Zobrazit minimální záznam

Martin Anton Lublinský (1636-1690) as a designer of prints. Views into baroque graphics of the latter half of the 17th century
dc.contributor.advisorHoryna, Martin
dc.creatorZelenková, Petra
dc.date.accessioned2018-10-29T23:40:10Z
dc.date.available2018-10-29T23:40:10Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/16321
dc.description.abstractPráce je věnována jednomu z nejvýznamnějším inventorů grafiky druhé poloviny 17. století ve střední Evropě, malíři a kreslíři Martinu Antonínu Lublinskému (1636-1690). Po dlouhá léta pozapomenutý Slezan, usazený od roku 1664 v Olomouci, se během posledního desetiletí octnul v centru uměleckohistorického bádání. Příčinou tohoto zájmu je Lublinského osamocené a v lecčems zakladatelské postavení v domácím moravském malířství a kreslířství 17. století. Především je ale poutavé ikonografické bohatství Lublinského známých děl, jejichž počet neustále narůstá. Cílem mé práce bylo sestavit katalog všech podchytitelných Lublinským navržených rytin a k nim se vážících kreseb a současně je důkladně interpretovat. Jednotlivá katalogová hesla jsou podrobně ikonograficky analyzována, je objasněn objednavatelský, historický a uměleckohistorický kontext. Katalog obsahuje v první řade univerzitní teze, které představují těžiště Lublinského tvorby invetora. Dále jsou pojednány Lublinským navržené frontispisy a knižní ilustrace, devocionální grafické listy, portréty a církevní znakové kalendáře. Jako kuriosum v katalogu figurují Lublinského dvě vlastní grafické realizace. Krom toho katalog doplňuje oddíl věnovaný Lublinského předlohovým kresbám a návrhům pro rytiny. Katalog uzavírá soupis ztracených a hypotetických děl. Na...cs_CZ
dc.description.abstractThis work deals with one of the most important central European print designers of the latter half of the 17th century, the painter and draftsman Martin Anton Lublinský (1636- 1690). A native Silesian, who settled in Olomouc, where in 1664 he entered a cloister of the Augustinian canons, and then devoted the rest of his life to the creation of art. Lublinský has been at the forefront of Bohemian art history research in the last decade. This was due to several reasons. One of them is Lublinsky's scattered and in some ways founding role in the baroque painting and drawing of 17th century Moravia. Another is an increasing number of Lublinsky's known art realizations. Especially engaging is the profusion of iconography in Lublinsky's works. The main aim of this work was twofold, to assemble a comprehensive catalogue of all known prints drafted by Lublinsky, including related drawings and drafts, and secondly, to provide a thorough interpretation of these prints. Each catalogue note offers a detailed iconographic analysis; also provided are any known commission details and specifics relative to the historical and art historian context. The catalogue's main thrust is the thesis prints drafted by Lublinsky. The ambitiousness of composition and the sheer amount of these prints represent the apex of Lublinsky's...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleMartin Antonín Lublinský (1636-1690) jako inventor grafických listů. Pohled do barokní grafiky druhé poloviny 17. stoletícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-26
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId108291
dc.title.translatedMartin Anton Lublinský (1636-1690) as a designer of prints. Views into baroque graphics of the latter half of the 17th centuryen_US
dc.contributor.refereePreiss, Pavel
dc.contributor.refereeRoyt, Jan
dc.identifier.aleph001030837
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory and Visual Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny výtvarného uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny výtvarného uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory and Visual Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPráce je věnována jednomu z nejvýznamnějším inventorů grafiky druhé poloviny 17. století ve střední Evropě, malíři a kreslíři Martinu Antonínu Lublinskému (1636-1690). Po dlouhá léta pozapomenutý Slezan, usazený od roku 1664 v Olomouci, se během posledního desetiletí octnul v centru uměleckohistorického bádání. Příčinou tohoto zájmu je Lublinského osamocené a v lecčems zakladatelské postavení v domácím moravském malířství a kreslířství 17. století. Především je ale poutavé ikonografické bohatství Lublinského známých děl, jejichž počet neustále narůstá. Cílem mé práce bylo sestavit katalog všech podchytitelných Lublinským navržených rytin a k nim se vážících kreseb a současně je důkladně interpretovat. Jednotlivá katalogová hesla jsou podrobně ikonograficky analyzována, je objasněn objednavatelský, historický a uměleckohistorický kontext. Katalog obsahuje v první řade univerzitní teze, které představují těžiště Lublinského tvorby invetora. Dále jsou pojednány Lublinským navržené frontispisy a knižní ilustrace, devocionální grafické listy, portréty a církevní znakové kalendáře. Jako kuriosum v katalogu figurují Lublinského dvě vlastní grafické realizace. Krom toho katalog doplňuje oddíl věnovaný Lublinského předlohovým kresbám a návrhům pro rytiny. Katalog uzavírá soupis ztracených a hypotetických děl. Na...cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with one of the most important central European print designers of the latter half of the 17th century, the painter and draftsman Martin Anton Lublinský (1636- 1690). A native Silesian, who settled in Olomouc, where in 1664 he entered a cloister of the Augustinian canons, and then devoted the rest of his life to the creation of art. Lublinský has been at the forefront of Bohemian art history research in the last decade. This was due to several reasons. One of them is Lublinsky's scattered and in some ways founding role in the baroque painting and drawing of 17th century Moravia. Another is an increasing number of Lublinsky's known art realizations. Especially engaging is the profusion of iconography in Lublinsky's works. The main aim of this work was twofold, to assemble a comprehensive catalogue of all known prints drafted by Lublinsky, including related drawings and drafts, and secondly, to provide a thorough interpretation of these prints. Each catalogue note offers a detailed iconographic analysis; also provided are any known commission details and specifics relative to the historical and art historian context. The catalogue's main thrust is the thesis prints drafted by Lublinsky. The ambitiousness of composition and the sheer amount of these prints represent the apex of Lublinsky's...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990010308370106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV