Zobrazit minimální záznam

Methods and techniques of Drama in Education in teaching the science about place where I live.
dc.contributor.advisorSvobodová, Radmila
dc.creatorKřížová, Martina
dc.date.accessioned2022-04-07T11:01:30Z
dc.date.available2022-04-07T11:01:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/157412
dc.description.abstractTato diplomová práce ověřuje možnosti využití technik a metod dramatické výchovy při práci učitele 1. stupně základní školy ve výuce vlastivědného tématu. Je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části nejprve charakterizuje dítě mladšího školního věku a jeho specifika, zaměřuje se na tělesný, psychický, citový, sociální vývoj a vývoj jeho poznávacích procesů. V dalších kapitolách vymezuje pojmy výchova a vzdělání. Dále teoretická část seznamuje s pojmem dramatická výchova. Popisuje pohled na výchovu a dramatickou výchovu v průběhu historie. Blíže seznamuje s metodami, technikami, principy a cíli dramatické výchovy. Uvádí jednotlivé formy dramatické výchovy ve vzdělávání. Podrobně popisuje vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Dramatická výchova. Věnuje se osobnosti učitele a jeho profesním předpokladům. Jedna kapitola teoretické části je věnována informacím o historických událostech místa - vlastivědnému tématu výuky a popisu čerpání informací a sběru dat. Praktickou část tvoří plán pěti výukových bloků, ve kterém se děti prostřednictvím využití technik a metod dramatické výchovy seznamují s historií místa, kde žijí, a s osudy místních občanů v období druhé světové války. Hlavním cílem výuky bylo probudit v dětech touhu po poznání, motivovat je k pokládání otázek a uvědomění...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis examines the possibilities of using techniques and methods of drama education in the work of a first-level primary school teacher, specifically in teaching a patriotic topic. It is divided into two parts, theoretical and practical. It the theoretical part, it characterizes the younger school age child and their specifics, focusing on physical, emotional and social development, as well as development of cognitive processes. In the following chapters, it defines the concepts of instruction and education. Furthermore, the theoretical section introduces the notion of dramatic education. It describes how education and dramatic education were viewed throughout history. It discusses more closely the methods, techniques, principles and goals of drama education. It details the different forms of drama education in school, as well as the educational content of Drama Education as an educational field. It addresses the personality of a teacher and their professional qualifications. One of the theoretical chapters presents information on the historical events of the given region - the patriotic educational topic and a description of gathering information and collecting data. The practical part consists of a plan of five teaching blocks in which the students, through the use of techniques and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMethodsen_US
dc.subjecttechniquesen_US
dc.subjectDrama in Educationen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectSecond World Waren_US
dc.subjecthomeen_US
dc.subjectsafetyen_US
dc.subjectplace where I liveen_US
dc.subjectMetodycs_CZ
dc.subjecttechnikycs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.subjectdruhá světová válkacs_CZ
dc.subjectdramatická výchovacs_CZ
dc.subjectdomovcs_CZ
dc.subjectbezpečícs_CZ
dc.subjectmísto kde žijics_CZ
dc.titleVyužití metod a technik dramatické výchovy ve výuce vlastivědného tématu historie místa, kde žiji.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-20
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId234125
dc.title.translatedMethods and techniques of Drama in Education in teaching the science about place where I live.en_US
dc.contributor.refereeVáňová, Michaela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce ověřuje možnosti využití technik a metod dramatické výchovy při práci učitele 1. stupně základní školy ve výuce vlastivědného tématu. Je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části nejprve charakterizuje dítě mladšího školního věku a jeho specifika, zaměřuje se na tělesný, psychický, citový, sociální vývoj a vývoj jeho poznávacích procesů. V dalších kapitolách vymezuje pojmy výchova a vzdělání. Dále teoretická část seznamuje s pojmem dramatická výchova. Popisuje pohled na výchovu a dramatickou výchovu v průběhu historie. Blíže seznamuje s metodami, technikami, principy a cíli dramatické výchovy. Uvádí jednotlivé formy dramatické výchovy ve vzdělávání. Podrobně popisuje vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Dramatická výchova. Věnuje se osobnosti učitele a jeho profesním předpokladům. Jedna kapitola teoretické části je věnována informacím o historických událostech místa - vlastivědnému tématu výuky a popisu čerpání informací a sběru dat. Praktickou část tvoří plán pěti výukových bloků, ve kterém se děti prostřednictvím využití technik a metod dramatické výchovy seznamují s historií místa, kde žijí, a s osudy místních občanů v období druhé světové války. Hlavním cílem výuky bylo probudit v dětech touhu po poznání, motivovat je k pokládání otázek a uvědomění...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis examines the possibilities of using techniques and methods of drama education in the work of a first-level primary school teacher, specifically in teaching a patriotic topic. It is divided into two parts, theoretical and practical. It the theoretical part, it characterizes the younger school age child and their specifics, focusing on physical, emotional and social development, as well as development of cognitive processes. In the following chapters, it defines the concepts of instruction and education. Furthermore, the theoretical section introduces the notion of dramatic education. It describes how education and dramatic education were viewed throughout history. It discusses more closely the methods, techniques, principles and goals of drama education. It details the different forms of drama education in school, as well as the educational content of Drama Education as an educational field. It addresses the personality of a teacher and their professional qualifications. One of the theoretical chapters presents information on the historical events of the given region - the patriotic educational topic and a description of gathering information and collecting data. The practical part consists of a plan of five teaching blocks in which the students, through the use of techniques and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV