dc.contributor.advisor | Krčmářová, Tereza | |
dc.creator | Křesťanová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2022-04-07T10:08:55Z | |
dc.date.available | 2022-04-07T10:08:55Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/157370 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá vlivem žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) na jejich intaktní spolužáky. Za posledních několik let se zvýšil počet žáků se SVP v běžných třídách. V některých třídách se tak objevuje i více žáků se SVP, proto je důležité sledovat, jaký vliv to má na jejich intaktní spolužáky. Žáci se SVP sebou přináší také podpůrná opatření (například asistenty) či větší pracovní zátěž pro učitele. Tohle všechno působí i na intaktní žáky a cílem práce je popsat, jaký ten vliv je. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické popisuji význam jednotlivých aktéru školní třídy pro její správné fungování, bezpečné klima a to, jak vzájemně na sebe mohou působit. Také se věnuji společnému vzdělávání, jaké jsou hlavní principy, popisuji společné vzdělávání v ČR, kdo to jsou žáci se SVP, jaké se jim může v běžné třídě dostat podpory. Empirická část proběhla prostřednictvím smíšeného výzkumu, konkrétně dotazníkového šetření a rozhovoru, přičemž respondenti byli učitelé 1. stupně. Z výzkumného šetření vyplynulo, že podle názoru učitelů žáci se SVP mohou mít pozitivní i negativní vliv. Intaktní žáci se učí například toleranci nebo respektu, také se seznamují s odlišnostmi, které je budou provázet celý život. Zároveň ale mohou mít negativní vliv, když ve třídě vyrušují, zpomalují tempo, zdržují výuku... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The work deals with the influence of pupils with special educational needs (SEN) on their intact pupils. Over the last few years, the number of pupils with SEN in regular classes has increased. In some classes, there are even more pupils with SEN, so it is important to monitor the influence of it has on their intact classmates. Pupils with SEN also bring with them support measures (such as assistants) or a greater workload for teachers. All this somehow affects intact pupils and the aim of the work is to describe what the influence is. The work is divided into two parts. In the theoretical part I describe the importance of individual actors of the school class for its proper functioning, safe climate and how they can interact with each other. I also deal with inklusive education, what are the main principles, I describe inklusive education in the Czech Republic, who are pupils with SEN, what support they can receive in a regular class. The research part was conducted through mixed research, specifically a questionnaire survey and an interview, with the respondents being primary school teachers. The research showed that pupils with SEN can have both positive and negative effects. Intact students can teach a lot, such as tolerance and respect. Intact students also get acquainted with the differences... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | intact pupils | en_US |
dc.subject | pupils with SEN | en_US |
dc.subject | inclusive education | en_US |
dc.subject | class climate | en_US |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.subject | support measures | en_US |
dc.subject | intaktní žáci | cs_CZ |
dc.subject | žáci se SVP | cs_CZ |
dc.subject | inkluzivní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | klima třídy | cs_CZ |
dc.subject | učitel | cs_CZ |
dc.subject | podpůrná opatření | cs_CZ |
dc.title | Intaktní žáci v inkluzivní třídě | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-05-19 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 224186 | |
dc.title.translated | Intact pupils in the inclusive class | en_US |
dc.contributor.referee | Stará, Jana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá vlivem žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) na jejich intaktní spolužáky. Za posledních několik let se zvýšil počet žáků se SVP v běžných třídách. V některých třídách se tak objevuje i více žáků se SVP, proto je důležité sledovat, jaký vliv to má na jejich intaktní spolužáky. Žáci se SVP sebou přináší také podpůrná opatření (například asistenty) či větší pracovní zátěž pro učitele. Tohle všechno působí i na intaktní žáky a cílem práce je popsat, jaký ten vliv je. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické popisuji význam jednotlivých aktéru školní třídy pro její správné fungování, bezpečné klima a to, jak vzájemně na sebe mohou působit. Také se věnuji společnému vzdělávání, jaké jsou hlavní principy, popisuji společné vzdělávání v ČR, kdo to jsou žáci se SVP, jaké se jim může v běžné třídě dostat podpory. Empirická část proběhla prostřednictvím smíšeného výzkumu, konkrétně dotazníkového šetření a rozhovoru, přičemž respondenti byli učitelé 1. stupně. Z výzkumného šetření vyplynulo, že podle názoru učitelů žáci se SVP mohou mít pozitivní i negativní vliv. Intaktní žáci se učí například toleranci nebo respektu, také se seznamují s odlišnostmi, které je budou provázet celý život. Zároveň ale mohou mít negativní vliv, když ve třídě vyrušují, zpomalují tempo, zdržují výuku... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The work deals with the influence of pupils with special educational needs (SEN) on their intact pupils. Over the last few years, the number of pupils with SEN in regular classes has increased. In some classes, there are even more pupils with SEN, so it is important to monitor the influence of it has on their intact classmates. Pupils with SEN also bring with them support measures (such as assistants) or a greater workload for teachers. All this somehow affects intact pupils and the aim of the work is to describe what the influence is. The work is divided into two parts. In the theoretical part I describe the importance of individual actors of the school class for its proper functioning, safe climate and how they can interact with each other. I also deal with inklusive education, what are the main principles, I describe inklusive education in the Czech Republic, who are pupils with SEN, what support they can receive in a regular class. The research part was conducted through mixed research, specifically a questionnaire survey and an interview, with the respondents being primary school teachers. The research showed that pupils with SEN can have both positive and negative effects. Intact students can teach a lot, such as tolerance and respect. Intact students also get acquainted with the differences... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |