Show simple item record

Curricular reform in the Czech Republic after 1989 in the light of international comparisons
dc.contributor.advisorSpilková, Vladimíra
dc.creatorDvořáková, Jarmila
dc.date.accessioned2019-02-19T14:10:39Z
dc.date.available2019-02-19T14:10:39Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/16627
dc.description.abstractPředložená práce identifikuje společné trendy v kurikulární politice v oblasti povinného vzdělávání na konci 20. a počátku 21. století. Všímá si ideových východisek kurikulární politiky v České republice po roce 1989 a hodnotí její vývoj. Analyzuje klíčové kurikulární dokumenty (např. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání) a porovnává jejich přínos. Jádrem předložené práce jsou tři případové studie, které sledují kurikulární politiku v oblasti povinného vzdělávání ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska, Švédsku a Polsku. Pozornost je v jednotlivých případových studiích věnována poslednímu vývoji národní kurikulární politiky, národnímu kurikulu i systému hodnocení žáků. Předložená práce si všímá také mezinárodních diskusí o proměnách kurikula a prezentuje ideové koncepty UNESCO, OECD a EU v oblasti cílů a obsahu vzdělávání. V závěrečné části předložená práce analyzuje, jakým způsobem společné trendy v oblasti národního kurikula ovlivňují kurikulární reformu v České republice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe present thesis identifies the common trends in curricular policy in compulsory education at the end of the 20th and the beginning of the 21st century. It presents the conceptual foundations of curricular policy in the Czech Republic after 1989 and evaluates its development. It analyzes the key curricular documents (e.g. the Framework Education Programme for Basic Education) and compares their progressive aspects. Three case studies are the core of the present thesis. They analyze the curricular policy in compulsory education in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, Sweden and Poland. They focus on the recent developments in national curricular policies, the National Curriculum and the systems of assessment. The thesis also presents debates on curriculum changes at international level and introduces the theoretical concepts of the UNESCO, OECD and EU in the field of educational aims and content. The final part of the thesis analyzes the common trends in the National Curriculum developments and their influences on curricular reform in the Czech Republic. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleKurikulární reforma v ČR po roce 1989 v mezinárodním srovnánícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-05
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId125049
dc.title.translatedCurricular reform in the Czech Republic after 1989 in the light of international comparisonsen_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
dc.contributor.refereeVáňová, Miroslava
dc.identifier.aleph001104669
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředložená práce identifikuje společné trendy v kurikulární politice v oblasti povinného vzdělávání na konci 20. a počátku 21. století. Všímá si ideových východisek kurikulární politiky v České republice po roce 1989 a hodnotí její vývoj. Analyzuje klíčové kurikulární dokumenty (např. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání) a porovnává jejich přínos. Jádrem předložené práce jsou tři případové studie, které sledují kurikulární politiku v oblasti povinného vzdělávání ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska, Švédsku a Polsku. Pozornost je v jednotlivých případových studiích věnována poslednímu vývoji národní kurikulární politiky, národnímu kurikulu i systému hodnocení žáků. Předložená práce si všímá také mezinárodních diskusí o proměnách kurikula a prezentuje ideové koncepty UNESCO, OECD a EU v oblasti cílů a obsahu vzdělávání. V závěrečné části předložená práce analyzuje, jakým způsobem společné trendy v oblasti národního kurikula ovlivňují kurikulární reformu v České republice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe present thesis identifies the common trends in curricular policy in compulsory education at the end of the 20th and the beginning of the 21st century. It presents the conceptual foundations of curricular policy in the Czech Republic after 1989 and evaluates its development. It analyzes the key curricular documents (e.g. the Framework Education Programme for Basic Education) and compares their progressive aspects. Three case studies are the core of the present thesis. They analyze the curricular policy in compulsory education in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, Sweden and Poland. They focus on the recent developments in national curricular policies, the National Curriculum and the systems of assessment. The thesis also presents debates on curriculum changes at international level and introduces the theoretical concepts of the UNESCO, OECD and EU in the field of educational aims and content. The final part of the thesis analyzes the common trends in the National Curriculum developments and their influences on curricular reform in the Czech Republic. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV