Příprava učitelů na vzdělávání v právech dítěte
Preparing teachers for training in children's rights
dissertation thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16624Identifiers
Study Information System: 125054
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Lukavská, Eva
Hradečná, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 6. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Disertační práce hledá odpověď na otázku, proč učit děti právům dítěte a na jakých pilířích toto vzdělávání vystavět. Výsledkem je koncepční založení kurzu vzdělávajícího učitele v právech dítěte při pregraduální vysokoškolské přípravě. Respektuje hodnoty konceptu práv dítěte, které ve vzdělávacím poli a jeho etických souvislostech vyznívají v právo na dětství. Tento pohled je v práci doložen filozoficko-antropologickými, psychologickými a sociologickými zřeteli pojímání dítěte a dětství. Modely kurzu jsou ověřovány akčním výzkumem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dissertation searches for an answer of the question "Why children have to be educated on children rights and what pillars are necessery for this education". Result of the answer is the pre-servis university teacher preparation conception course focused to the children rights education. It respects values of the rights of the child, the tenor of that was the right on childhood on the fíeld of education and its ethics. This look at the problém is supported by evidence of philosophy (antropology), psychology and sociology, especially how these sciences perceive the child and childhood. Models of the course are tested by action research. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)