dc.contributor.advisor | Šnýdrová, Ivana | |
dc.creator | Kubasová, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-11T11:22:15Z | |
dc.date.available | 2017-04-11T11:22:15Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/16001 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zaměřuje na proces učení dospělých ve vzdělávání. Na tuto problematiku se dívá z psychologického pohledu. Nejprve vymezuje nezbytné ústřední pojmy, jako jsou vzdělávání, učení, docilita apod. Poté uvádí vybrané psychologické teorie učení. Co se týče stylů učení, podrobněji vysvětluje Kolbův cyklus zkušenostního učení. Dále se věnuje vnitřním a vnějším podmínkám učení. V následující kapitole se zaměřuje na osobnost jak dospělého žáka, tak lektora. Pozornost je také věnována jejich vzájemnému vztahu při procesu vzdělávání (učení). Samostatná kapitola je pak věnována vlivu fyziologických změn na proces učení dospělých. Posledním sledovaným tématem je programované učení v protikladu s učením sebeřízeným. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work aims at the education process for adults. The issue is examined from the psychological point of view. First, the necessary central terminology, such as education, learning, docility, etc., is defined. Next, selected psychological education theories are mentioned. As to the styles of education, Kolb's empirical learning cycle is explained in details. Consecutively, internal and external learning conditions are engaged. Following chapter focuses on both adult student and lector personalities. The attention is also paid to the reciprocal relationship in the education (learning) process. A special chapter is dedicated to the influence of physiological changes on the adult learning process. The last examined issue is the contrast of program education and self-directed education. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Psychologická problematika vzdělávání dospělých | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-06-23 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 60601 | |
dc.title.translated | Psychological problems of adult education | en_US |
dc.contributor.referee | Štěpánek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 001099422 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zaměřuje na proces učení dospělých ve vzdělávání. Na tuto problematiku se dívá z psychologického pohledu. Nejprve vymezuje nezbytné ústřední pojmy, jako jsou vzdělávání, učení, docilita apod. Poté uvádí vybrané psychologické teorie učení. Co se týče stylů učení, podrobněji vysvětluje Kolbův cyklus zkušenostního učení. Dále se věnuje vnitřním a vnějším podmínkám učení. V následující kapitole se zaměřuje na osobnost jak dospělého žáka, tak lektora. Pozornost je také věnována jejich vzájemnému vztahu při procesu vzdělávání (učení). Samostatná kapitola je pak věnována vlivu fyziologických změn na proces učení dospělých. Posledním sledovaným tématem je programované učení v protikladu s učením sebeřízeným. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work aims at the education process for adults. The issue is examined from the psychological point of view. First, the necessary central terminology, such as education, learning, docility, etc., is defined. Next, selected psychological education theories are mentioned. As to the styles of education, Kolb's empirical learning cycle is explained in details. Consecutively, internal and external learning conditions are engaged. Following chapter focuses on both adult student and lector personalities. The attention is also paid to the reciprocal relationship in the education (learning) process. A special chapter is dedicated to the influence of physiological changes on the adult learning process. The last examined issue is the contrast of program education and self-directed education. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010994220106986 | |