Zobrazit minimální záznam

Medieval Wall Paintings (Frescoes) in the Decanal Church of the Birth of the Virgin Mary in Písek
dc.contributor.advisorKubík, Viktor
dc.creatorŠubrtová, Jana
dc.date.accessioned2017-04-11T13:03:52Z
dc.date.available2017-04-11T13:03:52Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/16456
dc.description.abstractStředověké nástěnné malby v děkanském kostele Narození Panny Marie v Písku RESUMÉ Čtyři nástěnné malby zachované v děkanském kostele Narození Panny Marie v Písku, zobrazující Pannu Marii s Ježíškem, Ukřižování, Snímání z kříže a Krista Trpitele jsou významným dokladem vývoje malířství v Čechách a ve střední Evropě ve zlomovém období vývoje od pozdně románské ke gotické kultuře. Cílem této bakalářské práce je pomocí metod formální a ikonografické analýzy zasadit studované malby do souvislostí dobové tvorby, dohledat analogie k jednotlivým vyobrazením, dále shrnout literaturu k tématu a tím naznačit význam maleb v kontextu českého a evropského umění. Město Písek bylo v majetku českých králů, ovládané přemyslovským hradem. Tamější nástěnné malby v děkanském kostele Narození Panny Marie - Panna Marie s Ježíškem a Ukřižování, jsou s největší pravděpodobností spjaté právě s dvorským okruhem. Důležitou roli při vzniku obrazů Panny Marie s Ježíškem a Ukřižování hrál pravděpodobně král Přemysl Otakar II., který v Písku velmi často pobýval. Doložené jsou jeho pobyty mezi léty 1260-1264 a pobyt v roce 1274, který byl nejdelší. Je tedy pravděpodobné, že malby aktualizovaly některý z těchto pobytů. Tvárným prvkem těchto maleb byla linie. Malby nejsou vybudované pevnou uzavřenou obrysovou čarou, ale množstvím drobných...cs_CZ
dc.description.abstractAnglická anotace Medieval Wall Paintings at Decan Church of the Nativity of Virgin Mary at Písek Four wall paintings preserved at Decan Church of the Nativity of Virgin Mary at Písek are not only important document of development of Czech painting, but also of painting in middle Europe. Paintings depict Virgin Mary with Jesus, Crucifixion, Taking of the Cross and Jesus The Suffering. The goal of this bachelor work is to implant this examined paintings to cultural and historical connections of the period of art, find similarity of individual illustrations, further summarize the literature about this problem and show the meaning with connection of the paintings in czech and european art. The Town Písek was the property of the Czech Kings, controlled by Premyslid castle. Wall Paintings at The Decan Church of the Nativity of Virgin Mary - Virgin Mary with Jesus and Crucifixion are probably connected with courtly circle. Important role during the creation of the pictures of Virgin Mary with Jesus and Crucifixion did probably the king Přemysl Otakar II., who visited Písek very often. The most important element of the paintings was the line. Paintings are not made per close contour line, but they are painted by short lines in short draws. Black line created whole form and the colour was connote. This paintings of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleStředověké nástěnné malby v děkanském kostele Narození Panny Marie v Pískucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-06
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId51030
dc.title.translatedMedieval Wall Paintings (Frescoes) in the Decanal Church of the Birth of the Virgin Mary in Píseken_US
dc.contributor.refereeRoyt, Jan
dc.identifier.aleph000971328
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csStředověké nástěnné malby v děkanském kostele Narození Panny Marie v Písku RESUMÉ Čtyři nástěnné malby zachované v děkanském kostele Narození Panny Marie v Písku, zobrazující Pannu Marii s Ježíškem, Ukřižování, Snímání z kříže a Krista Trpitele jsou významným dokladem vývoje malířství v Čechách a ve střední Evropě ve zlomovém období vývoje od pozdně románské ke gotické kultuře. Cílem této bakalářské práce je pomocí metod formální a ikonografické analýzy zasadit studované malby do souvislostí dobové tvorby, dohledat analogie k jednotlivým vyobrazením, dále shrnout literaturu k tématu a tím naznačit význam maleb v kontextu českého a evropského umění. Město Písek bylo v majetku českých králů, ovládané přemyslovským hradem. Tamější nástěnné malby v děkanském kostele Narození Panny Marie - Panna Marie s Ježíškem a Ukřižování, jsou s největší pravděpodobností spjaté právě s dvorským okruhem. Důležitou roli při vzniku obrazů Panny Marie s Ježíškem a Ukřižování hrál pravděpodobně král Přemysl Otakar II., který v Písku velmi často pobýval. Doložené jsou jeho pobyty mezi léty 1260-1264 a pobyt v roce 1274, který byl nejdelší. Je tedy pravděpodobné, že malby aktualizovaly některý z těchto pobytů. Tvárným prvkem těchto maleb byla linie. Malby nejsou vybudované pevnou uzavřenou obrysovou čarou, ale množstvím drobných...cs_CZ
uk.abstract.enAnglická anotace Medieval Wall Paintings at Decan Church of the Nativity of Virgin Mary at Písek Four wall paintings preserved at Decan Church of the Nativity of Virgin Mary at Písek are not only important document of development of Czech painting, but also of painting in middle Europe. Paintings depict Virgin Mary with Jesus, Crucifixion, Taking of the Cross and Jesus The Suffering. The goal of this bachelor work is to implant this examined paintings to cultural and historical connections of the period of art, find similarity of individual illustrations, further summarize the literature about this problem and show the meaning with connection of the paintings in czech and european art. The Town Písek was the property of the Czech Kings, controlled by Premyslid castle. Wall Paintings at The Decan Church of the Nativity of Virgin Mary - Virgin Mary with Jesus and Crucifixion are probably connected with courtly circle. Important role during the creation of the pictures of Virgin Mary with Jesus and Crucifixion did probably the king Přemysl Otakar II., who visited Písek very often. The most important element of the paintings was the line. Paintings are not made per close contour line, but they are painted by short lines in short draws. Black line created whole form and the colour was connote. This paintings of...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990009713280106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV