Show simple item record

The role of a teaching assistant in primary school
dc.contributor.advisorMazáčová, Nataša
dc.creatorJežilová, Kristýna
dc.date.accessioned2022-04-07T09:57:28Z
dc.date.available2022-04-07T09:57:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/157359
dc.description.abstractKRISTÝNA JEŽILOVÁ ÚLOHA ASISTENTA PEDAGOGA NA 1. STUPNI ZŠ ABSTRAKT Diplomová práce pojednává o profesi asistenta pedagoga a jeho interakci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a o tom, jak na svoji práci nahlížejí samotní asistenti. Teoretická část vysvětluje důležité pojmy, které jsou pro tuto profesi stěžejní, tedy společné vzdělávání, kdo je to asistent pedagoga a co potřebuje ke své práci a kdo jsou to žáci se SVP. Část praktická se snaží pomocí kvalitativního šetření blíže nastínit práci asistenta pedagoga. Zajímalo mě, jak na tuto práci nahlížejí samotní asistenti, což se snažím zjistit pomocí výzkumných metod - rozhovoru a pozorováním. Na základě výsledků výzkumného šetření je zpracován závěr šetření, kde jsou shrnuty všechny získané poznatky. Cílem práce je tedy zjistit, jakou úlohu mají asistenti pedagoga a jak pomáhají žákům se SVP, jak na svoji práci sami asistenti nahlížejí, jak se jejich názor na toto povolání liší, v čem je stejný.cs_CZ
dc.description.abstractKRISTÝNA JEŽILOVÁ THE ROLE OF A TEACHING ASSISTANT IN PRIMARY SCHOOL ABSTRACT The thesis is about the profession of a teaching assistant and his interaction with pupils with special educational needs. It deals with what is the role of a teaching assistant during a teaching and how he helps pupils with special educational needs. The theoretical part explains important concepts which are crucial for this proffesion, that means joint learning, who the teaching assistant actually is and what he needs for his work and who are students with special educational needs. The practical part tries to outline the work of the teaching assistant by means of qualitative research. I was interested in how this work is viewed by assistants themselves, which I try to find out by means of research methods - interview and observation. On the basis of the results of the research, the conclusion of the investigation is elaborated, where all gained knowledge is summarized. The aim of the thesis is to find out what role the pedagogical assistants play and how they help pupils with special educational needs, how their assistants see their work, how their opinion on this profession differs and what it is the same.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectteacher's assistanten_US
dc.subjectself-concepten_US
dc.subjectpupils with special educational needsen_US
dc.subjectspecial educational needsen_US
dc.subjectjoint learningen_US
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectsebepojetícs_CZ
dc.subjectžáci se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectspeciální vzdělávací potřebycs_CZ
dc.subjectspolečné vzdělávánícs_CZ
dc.titleÚloha asistenta pedagoga na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-19
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId223786
dc.title.translatedThe role of a teaching assistant in primary schoolen_US
dc.contributor.refereePoche Kargerová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKRISTÝNA JEŽILOVÁ ÚLOHA ASISTENTA PEDAGOGA NA 1. STUPNI ZŠ ABSTRAKT Diplomová práce pojednává o profesi asistenta pedagoga a jeho interakci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a o tom, jak na svoji práci nahlížejí samotní asistenti. Teoretická část vysvětluje důležité pojmy, které jsou pro tuto profesi stěžejní, tedy společné vzdělávání, kdo je to asistent pedagoga a co potřebuje ke své práci a kdo jsou to žáci se SVP. Část praktická se snaží pomocí kvalitativního šetření blíže nastínit práci asistenta pedagoga. Zajímalo mě, jak na tuto práci nahlížejí samotní asistenti, což se snažím zjistit pomocí výzkumných metod - rozhovoru a pozorováním. Na základě výsledků výzkumného šetření je zpracován závěr šetření, kde jsou shrnuty všechny získané poznatky. Cílem práce je tedy zjistit, jakou úlohu mají asistenti pedagoga a jak pomáhají žákům se SVP, jak na svoji práci sami asistenti nahlížejí, jak se jejich názor na toto povolání liší, v čem je stejný.cs_CZ
uk.abstract.enKRISTÝNA JEŽILOVÁ THE ROLE OF A TEACHING ASSISTANT IN PRIMARY SCHOOL ABSTRACT The thesis is about the profession of a teaching assistant and his interaction with pupils with special educational needs. It deals with what is the role of a teaching assistant during a teaching and how he helps pupils with special educational needs. The theoretical part explains important concepts which are crucial for this proffesion, that means joint learning, who the teaching assistant actually is and what he needs for his work and who are students with special educational needs. The practical part tries to outline the work of the teaching assistant by means of qualitative research. I was interested in how this work is viewed by assistants themselves, which I try to find out by means of research methods - interview and observation. On the basis of the results of the research, the conclusion of the investigation is elaborated, where all gained knowledge is summarized. The aim of the thesis is to find out what role the pedagogical assistants play and how they help pupils with special educational needs, how their assistants see their work, how their opinion on this profession differs and what it is the same.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV