Uplatnění metod a technik dramatické výchovy ve výuce dějepisné části vlastivědy.
Methods and techniques of Drama in Education in teaching of historical part of science.
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/157360Identifikátory
SIS: 222146
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
14. 1. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Dramatická výchova, metody, techniky, malotřídní škola, vlastivěda, člověk a jeho svět, 4. a 5. ročník ZŠ, RVP, ŠVPKlíčová slova (anglicky)
Drama in Education, methods, techniques, science, human and his world, 4th and 5th class of Primary school, Frame Educational Plan, School Educational PlanTato práce pojednává o možnostech realizace společné výuky historie žáků víceročníkové třídy málotřídní školy. Tato výuka bude probíhat pomocí metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části se proto zabývá charakteristikou dramatické výchovy a jejím přínosem ve výuce žáků. Práce též zkoumá, zda kurikulární dokumenty takovouto výuku umožňují. Plánováním lekcí pro výuku, její realizací a reflexí se zabývá praktická část této práce, která též shrnuje použité metody a techniky DV. Součástí je souhrnná žákovská tabulka žáků s hodnocením vhodnosti zařazených aktivit. Závěrem je potvrzena hypotéza, že výuka pomocí metod a technik dramatické výchovy je pro žáky atraktivní. KLÍČOVÁ SLOVA Dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, malotřídní škola, vlastivěda, člověk a jeho svět, 4. a 5. ročník ZŠ, RVP, česká historie
The discourse deals with the potential of implementation of joint teaching of history to pupils of multi-grade class in a primary school with composite classes. The education will proceed through the use of methods and techniques of the theatre education. Therefore the theoretical section pursues the features of the theatre education and its benefit to pupils' education. The discourse also explores whether the curricular documents provide for such teaching. The practical section of the discourse inquires into class education planning, its fruition and reflection, it also summarizes the used methods and techniques of the theatre education. A part of the section is an aggregate chart of pupils evaluating feasibility of the used activities. In conclusion a hypothesis is established that the education by means of theatre education is attractive to pupils. KEYWORDS Theatre education, methods and techniques of theatre education, primary school with composite classes, homeland study, the human and his/her world, 4th and 5th grade of primary school, General Curriculum, Czech history