostí a běžných rizik na našich školách od historie po současnost a poté pojednává o začlenění dané tematiky do současného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Práce přináší také sestavený přehled dostupných materiálů, které obsahují metodickou podporu pro přípravy vlastních vyučovacích hodin. V neposlední řadě práce na základě dat šetření České školní inspekce a její tematické zprávy "Vzdělávání v bezpečnostních tématech" představuje analýzu současné situace v ČR. Cílem praktické části této práce bylo provedení kvantitativního výzkumu, který zjišťoval hodnocení kurzu "Proškolení před pedagogickými praxemi" jeho absolventy v akademickém roce 2019/2020. Kurzem, před nástupem na praxe ve školách, prošli v daném roce studenti Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Na základě dotazníkového šetření bylo zjištěno, že studenti kurz hodnotí jednoznačně jako přínosný. Jako tři nejdůležitější moduly kurzu zvolili respondenti Běžná rizika na školách (úrazy), Požární bezpečnost a Bezpečnost v dopravě. Jako nejobtížnější se studentům jevily moduly Legislativa ve...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the methodology of teaching safety instructions in Health Education classes in schools. The theoretical part defines the key concepts of the subject. Subsequently, based on a research of a variety of academic sources, this thesis describes people protection and safety, both in emergency situations and everyday life safety hazards, taught in schools on primary and lower secondary level throughout the history up to the present. It also discusses the incorporation of this subject into the national curriculum. Furthermore, the thesis contains a concise overview of available teaching aids suitable for lesson preparation. In addition, the analysis of the present situation pertaining safety education in Czech schools, based on the audit data provided by the Department of Czech Educational Inspection, is introduced. The goal of the practical part of this work was the execution of a quantitative study, looking into the evaluation of the course Preparatory Training Proceeding Practical Teaching in the year 2019/2020. The evaluation was supplied by the participants of this course - the students of the Faculty of Education of Charles University. A survey was carried out, by means of a questionnaire, with a unanimous approval of the course, which the students viewed as beneficial....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectEmergency situationsen_US
dc.subjectsafe schoolen_US
dc.subjecthealth educationen_US
dc.subjectMimořádné situacecs_CZ
dc.subjectbezpečná školacs_CZ
dc.subjectvýchova ke zdravícs_CZ
dc.titleVýuka bezpečnostních témat jako součást výchovy ke zdravícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-08
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId200306
dc.title.translatedTeaching security topics as part of health educationen_US
dc.contributor.refereeMarádová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá výukou bezpečnostních témat jako součást výchovy ke zdraví. Teoretická část nejprve vymezuje pojmy problematiky. Následně, na základě literární rešerše, popisuje výuku ochrany člověka za mimořádných událostí a běžných rizik na našich školách od historie po současnost a poté pojednává o začlenění dané tematiky do současného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Práce přináší také sestavený přehled dostupných materiálů, které obsahují metodickou podporu pro přípravy vlastních vyučovacích hodin. V neposlední řadě práce na základě dat šetření České školní inspekce a její tematické zprávy "Vzdělávání v bezpečnostních tématech" představuje analýzu současné situace v ČR. Cílem praktické části této práce bylo provedení kvantitativního výzkumu, který zjišťoval hodnocení kurzu "Proškolení před pedagogickými praxemi" jeho absolventy v akademickém roce 2019/2020. Kurzem, před nástupem na praxe ve školách, prošli v daném roce studenti Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Na základě dotazníkového šetření bylo zjištěno, že studenti kurz hodnotí jednoznačně jako přínosný. Jako tři nejdůležitější moduly kurzu zvolili respondenti Běžná rizika na školách (úrazy), Požární bezpečnost a Bezpečnost v dopravě. Jako nejobtížnější se studentům jevily moduly Legislativa ve...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the methodology of teaching safety instructions in Health Education classes in schools. The theoretical part defines the key concepts of the subject. Subsequently, based on a research of a variety of academic sources, this thesis describes people protection and safety, both in emergency situations and everyday life safety hazards, taught in schools on primary and lower secondary level throughout the history up to the present. It also discusses the incorporation of this subject into the national curriculum. Furthermore, the thesis contains a concise overview of available teaching aids suitable for lesson preparation. In addition, the analysis of the present situation pertaining safety education in Czech schools, based on the audit data provided by the Department of Czech Educational Inspection, is introduced. The goal of the practical part of this work was the execution of a quantitative study, looking into the evaluation of the course Preparatory Training Proceeding Practical Teaching in the year 2019/2020. The evaluation was supplied by the participants of this course - the students of the Faculty of Education of Charles University. A survey was carried out, by means of a questionnaire, with a unanimous approval of the course, which the students viewed as beneficial....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV