Show simple item record

The role of the teacher and family in primary school education of unsuccessful pupils
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorRakovanová, Anna
dc.date.accessioned2022-04-07T11:13:46Z
dc.date.available2022-04-07T11:13:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/157422
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá rolí učitele a rodiny ve vzdělávání školně neúspěšných žáků na 1. stupni ZŠ. První a zároveň nejrozsáhlejší kapitola teoretické části se věnuje vymezení školní neúspěšnosti a jejím různým pojetím, dále se zaměřuje na příčiny školní neúspěšnosti, jejichž zjišťování je pro efektivní práci učitele zcela nevyhnutelné. Příčiny školní neúspěšnosti mohou mimo jiné souviset s rodinou žáka, jejíž roli se věnuje druhá teoretická kapitola. Ta se zaměřuje na vztah mezi rodinou dítěte a jeho školní úspěšností a vymezuje faktory, jimiž jsou školní výkony a výsledky žáků v souvislosti s rodinným prostředím ovlivňovány. Třetí a současně poslední kapitola teoretické části je zaměřena na efektivní postupy práce se školně neúspěšnými žáky a poskytuje ucelený soubor oblastí, které jsou pro podporu školně neúspěšných žáků významné a které zároveň napomáhají potenciálním neúspěchům předcházet. Empirická část diplomové práce je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Cílem této práce je zjistit, jak školní neúspěšnost pojímají učitelé 1. stupně ZŠ a jaké efektivní postupy práce na základě svého pojetí volí. Hlavní výzkumnou metodou jsou rozhovory se třemi učitelkami 2. ročníků ZŠ a jejich následná analýza. Doplňující metodou je pozorování výuky, a to v její prezenční i online podobě....cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the role of the teacher and family in primary school education of unsuccessful pupils. The first and, at the same time, the most extensive chapter of the theoretical part is concerned with the definition of school failure and its different concepts. Moving on, it focuses on the causes of school failure as their determination is absolutely necessary for teachers to be able to work effectively. Causes of school failure, may, inter alia, be related to the pupil's family, whose role is described in the second theoretical chapter. This chapter is focused on the relation between the pupil's family and their success at school and defines the factors that influence the pupils' performances and results in connection with their family environment. The third and last chapter of the theoretical part deals with effective methods of working with the pupils who are unsuccessful at school and provides a comprehensive set of areas that are significant for the support of unsuccessful children and that, at the same time, help prevent potential failure. The empirical part of this diploma thesis is based on qualitative research. The goal of the thesis is to determine how primary school teachers approach school failure and what effective methods they utilize based on their approach. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectschool failureen_US
dc.subjectconcepts of school failureen_US
dc.subjectcauses of school failureen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjecteffective methodsen_US
dc.subjectškolní neúspěšnostcs_CZ
dc.subjectpojetí školní neúspěšnostics_CZ
dc.subjectpříčiny školní neúspěšnostics_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectefektivní postupycs_CZ
dc.titleRole učitele a rodiny ve vzdělávání školně neúspěšných žáků na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-09
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId233062
dc.title.translatedThe role of the teacher and family in primary school education of unsuccessful pupilsen_US
dc.contributor.refereeSmetáčková, Irena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá rolí učitele a rodiny ve vzdělávání školně neúspěšných žáků na 1. stupni ZŠ. První a zároveň nejrozsáhlejší kapitola teoretické části se věnuje vymezení školní neúspěšnosti a jejím různým pojetím, dále se zaměřuje na příčiny školní neúspěšnosti, jejichž zjišťování je pro efektivní práci učitele zcela nevyhnutelné. Příčiny školní neúspěšnosti mohou mimo jiné souviset s rodinou žáka, jejíž roli se věnuje druhá teoretická kapitola. Ta se zaměřuje na vztah mezi rodinou dítěte a jeho školní úspěšností a vymezuje faktory, jimiž jsou školní výkony a výsledky žáků v souvislosti s rodinným prostředím ovlivňovány. Třetí a současně poslední kapitola teoretické části je zaměřena na efektivní postupy práce se školně neúspěšnými žáky a poskytuje ucelený soubor oblastí, které jsou pro podporu školně neúspěšných žáků významné a které zároveň napomáhají potenciálním neúspěchům předcházet. Empirická část diplomové práce je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Cílem této práce je zjistit, jak školní neúspěšnost pojímají učitelé 1. stupně ZŠ a jaké efektivní postupy práce na základě svého pojetí volí. Hlavní výzkumnou metodou jsou rozhovory se třemi učitelkami 2. ročníků ZŠ a jejich následná analýza. Doplňující metodou je pozorování výuky, a to v její prezenční i online podobě....cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the role of the teacher and family in primary school education of unsuccessful pupils. The first and, at the same time, the most extensive chapter of the theoretical part is concerned with the definition of school failure and its different concepts. Moving on, it focuses on the causes of school failure as their determination is absolutely necessary for teachers to be able to work effectively. Causes of school failure, may, inter alia, be related to the pupil's family, whose role is described in the second theoretical chapter. This chapter is focused on the relation between the pupil's family and their success at school and defines the factors that influence the pupils' performances and results in connection with their family environment. The third and last chapter of the theoretical part deals with effective methods of working with the pupils who are unsuccessful at school and provides a comprehensive set of areas that are significant for the support of unsuccessful children and that, at the same time, help prevent potential failure. The empirical part of this diploma thesis is based on qualitative research. The goal of the thesis is to determine how primary school teachers approach school failure and what effective methods they utilize based on their approach. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV