Show simple item record

Psychological problems of adult education
dc.contributor.advisorŠnýdrová, Ivana
dc.creatorKubasová, Ivana
dc.date.accessioned2017-04-11T11:22:15Z
dc.date.available2017-04-11T11:22:15Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/16001
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na proces učení dospělých ve vzdělávání. Na tuto problematiku se dívá z psychologického pohledu. Nejprve vymezuje nezbytné ústřední pojmy, jako jsou vzdělávání, učení, docilita apod. Poté uvádí vybrané psychologické teorie učení. Co se týče stylů učení, podrobněji vysvětluje Kolbův cyklus zkušenostního učení. Dále se věnuje vnitřním a vnějším podmínkám učení. V následující kapitole se zaměřuje na osobnost jak dospělého žáka, tak lektora. Pozornost je také věnována jejich vzájemnému vztahu při procesu vzdělávání (učení). Samostatná kapitola je pak věnována vlivu fyziologických změn na proces učení dospělých. Posledním sledovaným tématem je programované učení v protikladu s učením sebeřízeným.cs_CZ
dc.description.abstractThis work aims at the education process for adults. The issue is examined from the psychological point of view. First, the necessary central terminology, such as education, learning, docility, etc., is defined. Next, selected psychological education theories are mentioned. As to the styles of education, Kolb's empirical learning cycle is explained in details. Consecutively, internal and external learning conditions are engaged. Following chapter focuses on both adult student and lector personalities. The attention is also paid to the reciprocal relationship in the education (learning) process. A special chapter is dedicated to the influence of physiological changes on the adult learning process. The last examined issue is the contrast of program education and self-directed education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePsychologická problematika vzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-23
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId60601
dc.title.translatedPsychological problems of adult educationen_US
dc.contributor.refereeŠtěpánek, Zdeněk
dc.identifier.aleph001099422
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na proces učení dospělých ve vzdělávání. Na tuto problematiku se dívá z psychologického pohledu. Nejprve vymezuje nezbytné ústřední pojmy, jako jsou vzdělávání, učení, docilita apod. Poté uvádí vybrané psychologické teorie učení. Co se týče stylů učení, podrobněji vysvětluje Kolbův cyklus zkušenostního učení. Dále se věnuje vnitřním a vnějším podmínkám učení. V následující kapitole se zaměřuje na osobnost jak dospělého žáka, tak lektora. Pozornost je také věnována jejich vzájemnému vztahu při procesu vzdělávání (učení). Samostatná kapitola je pak věnována vlivu fyziologických změn na proces učení dospělých. Posledním sledovaným tématem je programované učení v protikladu s učením sebeřízeným.cs_CZ
uk.abstract.enThis work aims at the education process for adults. The issue is examined from the psychological point of view. First, the necessary central terminology, such as education, learning, docility, etc., is defined. Next, selected psychological education theories are mentioned. As to the styles of education, Kolb's empirical learning cycle is explained in details. Consecutively, internal and external learning conditions are engaged. Following chapter focuses on both adult student and lector personalities. The attention is also paid to the reciprocal relationship in the education (learning) process. A special chapter is dedicated to the influence of physiological changes on the adult learning process. The last examined issue is the contrast of program education and self-directed education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990010994220106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV