Show simple item record

Teaching the subject of religion at the 1st stage of church elementary school through the eyes of pupils
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorFifernová, Kristýna
dc.date.accessioned2022-04-07T09:49:30Z
dc.date.available2022-04-07T09:49:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/157350
dc.description.abstractPráce se zabývá výukou náboženství na základní církevní škole v České republice. Teoretická část přibližuje církevní školství, jeho historii a zakotvení v českém právním systému. Dále uvádí vztah předmětu náboženství k Rámcovému vzdělávacímu programu pro základní vzdělání a k dalším oficiálním dokumentům. Popisuje samotný předmět náboženství z pohledu cílů a obsahů pro jednotlivé ročníky. Další části líčí aktéry výuky - učitele náboženství a žáky 4. a 5. třídy dle charakteristiky vývojové psychologie. Poslední kapitola teoretické části je věnována výzkumům, které byly provedeny v církevních školách a v předmětu náboženství. Empirická část diplomové práce je věnována výzkumu, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Cílem praktické části bylo pomocí dotazníkového šetření zjistit, jak žáci 4. a 5. ročníku 4 pražských církevních škol nahlíží na výuku předmětu náboženství z pohledu jejich morálního, kognitivního a emocionálního vývoje. Výsledky výzkumu ukazují, že žáci mají většinou pozitivní vztah k předmětu, berou jej spíše jako odpočinkový a zábavný. Předmět mají spojený hlavně s vírou a jejími symboly. Přítomnost jejich učitele náboženství na hodinách je pro žáky důležitá. Z pohledu žáků by měl učitel náboženství být zábavný, hodný a vzdělaný. Nejčastěji si žáci přejí při hodinách...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the religious education at the church elementary school in the Czech Republic. The theoretical part describes the church elementary school, its history and its relation to the Framework Education Program for the Elementary Education and to the official documents and then it describes the religious education itself from the perspective of the aims and contents. The next part describes the participants of the religious education - the teachers of religious education and the characteristics of the children in the 4th and 5th grade in terms of developmental psychology. The final chapter of the theoretical part is dedicated to the researches that were carried out in the church elementary schools and in the religious education. The practical part of my diploma thesis is devoted to the research, which was carried out by means of questionnaire method. The aim of the practical part was to find how pupils of the 4th and 5th grades at the church elementary school in Prague view the subject of religious education using the questionnaire construction. The results of the research show that the pupils have mostly a positive relationship toward the subject. They consider it as a rather relaxing and amusing subject. In their eyes, the subject is connected to the faith and its symbols....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectchurch schoolen_US
dc.subjectteaching religionen_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectcírkevní školstvícs_CZ
dc.subjectvýuka náboženstvícs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectprimární školacs_CZ
dc.titleVýuka předmětu náboženství na 1. stupni církevní ZŠ očima žákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-19
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId224277
dc.title.translatedTeaching the subject of religion at the 1st stage of church elementary school through the eyes of pupilsen_US
dc.contributor.refereeUhlířová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá výukou náboženství na základní církevní škole v České republice. Teoretická část přibližuje církevní školství, jeho historii a zakotvení v českém právním systému. Dále uvádí vztah předmětu náboženství k Rámcovému vzdělávacímu programu pro základní vzdělání a k dalším oficiálním dokumentům. Popisuje samotný předmět náboženství z pohledu cílů a obsahů pro jednotlivé ročníky. Další části líčí aktéry výuky - učitele náboženství a žáky 4. a 5. třídy dle charakteristiky vývojové psychologie. Poslední kapitola teoretické části je věnována výzkumům, které byly provedeny v církevních školách a v předmětu náboženství. Empirická část diplomové práce je věnována výzkumu, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Cílem praktické části bylo pomocí dotazníkového šetření zjistit, jak žáci 4. a 5. ročníku 4 pražských církevních škol nahlíží na výuku předmětu náboženství z pohledu jejich morálního, kognitivního a emocionálního vývoje. Výsledky výzkumu ukazují, že žáci mají většinou pozitivní vztah k předmětu, berou jej spíše jako odpočinkový a zábavný. Předmět mají spojený hlavně s vírou a jejími symboly. Přítomnost jejich učitele náboženství na hodinách je pro žáky důležitá. Z pohledu žáků by měl učitel náboženství být zábavný, hodný a vzdělaný. Nejčastěji si žáci přejí při hodinách...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the religious education at the church elementary school in the Czech Republic. The theoretical part describes the church elementary school, its history and its relation to the Framework Education Program for the Elementary Education and to the official documents and then it describes the religious education itself from the perspective of the aims and contents. The next part describes the participants of the religious education - the teachers of religious education and the characteristics of the children in the 4th and 5th grade in terms of developmental psychology. The final chapter of the theoretical part is dedicated to the researches that were carried out in the church elementary schools and in the religious education. The practical part of my diploma thesis is devoted to the research, which was carried out by means of questionnaire method. The aim of the practical part was to find how pupils of the 4th and 5th grades at the church elementary school in Prague view the subject of religious education using the questionnaire construction. The results of the research show that the pupils have mostly a positive relationship toward the subject. They consider it as a rather relaxing and amusing subject. In their eyes, the subject is connected to the faith and its symbols....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV